۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شناسایی و جذب ۷۹۴ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان قزوین
کد خبر: ۳۵۵۲۷۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۳۰ ساعت: ۱۱:۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان کرد

شناسایی و جذب ۷۹۴ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان قزوین/ عمده بازماندگان از تحصیل کلاس اول ابتدایی، تک فرزند هستند

حسنعلی اصغری از جذب و شناسایی ۷۹۴ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سال جاری خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود با انجام اقدامات مداخله‌ای، تعدادی دیگر از دانش‌آموزان در ماه‌های آتی به چرخه تحصیلی بازگردند.

شناسایی و جذب ۷۹۴ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان قزوین
حسنعلی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به آمار بازماندگان از تحصیل در استان اظهار کرد: سال تحصیلی ۹۸-۹۹ در مقطع ابتدایی ۷۷۳ نفر بازمانده از تحصیل داشتیم که با اقدامات انجام شده ۹۳ نفر از آنان به چرخه تحصیل و آموزش بازگشتند.

وی افزود: سال تحصیلی ۹۹_۱۴۰۰ نیز یک هزار و ۲۸۵ دانش‌آموز دوره ابتدایی برای آموزش به مدارس مراجعه نکردند و با اقدامات مداخله‌‌ای که صورت گرفت منجر به بازگشت ۲۲۷ نفر از آنان به مدرسه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به بازماندگی از تحصیل ۸۴۲ دانش‌آموز مقطع ابتدایی در سال جاری تصریح کرد: امسال آمار بازماندگان از تحصیل در دوران ابتدایی یک هزار و ۱۹۷ نفر بود که طی سه ماه و نیم گذشته با فعالیت‌های مناسب انجام شده ۳۵۵ دانش‌آموز سر کلاس‌های درس حاضر شدند.

وی با اشاره به دلایل بازماندگی از تحصیل دانش‌آموزان عنوان کرد: شیوع کرونا موجب نگرانی جدی خانواده‌ها شده و برخی از این خانواده‌ها ترجیح دادند که فرزندشان یک سال دیرتر آموزش تحصیلی خود را شروع کنند.

شناسایی ۸۴۲ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی

اصغری عنوان کرد: بیشتر بازماندگان از تحصیل دوران ابتدایی در سال تحصیلی جاری دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی هستند که به دلیل نگرانی خانواده‌ها از ابتلا به کرونا در مدارس ثبت‌ نام نکردند.

وی تصریح کرد: عمده بازماندگان از تحصیل دوره ابتدایی جزو خانواده‌های تک فرزند هستند و یکی از دلایلی که به نگرانی‌های ناشی از کرونا دامن زده، تک فرزندی خانواده‌ها و دلواپسی از بابت سلامتی فرزندان است.

این مسئول بیان کرد: براساس آمارها طی سال تحصیلی جاری میزان بازماندگی از تحصیل در دوران متوسطه نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است و تنها استانی هستیم که تعداد تارکان از تحصیل آن در سال ۹۹-۱۴۰۰ نسبت به سال ماقبل آن در دوره متوسطه کمتر بود.

وی عنوان کرد: مهمترین عامل کاهش بازماندگان از تحصیل دوران متوسطه ایجاد شورای تعلیم و تربیت روستا است؛ زیرا اقدامات موثر آنان و رفع موانع موجود در خانواده‌ها باعث حضور دانش‌آموزان در سر کلاس‌های درس شد.

نقش موثر شورای تعلیم و تربیت روستایی در جذب بازماندگان از تحصیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: بسیاری از خانواده‌های روستایی که به دلیل فقر مالی و فقر فرهنگی مانع از ادامه تحصیل فرزندانشان به ویژه دختران می‌شدند، با اقدامات شورای تعلیم و تربیت روستا راضی به ادامه تحصیل فرزندانشان شدند.

وی بیان کرد: ازدواج‌های زودهنگام دختران از دیگر دلایل بازماندگی از تحصیل است که متاسفانه برخی از این ازدواج‌ها هم منجر به طلاق می‌شود که این امر مشکلاتی را برای ادامه تحصیل این افراد در مدارس عادی ایجاد می‌کند اما تلاش کردیم با انجام مشاوره به این دانش‌آموزان در مناطق روستایی و محروم که فاقد مدارس ویژه بزرگسالان است شرایط برای حضور آنان در مدارس عادی فراهم شود.

اصغری تصریح کرد: در سال تحصیلی ۹۸_۹۹ تعداد بازماندگان از تحصیل مقطع متوسطه یک هزار نفر بوده که ۲۹۷ نفر با اقدامات انجام شده جذب شدند و سال ۹۹_ ۱۴۰۰ نیز ۹۰۷ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل بودند که ۱۹۹ نفر به چرخه آموزش برگشتند و سال تحصیلی جاری ۹۸۰ نفر تارکان از تحصیل هستند و ۴۳۹ نفر خوشبختانه در مدارس حاضر شدند.

وی در پایان با اشاره به اینکه امسال تاکنون ۵۴۱ نفر از دانش‌آموزان متوسطه استان بازمانده از تحصیل هستند؛ گفت: پیش بینی می‌شود با انجام اقدامات مداخله‌ای تعدادی دیگر از دانش‌آموزان را به چرخه تحصیلی بازگردانیم.

انتهای پیام/۷۰۰۳ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان