۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین فضای مجازی استان متولی ندارد/طرح تحول فضای مجازی در قزوین تدوین می‌شود
کد خبر: ۳۵۵۲۴۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۲۸ ساعت: ۲۱:۵ ↗ لینک کوتاه

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه استان قزوین:

فضای مجازی استان متولی ندارد/طرح تحول فضای مجازی در قزوین تدوین می‌شود

مرتضی امیری با اشاره به اینکه فضای مجازی در قزوین رها شده و متولی ندارد، افزود: طرح تحول فضای مجازی با هدف ارائه طرح تحول فرهنگی در فضای مجازی و ارائه راهکارهای عملیاتی تدوین می‌شود.

فضای مجازی استان متولی ندارد/طرح تحول فضای مجازی در قزوین تدوین می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ مرتضی امیری عصر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به اجرای برنامه تحول فرهنگی فضای مجازی استان قزوین اظهار کرد: تهیه طرح با یک جامعه آماری علمی و نخبگانی آغاز و تحقیقات انجام شده در سال ۹۵ مورد بررسی قرار گرفته است.
 
وی افزود: در استان قزوین یک میلیون و ۷۵۰هزار اشتراک اینترنتی داریم و روند رشد مشترکین از سال ۹۵ تا امروز چشمگیر بوده است.
 
مسئول سازمان فضای مجازی سپاه استان قزوین ادامه داد: به طور متوسط ۹درصد کاربران از سایت‌ها بازدید می‌کنند که غالبا از طریق تبلت و تلفن همراه صورت می‌گیرد؛ بیش‌از ۲ میلیون و ۱۳۰ هزار سیم‌کارت‌ در استان فعال است.
 
امیری با تاکید براینکه فرآیند نظارت بر مجازی مجازی نیازمند بازنگری است، بیان کرد: فضای مجازی استان رها شده و لازم است برنامه‌هاي جامع و کاربردی برای آن تدوین شود. این در حالی است که در تمام ابعاد زندگی ما اثر می‌گذارد. 
 
وی با اشاره به اینکه تعداد کثیری از دانش‌آموزان روزانه بیش‌از ۹ ساعت در شبکه‌های اجتماعی وقت می‌گذرانند، عنوان کرد: ۶۴درصد از کاربران فضای مجازی نگاه سرگرمی به این مقوله دارند. 

۲هزار و ۴۲۰ رسانه در استان قزوین کد شامد دریافت کردند

دبیر برنامه تحول فرهنگی فضای مجازی استان قزوین درباره چرایی اجرای این طرح ابراز کرد: هدف از این برنامه شناسایی عوامل موثر بر فرهنگ در فضای مجازی استان و ارائه راهکارهای عملیاتی برای تحول فرهنگی آن است.
 
امیری بیان کرد: عدم تهیه و اجرای این طرح موجب رهاشدگی فرهنگی و از دست رفتن اصالت فرهنگ غنی ایرانی اسلامی می‌شود و سبب ورود فرهنگ بیگانه و غلبه آن بر فرهنگ بومی خواهد شد.
 
مسئول سازمان فضای مجازی سپاه استان قزوین ادامه داد: از دست دادن اثرگذاری نهادهای حاکمیتی و سلطه فضای مجازی توسط دشمنان از دیگر اثرات منفی بی‌توجهی به عدم تهیه و اجرای برنامه تحول فرهنگی فضای مجازی است.
 
وی عنوان کرد: با تهیه و اجرای برنامه تحول فرهنگی فضای مجازی استان قزوین می‌توان نقشه‌ای جامع برای نقش آفرینی دستگاه‌های مختلف در سطح استان تدوین و از جایگاه انفعال تغییر رویه داد. 
 
امیری با اشاره به رصد روزانه و پایش مستمر فضای مجازی افزود: تعداد ۲هزار و ۶۶۱ سایت و کانال بومی در سایت ساماندهی محتوای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دریافت کد شامد ثبت‌نام و از این تعداد ۲هزار و ۴۲۰ رسانه شناسایی شده و کد شامد دریافت کرده‌اند.

 اعتیاد به فضای مجازی معضل دنیای امروز

دبیر برنامه تحول فرهنگی فضای مجازی استان قزوین افزود: تعداد ۱۹۲ سایت در استان قزوین نشان طلایی شامد را دریافت و برای ۳۷ سایت مجوز نشر دیجیتال صادر شده است.
 
وی‌ اذعان کرد: تعداد ۲۰ نرم افزار تلفن همراه در استان مجوزهای همراه و هوشمند دریافت کرده و تاکنون تعداد ۱۰ گواهی ثبت برای محصولات نرم افزاری صادر شده است.
 
مسئول فضای مجازی سپاه استان قزوین با بیان اینکه تاکنون ۱۶هزار نفر ساعت کارگاه سواد رسانه توسط بسیج برگزار شده‌است، تاکید کرد: بر اساس استانداردهای موجود اگر شخصی ماهانه بیش‌از ۳۰گیگ اینترنت را بدون هدف مصرف نماید به معنای اعتیاد فرد به فضای مجازی است.

دبیر برنامه تحول فرهنگی فضای مجازی استان قزوین در پایان تصریح کرد: در استان قزوین ۲۰۰مربی کتاب سواد رسانه در مقطع متوسطه را تدریس می‌کنند در حالی که این افراد خود اشرافیت کاملی نسبت به این مطالب نداشته و نیاز به آموزش دارند که ما در این راستا آمادگی همکاری داریم.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان