۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین عضویت در مجمع شهرداران کلان‌شهرها سبب تقویت مدیریت شهری خواهد شد
کد خبر: ۳۵۵۲۵۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۳۰ ساعت: ۹:۲۸ ↗ لینک کوتاه

نایب رئیس شورای شهر قزوین:

عضویت در مجمع شهرداران کلان‌شهرها سبب تقویت مدیریت شهری خواهد شد

محسن حق شناس گفت: حضور قزوین در مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران جهت استفاده بیشتر از تجارت و ظرفیت‌های مشترک کلان‌شهرها است.

عضویت در مجمع شهرداران کلان‌شهرها سبب تقویت مدیریت شهری خواهد شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ چندی پیش شهردار قزوین از عضویت قزوین به عنوان بیستمین عضو مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران خبر داد.

این مجمع در سال ۱۳۷۸ با موافقت و تصویب شهرداران کلان‌شهرهای منتخب با هدف انتقال تجارب، حفظ حقوق و منافع مشترک و عمومی شهرداری‌های کلان‌شهرها تشکیل آغاز به کار کرده است.

محسن حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با تقدیر از تلاش‌های شهردار قزوین جهت عضویت در مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران، اظهار کرد: با توجه به شروع دور جدید مدیریت شهری پیشنهاد حضور قزوین در این مجمع توسط شهردار وقت مطرح شد و مورد تایید وزارت کشور قرار گرفت.

وی با بیان اینکه قزوین بیستمین عضو مجمع است؛ افزود: قطعا حضور در مجمع کلان‌شهرها یک فرصت برای قزوین است؛ اما باید مشخص شود که تسهیلات و تخصیص‌های مالیاتی کلان‌شهرها برای شهرهای زیر یک میلیون نفر هم وجود دارد یا خیر.

نایب رئیس شورای شهر در پایان گفت: درواقع حضور قزوین جهت استفاده بیشتر از تجارت و ظرفیت‌های مشترک کلان‌شهرها است.

لازم به ذکر است مجمع شهرداران کلان شهرها دارای ۹ کمیسیون شامل کمیسیون برنامه ریزی و سرمایه سازمانی، کمیسیون حقوقی، کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست، کمیسیون حمل و نقل و ترافیک، کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکت‌ها، کمیسیون شهرسازی و معماری، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، کمیسیون فنی و عمرانی، کمیسیون مالی و اقتصاد شهری است که حول وظایف محوله به فعالیت مشغول هستند.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان