۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بیش از ۱۵۰۰ دانش‌آموز تحت حمایت بهزیستی استان قزوین هستند
کد خبر: ۳۵۵۳۱۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۲ ساعت: ۱۱:۱۸ ↗ لینک کوتاه

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین:

بیش از ۱۵۰۰ دانش‌آموز تحت حمایت بهزیستی استان قزوین هستند

پری میرزایی گفت: یک هزار و ۵۹۲ دانش‌آموز شامل ۸۳۹ نفر در مقطع ابتدایی و ۷۵۳ نفر در مقطع متوسطه و همچنین ۱۶۴ دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد تحت حمایت بهزیستی استان قزوین هستند.

بیش از ۱۵۰۰ دانش‌آموز تحت حمایت بهزیستی استان قزوین هستند
پری میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به خدمات بهزیستی به دانش‌آموزان اظهار کرد: یک هزار و ۵۹۲ دانش‌آموز شامل ۸۳۹ نفر در مقطع ابتدایی و ۷۵۳ نفر در مقطع متوسطه و همچنین ۱۶۴ دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد تحت حمایت بهزیستی استان قزوین هستند.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون ۷۴۵ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان جهت تهیه اقلام و مواردی نظیر لوازم تحریر، ثبت نام در کلاس‌های تقویتی و خرید تبلت پرداخت شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: همچنین شهریه دانشجویان به صورت متمرکز و الکترونیکی از بهزیستی کشور به دانشگاه‌های مربوطه واریز شده است.

وی بیان کرد: امسال چندین بسته فرهنگی، آموزشی و بهداشتی بین دانش‌آموزان تحت حمایت بهزیستی توزیع شد که شامل پک‌های آموزشی و فرهنگی همچون کیف، لوازم تحریر، تبلت، لباس فرم، کوله پشتی و مواد بهداشتی متشکل از ماسک، محلول ضد عفونی و مایع دستشویی به ارزش ۷۶۵ میلیون و ۳۳۰ هزار ریال است.

۳۳۸ تبلت به دانش آموزان نیازمند اهداء شد

میرزایی عنوان کرد: با توجه به غیرحضوری شدن کلاس‌ها در پی شیوع کرونا تا کنون ۳۳۸ تبلت با اعتبار ۹ میلیارد و ۱۹۸ میلیون ریال تهیه و به دانش‌آموزان تحت حمایت اهدا شده است.

وی خاطرنشان کرد: بهزیستی علاوه بر پرداخت کمک هزینه تحصیلی و شهریه خدمات دیگری به دانش‌آموزان و دانشجویان ارائه می‌کند که از جمله آن می‌توان به شناسائی و معرفی دانش‌آموزان به آموزشگاه‌های کنکور، معرفی به مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای، اجرای کارگاه‌های آموزشی جهت دانش‌آموزان ودانشجویان اشاره کرد.

این مسئول ادامه داد: برگزاری مسابقات قرآنی، اجرای طرح ابرار، کمک به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، پرداخت کمک موردی به فرزندان تحت مراقبت در خانه و خانواده جهت تهیه لوازم ضروری (ودیعه مسکن، درمان، تحصیل و ازدواج) و همچنین حمایت از فرزندان ترخیص شده بالای ۱۸ سال در خانه‌های کودکان و نوجوانان و پرداخت کمک هزینه اشتغال از دیگر خدمات ارائه شده به جامعه هدف است.

وی در پایان بیان کرد: سازمان بهزیستی همچنین به منظور فراهم شدن بستر مناسب برای دریافت خدمات آموزشی از سوی جامعه هدف اقدامات دیگری را انجام می‌دهد که ارائه معرفینامه به مدارس جهت کاهش هزینه‌های تحصیلی و ارجاع به کلاس‌های تقویتی و کنکور از جمله آن است ضمن اینکه پراخت کمک هزینه ازدواج و جهیزیه برای دانشجویان و ارائه گواهی از بهزیستی جهت تخفیف هزینه آموزش انجام می‌شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان