۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال از هفته آینده در قزوین
کد خبر: ۳۵۵۴۱۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۶ ساعت: ۱۲:۵۸ ↗ لینک کوتاه

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد

آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال از هفته آینده در قزوین/ ۷۰ درصد موارد مثبت کرونا مربوط به سویه اُمیکرون است

صفر فیض‌اللهی گفت: براساس نظر وزارت بهداشت واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال از شنبه هفته آینده به صورت رسمی آغاز می‌شود و استان قزوین از این موضوع مستثنی نیست.

آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال از هفته آینده در قزوین
صفر فیض‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ با اشاره به واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال در استان قزوین اظهار کرد: هنوز هیچ ابلاغیه رسمی توسط وزارت بهداشت اعلام نشده و اطلاعیه مربوطه صرفا به صورت شفاهی در فضای مجازی مطرح شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در تزریق واکسن مشکلی نداریم و واکسن پاستوکووک و سینوفارم در استان قزوین موجود است، افزود: براساس نظر وزارت بهداشت واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال از شنبه هفته آینده به صورت رسمی آغاز می‌شود.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: از زمان ابلاغ وزارت بهداشت مبنی بر واکسیناسیون گروه سنی۹ تا ۱۲ سال هیچ فردی برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکرده‌ است.

بیش از ۷۰ درصد موارد مثبت کرونا مربوط به سویه اُمیکرون است

فیض‌اللهی یادآور شد: هنوز هیچ سهیه‌ای برای واکسن گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال استان قزوین از سوی وزارت بهداشت اختصاص داده نشده اما قطعا واکسن مورد نظر متناسب با آمار کودکان استان اختصاص داده می‌شود.

وی در تشریح آخرین وضعیت واکسیناسیون استان قزوین تصریح کرد: بیش از دو میلیون و ۱۴۲ هزار دُز واکسن تزریق شده که از این میزان، ۹۹۶ هزار دُز مربوط به نوبت اول، ۸۵۰ هزار دُز نوبت دوم و ۲۵۰ هزار دُز مربوط به نوبت سوم است.

این مسئول با اشاره به اینکه استقبال مردم از نوبت سوم واکسن رضایت بخش نیست، اذعان کرد: ۳۰۰ هزار نفر واجدان شرایط برای دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند؛ باتوجه به اینکه دُز سوم واکسن در پیشگیری از شدت سویه جدید کرونا موثر است توصیه می‌شود مردم نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

محموله جدید آسترازنکا به قزوین ارسال می‌شود

فیض‌اللهی به آمار شیوع ویروس اُمیکرون در استان قزوین اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۲۰۰ نفر بیمار داریم که بیش از ۷۰ درصد موارد مثبت کرونا مربوط به سویه اُمیکرون است؛ موارد ابتلا براساس تشخیص آزمایشگاهی و بالینی موارد ابتلا به این ویروس افزایش یافته و لازم است مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون اقدام کنند.

وی تصریح کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی زیر ۵۰ درصد است که قطعا این آمار نمی‌تواند در پیشگیری از موج بعدی کرونا موثر باشد و واکسیناسیون در این بین می‌تواند در جلوگیری از شیوع این موج موثر واقع شود.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان با اشاره به ارسال محموله جدید واکسن آستزازنکا گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته این محموله طی هفته جاری یا ابتدای هفته آینده به استان اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان