۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین معرفی قطار نورالرضا+تصویر
کد خبر: ۳۵۵۳۳۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۳ ساعت: ۱۱:۳۹ ↗ لینک کوتاه

معرفی قطار نورالرضا+تصویر

سفر با قطار یکی از لذت‌بخش‌ترین، راحت‌ترین و خاطره‌انگیزترین نوع سفر برای افرادی است که به همراه خانواده یا جمعی از دوستان خود سفر می‌کنند.

معرفی قطار نورالرضا+تصویر
به گزارش صبح قزوین، سفر با قطار یکی از لذت‌بخش‌ترین، راحت‌ترین و خاطره‌انگیزترین نوع سفر برای افرادی است که به همراه خانواده یا جمعی از دوستان خود سفر می‌کنند. بااین‌وجود، گاه خریداران بلیط قطار از سفر خود پشیمان می‌شوند و قصد دارند سفر خود را کنسل کنند.

گاهی به علت افزایش یا کاهش طول سفر مایل به استرداد بلیط قطار و تغییر تاریخ بازگشت خود هستند. در این‌حالت، امکان پس دادن بلیط و دریافت هزینه با کسر مبلغ جریمه ممکن خواهد بود. یکی از پر‌طرف‌دارترین قطارهایی که در مسیرهای مختلفی سفرهای خود را در ایران انجام می‌دهد قطار نورالرضا است.

برای تهیه بلیط این‌قطار لوکس می‌توانید مسیر موردنظر خود را با انتخاب شهر مبدا و شهر مقصد در وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های معتبر عرضه بلیط قطار جست‌وجو کنید. در این‌حالت چنان‌چه قطار نورالرضا در مسیر موردنظر شما وجود داشته باشد، می‌توانید ساعات آن را ببینید و یک بلیط قطار برای آن مسیر را تهیه کنید.

همان‌طور که دیدید، فرایند خرید بلیط قطار نورالرضا تنها با ورود به حساب کاربری شما و انتخاب بلیط انجام شده و پروسه‌ای بسیار راحت خواهد بود؛ اما استرداد این‌بلیط ممکن است برای برخی کاربران کمی مشکل باشد. چنان چه مایل به آشنایی با روند استرداد بلیط قطار نورالرضا هستید، تا پایان این‌مقاله با ما همراه باشید.

معرفی قطار نورالرضا

قطار نورالرضا از جدیدترین و مدرن‌ترین قطارهای ایران محسوب می‌شود که در مسیرهای مختلفی از جمله مسیر تهران به مشهد فعالیت دارد. امکانات زیاد و خدمات ارزنده‌ای که توسط این‌قطار به مسافران عرضه می‌شود، محبوبیت آن را بین مسافران دوچندان کرده است.

رعایت بیشتر استانداردهای بین‌المللی UIC در ساخت قطارهای نورالرضا موجب شده است که این‌قطار به‌عنوان قطار نمونه گردشگری انتخاب شود. سیستم تهویه‌ای مطبوع و امکان کنترل گرمایش و سرمایش قطار توسط مسافر از جمله دیگر دلایل محبوبیت قطار نورالرضا است. نمایشگرهای LCD، امکان پخش موسیقی و هندزفری‌های یک‌بارمصرف برای مسافران از جمله سرگرمی‌هایی هستند که می‌توانند سفر شما را لذت‌بخش‌تر کنند.

استرداد بلیط قطار نورالرضا

چنان چه به هر دلیلی از خرید بلیط قطار خود پشیمان شوید یا قصد داشته باشید تاریخ سفر خود را تغییر دهید امکان استرداد آن برای شما وجود خواهد داشت. برای استرداد لیست قیمت بلیط قطار باید مراحل خاصی را طی کنید تا بتواند هزینه سفر را پس از کنسل کردن بلیط به حساب خود بازگردانید.

انجام این‌کار و افزایش ظرفیت قطار همچنین می‌تواند امکان تهیه بلیط را برای کاربرانی که موفق به خرید نشده‌اند فراهم کند. پس از استرداد بلیط قطار نورالرضا هزینه صرف شده برای خزید بلیط با کسر مبلغ جریمه تا ۷۲ ساعت بعد به حساب شما واریز خواهد شد.

مراحل استرداد بلیط قطار نورالرضا

اگر قصد دارید بلیط قطار نورالرضای خریداری شده خود را استرداد کنید باید به شرح زیر عمل کنید:

  1. به اپلیکیشن با وب‌سایتی که بلیط قطار نور‌الرضا را به‌صورت آنلاین‌از آن خریداری کرده‌اید وارد شوید.
  2. با واردکردن شماره‌تلفن همراه یا نام کاربری اکانتی که خرید بلیط از طریق آن انجام شده است به حساب کاربری خود وارد شوید.
  3. گزینه سفارش‌ها و استردادها را انتخاب کنید.
  4. بلیطی را که می‌خواهید استرداد کنید از بین بلیط‌های مختلف انتخاب کنید.
  5. گزینه استرداد را به‌منظور پس دادن بلیط انتخاب کنید.
  6. در این‌حالت صفحه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که تمامی مشخصات مربوط به بلیط موردنظر در آن قرار دارد. در این‌صفحه شما می‌توانید مشخصات بلیط را برای بار دوم چک کنید.
  7. با مطالعه قوانین مربوط به استرداد، تیک خواندن و مطالعه قوانین استرداد بلیط قطار را بزنید.
  8. سپس باید استرداد بلیط خود را تایید کنید.

پس از طی تمامی مراحل قبلی، عملیات استرداد بلیط قطار شما انجام شده و مبلغ بلیط با کسر جریمه ظرف ۷۲ ساعت به حساب شما واریز خواهد شد.

آیا می‌توان هزینه استرداد بلیط قطار نورالرضا را در حساب کاربری خود ذخیره کرد؟

بله. درصورتی‌که تمایل داشته باشید می‌توانید به‌جای واریز مبلغ استرداد به حساب بانکی، گزینه ذخیره مبلغ در حساب کاربری را انتخاب کنید و با استفاده از آن یک بلیط دیگر را برای سفر دیگری خریداری کنید. البته ممکن است همه وب‌سایت‌های عرضه بلیط قطار امکان ذخیره هزینه استرداد در حساب کاربری را برای شما فراهم نکنند.

چنان چه هزینه استرداد بلیط به حساب شما بازنگردد باید چه‌کار کرد؟

اگر ۷۲ ساعت از زمان استرداد بلیط قطار شما گذشته باشد؛ اما شما هنوز مبلغ استرداد را دریافت نکرده باشید، باید با پشتیبانی وب‌سایت فروش بلیط تماس بگیرید.

جمع‌بندی

قطار نورالرضا یکی از لوکس‌ترین قطارهای ایران و یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما برای سفر است. چنان چه می‌خواهید بلیط این‌قطار لوکس را برای سفرهای خود تهیه کنید، خواندن این‌مقاله اطلاعات کارآمدی را دررابطه‌با نحوه خرید و استرداد بلیط قطار نورالرضا در اختیار شما قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان