۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین شناسایی ۸۸مورد مبتلا به امیکرون در قزوین
کد خبر: ۳۵۵۲۳۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۲۹ ساعت: ۹:۲۱ ↗ لینک کوتاه

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد

شناسایی ۸۸مورد مبتلا به امیکرون در قزوین/ بروز پیک ششم کرونا محتمل است

صفر فیض‌اللهی گفت: مجموع مبتلایان این ویروس ۸۸ مورد بوده و براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته موارد ابتلا به صورت انفجاری در تمام مناطق استان رو به افزایش است.

شناسایی ۸۸مورد مبتلا به امیکرون در قزوین
به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ چندی پیش خبرها از ورود و شیوع ویروس اُمیکرون به کشور اطلاع دادند و با توجه به تجربه‌های گذشته از شیوع سویه‌های جهش یافته این نگرانی وجود دارد که نوع جدید کرونا می‌تواند به شیوع بیماری در بسیاری از مناطق استان قزوین دامن بزند و مردم و سیستم‌های بهداشتی را تحت تأثیر قرار دهد.

کارشناسان و متخصصان مبنی بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله فیزیکی و تسریع روند واکسیناسیون را از راهکارهای اساسی برای مقابله با این ویروس می‌دانند.

براساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی قزوین، شیوع سویه جدید کرونا در استان مانند آتش زیرخاکستری است که با گذشت زمان شعله‌ورتر می‌شود به طوری که در یک الی دو هفته گذشته شاهد رشد قابل توجه شیوع این ویروس در استان بودیم. 

صفر فیض‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین، در توضیح آخرین آمار شیوع اُمیکرون در استان اظهار کرد: مجموع مبتلایان این ویروس ۸۸ مورد بوده و براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته موارد ابتلا به صورت انفجاری در تمام مناطق استان رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس اُمیکرون مختص به یک گروه سنی خاصی نیست و افراد مختلفی را مبتلا می‌کند، افزود: بیشترین مبتلایان اُمیکرون در استان قزوین مربوط به میانسالان، افراد واکسینه نشده و افرادی که برنامه واکسیناسیون آنها عقب‌تر از سایر گروه‌های سنی است، اختصاص دارد.

واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها راهکار مقابله به سویه جدید کرونا

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مردم، ادارات، نهادها و مسئولان باید شیوه‌نامه‌‌های بهداشتی را رعایت و افراد مراحل تکمیل واکسن خود اقدام پیگیری کنند چراکه دریافت واکسن نوبت سوم تا ۹۰ درصد در جلوگیری از شدت بیماری و مرگ‌ومیر تاثیرگذار است.

فیض‌اللهی اذعان کرد: در چهار هفته فرصت طلایی باقی مانده برای گستردگی کرونا لازم است مردم برای دریافت واکسن مراجعه کنند در صورتی که به این مورد توجه نداشته باشند با پیک بعدی کرونا همراه خواهیم بود.

وی از آمادگی کامل مراکز واکسیناسیون استان قزوین برای واکسیناسیون عموم مردم خبر داد و ابراز کرد: افراد واکسن نزده ایمنی لازم را ندارند و ممکن است در بیمارستان بستری یا دچار مرگ و میر شوند، در شرایط موجود واکسیناسیون بهترین روش برای پیشگیری از شیوع کروناست.

این مسئول عنوان کرد: موضوع ابتلای بیشتر اُمیکرون در گروه‌های سنی کودکان صحت ندارد چراکه شاهد مرگ و میر این نوع سویه در افراد مسن هستیم؛ در حال حاضر واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۲ سال انجام می‌شود و در صورت نیازسنجی می‌توان برای واکسیناسیون افراد کمتر از ۱۲ سال را نیز اقدام کرد.

فیض‌اللهی یادآور شد: بهترین نوع واکسن برای تزریق همان واکسنی است که در برنامه واکسیناسیون هر کشوری گنجانده شده و مردم می‌توانند براساس برنامه کشوری واکسن خود را دریافت کنند.

وی در پایان به آخرین وضعیت واکسیناسیون استان قزوین پرداخت و یادآور شد: بیش از دو میلیون و ۹۰ هزار دُز در استان واکسن تزریق شده که از این میزان ۹۹۴ هزار دُز مربوط به نوبت اول، ۸۸۸ هزار دُز مربوط به نوبت دوم و ۲۰۸ هزار دُز مربوط به نوبت سوم است.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان