۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین توقف روند نزولی شاخص کل بورس در هفته آخر دی ماه
کد خبر: ۳۵۵۲۸۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۱ ساعت: ۱۴:۱ ↗ لینک کوتاه

تحلیل بورس در هفته‌ای که گذشت؛

توقف روند نزولی شاخص کل بورس در هفته آخر دی ماه

مهدی حیدری گفت: شاخص کل بورس با افزایش ۳ هزار و ۵۳۹ واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۵۰۵ واحد رسید. 

توقف روند نزولی شاخص کل بورس در هفته آخر دی ماه
مهدی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ با اشاره به توقف روند نزولی شاخص کل بورس اظهار کرد: شاخص کل بورس با افزایش ۳ هزار و ۵۳۹ واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۵۰۵ واحد رسید.

وی افزود: شاخص هم وزن با افت هزار و ۳۸۵ واحدی در سطح ۳۳۵ هزار و ۶۴۳ واحدی ایستاد و شاخص کل فرابورس نیز ۱۲ واحد پائین آمد و در سطح ۱۷ هزار و ۶۴۲ واحد قرار گرفت.

تحلیلگر بورس با اشاره به افت قیمت ۵۷ درصد از نمادها گفت: در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، ۱۷۵ نماد رشد قیمت داشتند که ۱۲۴ نماد بورسی و ۵۱ نماد فرابورسی بودند؛ همچنین ۲۸۸ نماد کاهش قیمت داشتند که ۲۰۱ نماد بورسی و ۸۷ نماد فرابورسی بودند.

۲۴۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد

حیدری با اشاره به خروج ۲۴۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس تصریح کرد: روز چهارشنبه برای بیستمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد.

وی با بیان اينکه در روز چهارشنبه ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۶ هزار و ۲۲ میلیارد تومان افزایش یافت؛ ابراز کرد: ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲ هزار و ۶۹ میلیارد تومان بود که ۳۴ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌داد.

این تحلیلگر اقتصادی ادامه داد: همچنین ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۱۰ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۴۸۶ میلیارد تومان رسید که این رقم ۴۱ درصد کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد.

حیدری در پایان گفت: در روز آخر معاملات چهارشنبه ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز سه‌شنبه ۶۳ درصد کاهش یافت و ۱۱۷ میلیارد تومان شد؛ همچنین ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری سه شنبه ۳۶۷ درصد رشد کرد و در رقم ۷۰ میلیارد تومان متوقف شد.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان