۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین استاندار اختیارات تام در انتصابات دارد
کد خبر: ۳۵۵۳۰۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۲ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

استاندار اختیارات تام در انتصابات دارد/ نمایندگان به وزراء مشورت می‌دهند

روح‌الله عباسپور گفت: وزراء از نمایندگان نظرخواهی و مشورت می‌کنند اما اصراری در انتصابات نداشته و هیچ دخالتی در این امور نداریم.

استاندار اختیارات تام در انتصابات دارد
به گزارش خبرگزاری سیاسی صبح قزوین؛ چرخه تغییر مدیران استان قزوین همچنان ادامه دارد و این روزها شاهد انتصابات جدید در دستگاه‌های مختلف هستیم.

آنچه که دغدغه دلسوزان استان است نیز انتخاب افراد شایسته، متعهد، متخصص، ارزشی و انقلابی به ویژه در پست‌های کلیدی است تا منافع استان و مردم خدشه‌دار نشده و اهداف مدنظر دولت هم محقق شود.

مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود بیان کرده‌اند که نمایندگان مجلس در امور انتخاب افراد برای تصدی دستگاه‌های اجرایی دخالتی نداشته باشند و صرفا در معرفی افراد شایسته به صورت مشورت و پیشنهاد عمل کنند.

در این راستا شخصیت‌های مهم استان به ویژه امام جمعه مردمی و انقلابی قزوین در خطبه‌های نمازجمعه نیز نمایندگان مجلس را از سفارش افراد برای انتصاب در پست‌های حساس و دخالت در انتصابات برحزر داشت.

استاندار قزوین هم که به عنوان نماینده عالی دولت در استان نیز اختیارات تام در انتصابات دارد، گفته است در برابر فشارها برای انتخاب افراد خواهد ایستاد و انتصابات فقط در راستای منافع مردم خواهد بود.

وزراء از نمایندگان نظرخواهی و مشورت می‌کنند

روح‌الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با اشاره به روند انتصابات در استان قزوین اظهار کرد: همانگونه که می‌دانید قانون اساسی این اختیار را به نمایندگان داده است تا در مورد تمام مسائل داخلی و خارجی کشور ورود داشته باشند.

وی افزود: کسانی که مستقیم با مردم در ارتباط هستند از جانب مردم وکالت دارند، از این رو ارائه نظرات نمایندگان درباره انتصابات جزو درخواست‌های مردم است.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین با اذعان بر اینکه رئیس جمهور و وزراء از ما درخواست مشورت کردند، بیان کرد: وزراء هر فردی را که منصوب می‌کنند با نمایندگان و رئیس مجمع نمایندگان تماس گرفته و از نظرات آنها جویا می‌شوند.

عباسپور ادامه داد: وزراء از نمایندگان نظرخواهی و مشورت می‌کنند اما اصراری در انتصابات و هیچ دخالتی در این امور نداریم.

وی بیان کرد: استاندار نماینده عالی دولت است و در امور انتصابات اختیارات تام دارد اما اگر استاندار و وزیر از ما مشورتی بخواهد نظر خود را درباره گزینه مناسب بیان می‌کنیم.

انتهای پیام/ ۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان