۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین سبک زندگی فاطمی عاملی موثر در استحکام بنیان خانواده است
کد خبر: ۳۵۵۳۱۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۳ ساعت: ۹:۱ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی حوزه علمیه استان قزوین:

سبک زندگی فاطمی عاملی موثر در استحکام بنیان خانواده است/حضرت زهرا(س) بهترین الگوی ولایت‌پذیری و دفاع از ولایت

متین قورچی‌بیگی با بیان اینکه پیروی از سبک زندگی فاطمی ضرورت امروز جامعه بوده و موجب تحکیم بنیان خانواده است؛ گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) نه فقط الگوی زنان جهان بلکه الگویی برای همه انسان‌های روی زمین هستند.

سبک زندگی فاطمی عاملی موثر در استحکام بنیان خانواده است
متین قورچی‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: براساس احادیث و روایات فاطمه زهرا(س) بهانه خلقت بوده و خداوند زمین و آسمان را به دلیل وجود این بانوی بزرگوار آفریده است.

وی افزود: حضرت صدیقه کبری در شرایطی به دنیا آمدند که دختران و زنان هیچ جایگاه و ارزشی نداشتند و دختران زنده به گور می‌شدند اما پیامبر گرامی اسلام به واسطه حضرت زهرا(س) برای زنان ارزش و شخصیت به ارمغان آورد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان قزوین تصریح کرد: فاطمه زهرا(س) مادر امامت بوده و تداوم نسل امامت از این بانوی بزرگ اسلام است و امام حسن عسکری(ع) نیز در مورد مقام و جایگاه حضرت می‌فرمایند «نحن حجج اللّه على خلقه و جدّتنا فاطمة حجّة علینا، ما حجت‌های خدا بر مخلوقین هستیم و جد ما حضرت فاطمه حجت بر ماست.»

وی عنوان کرد: حضرت آسیه و مریم و ساره در زمان خود سرآمد زنان بودند اما حضرت زهرا(س) بزرگ بانوی اسلام و سیده زنان عالمین است و بر همه زنان جهان برتری دارند.

حضرت زهرا(س) کامل‌ترین الگو برای جهانیان است

استاد حوزه علمیه در قزوین با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) کامل‌ترین الگو برای جهانیان است؛ گفت: نگاهی گذرا بر زندگی کوتاه و پر برکت این بانوی بزرگوار حاکی از آن است که سیره عملی و سبک زندگی ایشان الگوی مناسبی برای همه زنان بوده به طوریکه در بحث همسرداری، خانه‌داری، تربیت فرزند و فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی و دفاع از ولایت الگوی همه هستند.

وی عنوان کرد: حضرت زهرا(س) در خداشناسی و معرفت نسبت به پروردگار جهان الگوی مناسبی برای ما هستند و می‌توانیم از لحظه لحظه زندگی این بانوی بزرگ درس بگیریم و با توجه به فضایل و کمالات اخلاقی و عرفانی که در وجود ایشان نهفته است، در تمامی زوایای زندگی از سیره عملی و سبک زندگی ایشان الگوبرداری کنیم.

قورچی‌بیگی تاکید کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) نه تنها الگوی زنان جهان بلکه الگویی برای همه انسان‌ها هستند و بهره‌مندی از سیره عملی ایشان و سبک زندگی فاطمی با مطالعه و تحقیق امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به ویژگی بارز فاطمه زهرا(س) گفت: کوثر به معنای برکت و خیر کثیر و فراوان بوده که تمامی ندارد و سرمنشأ سایر خیرات است که به دنبال آن جاری و ساری می‌شود و از این حیث حضرت زهرا، کوثر هستند.

فاطمه زهرا(س) مادر معنوی امت هستند

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: زمانیکه حضرت زهرا به دنیا آمدند دشمنان به رسول اسلام طعنه زده و او را شماتت کردند که تو ابترهستی اما خداوند سوره کوثر را نازل کرده و فرمودند "انا اعطیناک الکوثر، ما به تو کوثر بخشیدیم" یعنی خیری که تا ابد در حال جوشش است.

وی با اشاره به ولایت پذیری حضرت زهرا(س) بیان کرد: پس از رحلت پیامبر اسلام، مبارزات و گریه‌های بیدارکننده حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت بود و در خطبه فدکیه نیز همین موضوع را می‌خوانیم که هدف اصلی ایشان حمایت از ولایت است.

قورچی‌بیگی با بیان اینکه پیروی از سبک زندگی فاطمی ضرورت امروز جامعه بوده و موجب تحکیم بنیان خانواده است؛ ادامه داد: ولایت پذیری به ما کمک می‌کند که زندگی خود را در صراط مستقیم قرار دهیم و دچار دوگانگی نشویم.

وی در پایان گفت: پیامبر اسلام فرمودند من و علی پدران امت هستیم و فاطمه زهرا نیز مادر امت بوده و مادر معنوی همه انسان‌ها هستند و چه شایسته چنین روزی با عنوان روز مادر نامگذاری شده لذا باید معرفت نسبت به سبک زندگی بانوی بزرگ اسلام پیدا کرده و در مسیری قدم برداریم که مایه خشنودی ایشان باشد.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان