۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۶۶ راه روستایی در استان قزوین بازگشایی شد
کد خبر: ۳۵۵۲۹۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۱ ساعت: ۱۱:۱۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین:

۱۶۶ راه روستایی در استان قزوین بازگشایی شد/ کاهش شدید دما و خطر ترکیدگی لوله‌های آب

قدرت الله مهدی خانی گفت: در بارش برف چند روز گذشته مسیر ۱۶۶ روستا به همت نیروهای امدادی بازگشایی شد و با توجه به شرایط نسبتا مساعد نیازی به اسکان ضروری پیش نیامده و خدمات بیشتر در حوزه رهاسازی خودروها بود.

۱۶۶ راه روستایی در استان قزوین بازگشایی شد
قدرت‌الله مهدیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: در طی چند روز گذشته با ورود و گذر سامانه بارشی از سطح استان، شاهد بارش برف و باران در سطح شهرها، به ویژه در نواحی کوهستانی استان بودیم.

وی افزود: بارش برف و کولاک در روز پنجشنبه بیشتر در گردنه بهرام آباد، اتوبان قزوین زنجان و گردنه قسطین لار و شهرستان آوج و نواحی کوهستانی استان اتفاق افتاد که با توجه به گذری بودن سامانه بارشی طی چندین ساعت از استان خارج شده و مشکل عمده‌ای را متوجه هم‌استانی‌ها نکرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با بیان اینکه کاهش دما در سطح استان تا یکی دو روز آینده ادامه خواهد داشت، گفت: امروز جمعه و فردا شنبه سطح دمای استان به طور ویژه‌ای کاهش می یابد، از هم‌استانی‌های عزیز خواستارم که از کنتر آب خود به ویژه در مناطق کوهستانی در مقابل یخ‌زدگی مراقبت کنند تا دچار ترکیدگی و بحران نشوند.

وی ادامه داد: استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز استاندارد، بررسی کردن مسیر لوله بخاری و اطمینان از عدم گرفتگی آن و باز کردن در و پنجره هر از گاهی برای تهویه و جریان هوا در محیط‌های سربسته می تواند شهروندان را از خطر گازگرفتگی و مسمومیت دور کند.

مهدیخانی تصریح کرد: در بارش برف چند روز گذشته مسیر 166 روستا به همت نیروهای امدادی بازگشایی شد و با توجه به شرایط نسبتا مساعد نیازی به اسکان ضروری پیش نیامده و خدمات بیشتر در حوزه رهاسازی خودروها بود.

این مسئول یادآور شد: در این عملیات 54 نیروی فعال هلال احمر در قالب 17 تیم 135 خودرو را رهاسازی کرده و برای 92 خودرو زنجیر چرخ بسته و به 336 نفر امدادرسانی کردند.

وی افزود: در طی این مدت شاهد 37 مورد تصادف و تماس با اورژانس بودیم که منجر به انتقال 23 نفر به بیمارستان‌های استان شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با بیان اینکه بارش برف در ناحیه نیارک با 43 سانتی متر بیشترین ارتفاع را در سطح استان داشت، ادامه داد: 227 نیروی راهدار استان در ۱۸راهدارخانه در قالب ۲۲تیم عملیاتی همزمان با شروع بارش برف در محورهای اصلی و فرعی مشغول ارائه خدمات بودند.

وی خاطرنشان کرد: ما آمادگی این را داریم که در صورت نیاز از ظرفیت مساجد بین راهی و مراکز اسکان اضطراری برای اسکان مسافران و در راه ماندگان استفاده کنیم.

مهدیخانی از در پایان تاکید کرد: از هم استانی‌های عزیز خواستارم که از تردد بی‌مورد در جاده‌ها و مسیرهای لغزنده و نیز صعود به ارتفاعات خودداری کنند و ضمن مدیریت مصرف سوخت، خودروهای خود را به وسایل ایمنی از قبیل زنجیر چرخ، ضد یخ، پتو، لباس گرم و جیره غذایی خشک مجهز کنند.

انتهای پیام/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان