۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین نمایشگاه مجازی مشاغل خانگی در استان قزوین راه‌اندازی شد
کد خبر: ۳۵۵۳۴۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۳ ساعت: ۱۸:۱۳ ↗ لینک کوتاه

با هدف حمایت از کسب‌وکارها؛

نمایشگاه مجازی مشاغل خانگی در استان قزوین راه‌اندازی شد

نمایشگاه مجازی مشاغل خانگی برای حمایت از کسب و کارهای خانگی و با همکاری جهاد دانشگاهی و کار و رفاه اجتماعی در استان قزوین راه اندازی شده و از امروز  تا ۲۲ بهمن ماه فعال خواهد بود.

نمایشگاه مجازی مشاغل خانگی در استان قزوین راه‌اندازی شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وحید انتظاری در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: طرح نوین توسعه مشاغل خانگی بسیار مهم بوده و ۱۰ سالی است که وزارت کار این موضوع را دستور کار قرار داده است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین افزود: اداره کار به عنوان متولی طرح مشاغل خانگی با همکاری جهاد دانشگاهی به دنبال توسعه و اتصال این محصولات به بازار فروش است.

وی ادامه داد: پیمانکار این طرح جهاد دانشگاهی است و به عنوان نقش واسط بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان عمل می‌کند.

انتظاری با بیان اینکه طرح توسعه نوین مشاغل خانگی در سه فاز راه اندازی شده است، تصریح کرد: فاز اول کار بحث مطالعاتی است که توسط جهادگران جهاد دانشگاهی انجام شد، در فاز دوم توانمندسازی افراد برای اجرایی شدن طرح بود که حدود ۱۵۰۰ نفر مورد آموزش و توانمندسازی برای این طرح قرار گرفتند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد: در فاز سوم این طرح بحث اتصال به بازار را پیگیری کردیم که درواقع اصلی‌ترین مسئله و مشکل پیش روی این نوع کسب و کار همین موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: در فاز سوم توانسته‌ایم با ایده خوب جهاد دانشگاهی و با همکاری سایت قزوین خرید و با برگزاری ابتکاری نمایشگاه در بستر فضای مجازی در راستای اتصال کسب و کار و مشاغل خانگی به بازار فروش گام برداریم.

انتظاری با بیان اینکه یکی از تاکیدات اصلی این طرح بازاریابی و اتصال به بازار است، افزود: در خصوص بازاریابی و فروش محصولات؛ شرط اصلی دسترسی به بازار است که اگر مشتری و بازار برای کسب و کاری نباشد، منجر به شکست می‌شود.

وی ادامه داد: لازم است با ایجاد چنین طرح‌هایی و برگزاری نمایشگاه‌های مجازی، فصلی ، بازارچه‌های موقت و دائمی در این راستا قدم برداریم.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین شعارهای ما "هر خانه یک کارخانه" است تا بتوانیم محصولات تولید دستان هنرمند در هر خانه را با قیمتی مناسب و با کیفیتی بالا به دست مشتریان برسانیم.

انتظاری گفت: استانداردسازی محصولات، عرضه مناسب، کاهش قیمت تولید از مسائل و مشکلات پیش روی ماست که نیازمند آن است تمام دستگاه‌های ذی ربط در این امر کمک رسان مشاغل خانگی باشند.

این مسئول ابراز کرد: این‌ نمایشگاه برای حمایت از کسب و کارهای خانگی و با همکاری جهاد دانشگاهی در استان قزوین راه اندازی شده است و از امروز  تا ۲۲ بهمن ماه فعال خواهد بود.

وی عنوان کرد: نمایشگاه کسب و کارهای خانگی با حضور ۳۸۰ فعال این عرصه شروع به فعالیت کرده است.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گفت: علاقه‌مندان می‌توانند محصولات کسب و کارهای خانگی را در تارنمای قزوین خرید مشاهده  و نسبت به خریداری کالاهای مورد نیاز اقدام فرمایند.
 
انتهای پیام/۲۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان