۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ارزآوری ۶ میلیارد دلاری صادرات محصولات کشاورزی در کشور/ صادرات پسته قزوین معادل ۲۰ درصد درآمد نفتی است
کد خبر: ۳۵۵۱۹۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۲۷ ساعت: ۱۳:۵۸ ↗ لینک کوتاه

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی کشور خبر داد

ارزآوری ۶ میلیارد دلاری صادرات محصولات کشاورزی در کشور/ صادرات پسته قزوین معادل ۲۰ درصد درآمد نفتی است

محمدمهدی برومندی گفت: در سال گذشته ۶ میلیارد دلار ارز آوری از طریق صادرات محصولات کشاورزی داشته‌ایم؛ همچنین قزوین سهم بسزایی در امر مهم امنیت غذایی داشته است چراکه سود صادرات پسته استان معادل ۲۰ درصد صادرات نفتی است.

ارزآوری ۶ میلیارد دلاری صادرات محصولات کشاورزی در کشور/ صادرات پسته قزوین معادل ۲۰ درصد درآمد نفتی است
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ محدمهدی برومندی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین که در سالن جلسات باغستان برگزار شد با اشاره به تولید سالانه ۱۲۵میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور اظهار کرد: خوشبختانه علاوه بر تامین نیاز کشور شاهد تولید مازاد و صادرات به سایر کشورها بوده‌ایم.

صادرات محصولات کشاورزی ارزآوری ۶میلیاردی برای کشور داشت

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۶میلیارد دلار ارز آوری از راه صادرات محصولات کشاورزی داشته‌ایم؛ افزود: قزوین سهم بسزایی در امر مهم امنیت غذایی دارد چراکه صادرات پسته استان معادل 20 درصد صادرات نفتی است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی کشور با اشاره به تخصیص ۳۲درصد از مساحت قزوین به بخش کشاورزی گفت: استان قزوین با وجود ۵ میلیارد مکعب بارش سالانه و ۸۰ درصد اراضی آبی دارای تنوع و کیفیت بالای محصولات است.

این مسئول با اشاره به برگشت محصول فلفل از روسیه به دلیل عدم ثبت ۴ سم در آن کشور تصریح کرد: در محصول صادراتی فلفل دلمه به کشور روسیه از ۴سم که مورد تایید کشورهای اروپایی نیز است استفاده شده بود؛ بنابراین پس از برر‌سی‌ مشخص شد که این محصول بسیار باکیفیت‌تر از محصولات حوزه مدیترانه است چون از ویتامینc بیشتری برخوردار است و روسیه صحت آن را تایید کرد.

برومندی درباره صادرات محصول کیوی به هندوستان نیز ابراز کرد: در قوانین هندوستان میوه کیوی باید بدون هیچ آفت و شپشکی وارد شود اما این قانون در کشور امارات وجود ندارد؛ بنابراین از آنجایی که محموله صادر شده ایران، توسط امارات به هندوستان صادر شده بود این شائبه پیش آمد که محموله ما از هندوستان برگشت خورده است.

سلامت فلفل دلمه صادراتی ایران مورد تایید کشور روسیه است

وی ادامه داد: شایعات درباره بازگشت سیب زمینی توسط ازبکستان نیز درست نیست و این کشور سلامت محصولات ما را تایید کرده است.

این مسئول با اشاره به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی بیان کرد: استان قزوین از ظرفیت‌های بسیار خوبی در این حوزه برخوردار است که بدون شک در سفر رئیس جمهور مورد توجه قرار خواهد گرفت.

برومندی در پایان گفت: علاوه بر اینکه نظارت‌ها جدی‌تر خواهد شد؛ به تولیدکنندگان قول می‌دهم که در شورای قیمت‌گذاری متناسب با هزینه‌های تولید از تولیدکنندگان حمایت کنیم.


انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان