۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین ساماندهی ۴۷۴ معتاد در کمپ‌های آبیک از ابتدای سال جاری
کد خبر: ۳۵۵۳۳۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۳ ساعت: ۱۴:۲۶ ↗ لینک کوتاه

در جلسه ستاد هماهنگی و مبارزه با موادمخدر شهرستان آبیک مطرح شد؛

ساماندهی ۴۷۴ معتاد در کمپ‌های آبیک از ابتدای سال جاری/فعالیت دو سمن مبارزه با مواد مخدر در آبیک

علی رحمانی گفت: از ابتدای سال جاری ۴۷۴ نفر در کمپ‌های شهرستان آبیک ساماندهی شده‌اند و از این تعداد ۳۷۰ نفر به صورت داوطلبانه  و ۱۰۴ نفر نیز به صورت اجباری نگهداری می‌شوند. 

ساماندهی ۴۷۴ معتاد در کمپ‌های آبیک از ابتدای سال جاری
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ علی رحمانی در دهمین جلسه ستاد هماهنگی و مبارزه با مواد مخدر شهرستان آبیک خواستار توجه مسئولان برای احداث مرکز سرپناه شبانه اختلال مصرف مواد مخدر در شهر آبیک شد و گفت: راه اندازی این مراکز در شهرستان ضروری است و باید با کمک بهزیستی و مجموعه مدیریت شهری برای تامین فضای فیزیکی آن احداث شود.

وی افزود: ظرفیت کمپ‌های نگهداری معتادان در شهرستان آبیک ۱۷۵ نفر است که از این تعداد در حال حاضر ۵۲ نفر به صورت اجباری، ۷۸ نفر تمایلی در آن نگهداری می شوند که ظرفیت پذیرش ۴۵ معتاد دیگر را نیز دارد.

از ابتدای سال جاری۴۷۴ معتاد در کمپ‌های آبیک ساماندهی شد

مشاور استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به ساماندهی ۴۷۴ نفر در کمپ‌ها آبیک از ابتدای سال جاری گفت: از این تعداد ۳۷۰ نفر به صورت داوطلبانه  و ۱۰۴ نفر نیز به صورت اجباری نگهداری می‌شوند. 

رحمانی یادآورشد: آسیب‌های اجتماعی معمولا در بلند مدت بروز می‌کند و قطعا در کوتاه مدت قابل حل نیست و برای مبارزه و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد باید از دو منظر مقابله فیزیکی و اقدامات فرهنگی اقدام کرد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری دوره های آموزشی اظهارداشت: با همکاری فرمانداری، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سپاه و ستاد مبارزه با مواد مخدر در هفت واحد تولیدی و صنعتی بزرگ شهرستان آبیک، دوره‌های آموزشی برگزار شده و شرکت کنندگان بعنوان سفیران فرهنگی این ستاد به همکاری دعوت شده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: در استان قزوین ۱۳ سمن در زمینه مبارزه با اعتیاد فعالیت می‌کنند که ۲ سمن مربوط به سطح شهرستان آبیک است که عمده فعالیت‌های این تشکل‌ها در محله‌های صدوقی، مطهری و بعثت انجام می‌شود.

رحمانی ابراز کرد: با کمک سازمان‌های مردم نهاد، سپاه ناحیه امام صادق، اداره ورزش و جوانان و فرمانداری شهرستان برنامه‌های فرهنگی و ورزشی خوبی برای مناطق آسیب پذیر شهر آبیک پیش بینی و اجرا شده است.

وی گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر استان آماده کمک به مدارس در زمینه پیشگیری از اعتیاد است و خوشبختانه عملکرد آموزش و پرورش شهرستان آبیک در حوزه مبارزه با مواد مخدر مطلوب بوده و درصورت برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری این ستاد آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی در مدارس این شهرستان را دارد. 

تحویل یک دستگاه خودررو از سوی ستاد به پلیس مواد مخدر شهرستان آبیک 

وی از تحویل یک دستگاه خوروی سواری به پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان آبیک از سوی ستاد هماهنگی و مبارزه با مواد مخدر استان قزوین خبر داد و گفت: باید حدود 50 درصد هزینه‌ کمپ‌ها بر اساس قانون توسط ستاد و 50 درصد مابقی توسط شهرداری‌ها به یک حساب واسط در شهرستان واریز شود. 

رحمانی در پایان گفت: در خصوص اشتغال بهبودیافتگان اقدامات خوبی شده و با هماهنگی صورت گرفته با اداره فنی و حرفه‌ای زمینه آموزش مهارتی در کمپ‌ها برای بهبودیافتگان مهیا شده که پس از پایان دوره، گواهی آموزشی نیز برای افراد صادر می‌شود که به اشتغال آنها کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان