۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین برگزاری حضوری کلاس‌های دانشجویان از نیم سال دوم بهمن ماه
کد خبر: ۳۵۵۲۶۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۲۹ ساعت: ۱۵:۲۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان امور دانشجویی کشور اعلام کرد

برگزاری حضوری کلاس‌های دانشجویان از نیم سال دوم بهمن ماه

هاشم داداش‌پور گفت: آمادگی لازم برگزاری کامل کلاس‌های دانشگاهی را در سراسر کشور از نیم سال دوم بهمن ماه داریم و البته احتمال دارد برخی دانشگاه‌ها متناسب با شرایط خود نتوانند این امر را محقق کنند.

برگزاری حضوری کلاس‌های دانشجویان از نیم سال دوم بهمن ماه
به گزارش خبرنگارعلم و فناوری صبح قزوین؛ هاشم داداش‌پور ظهر امروز در مراسم تکریم از رئیس سابق و معارفه سرپرست دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین که در تالار اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد جمعیت دانشجویان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند و این نشان دهنده استقبال بیشتر جامعه نسبت به واکسیناسیون است.

وی با اشاره به اینکه شرایط شیوع کرونا در کشور در حال حاضر تغییر کرده است، افزود: آمادگی لازم برگزاری کامل کلاس‌های دانشگاهی را در سراسر کشور از نیم سال دوم بهمن ماه داریم و البته احتمال دارد برخی دانشگاه‌ها متناسب با شرایط خود نتوانند این امر را محقق کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویی کشور با اشاره به مأموریت تعریف شده برای دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین عنوان کرد: دانشگاه امام(ره) براساس ماموریت تعریف شده خود در دهه ۶۰ توسط مجلس شورای اسلامی باید به سمت بین‌المللی شدن حرکت کند.

دانشگاه امام از بین‌المللی بودن فاصله گرفته است
 
داداش‌پور تصریح کرد: تغییرات صورت گرفته موجب شد تا دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین در سطح بین‌المللی ندرخشد و ماموریت اصلی خود را از دست بدهد، برای نمونه از هشت هزار دانشجوی محصل در این دانشگاه تنها ۱۷۷نفر به عنوان دانشجوی بین‌المللی هستند.

این مسئول ادامه داد: دانشگاه‌ بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین جزو معدود دانشگاه‌هایی است که نام بین‌المللی به خود اختصاص داده و طبیعی است در وزارت علوم انتظار داشته باشیم این دانشگاه با جهت‌گیری بین‌المللی بودن مسیر خود را ادامه دهد و بخش قابل توجهی از دانشجویان خود را از حوزه بین‌الملل جذب کند.
 
ابوالحسن نائینی در ادامه این مراسم اظهار کرد: مسئولیت یک فرصت است و فردی که مسئولیت می‌پذیرد باید به نحو مطلوب در راستای برنامه‌های مشخص شده حرکت کند.

وی افزود: خداوند را شاکرم مرا یاری کرد تا در مسئولیت سپرده شده وظایفم را در حد توانم انجام دهم؛ ۳۰ سال در این دانشگاه فعالیت کرده و دانشگاه در دو دهه اخیر با وجود فراز و نشیب‌ها، توسعه مطلوبی را به همراه داشته است.

دانشگاه امام از رشد مناسبی برخوردار است
 
رئیس سابق دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین یادآور شد: قرار گرفتن در رتبه ۱۶ الی ۲۰ دانشگاه‌های جامع کشور، کسب رتبه ۱۳ دانشگاه‌های ایران در سال ۲۰۲۰، قرار گرفتن در میان ۵۰۰ موسسه برتر جهان، شناخته شدن به عنوان چهارمین دانشگاه برتر در بین دانشگاه‌های جوان برتر و درخشش چندین باره اساتید در فهرست اساتید برتر جهان از جمله ظرفیت‌ها و توسعه مناسب دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین است.

علی قاسم‌زاده، سرپرست دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین در این مراسم گفت: با تاسی از فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری تربیت دانشجوی غیرایرانی در این دانشگاه از جمله سیاست‌ها ما است و هر دانشجوی غیر ایرانی ظرفیتی برای زمینه سازی پیوندهای مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایران با سایر کشورهاست.

وی در پایان گفت: برای تحقق دانشگاهی در تراز نام امام راحل که بتواند آبروی نظام باشد، دست حمایت تمام مسئولان و مدیران ارشد را می‌طلبیم و امیدواریم در پرتو عنایت خداوند و در سایه حمایت مسئولان کشوری و استانی در مسیر رشد و تعالی همه جانبه دانشگاه و گسترش تولید، علم و ثروت گام برداریم.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان