۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین نام ام البنین(س) یادآور عظمت حضرت ابوالفضل(ع) است
کد خبر: ۳۵۵۱۶۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۲۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

استاد حوزه علمیه خواهران قزوین:

نام ام البنین(س) یادآور عظمت حضرت ابوالفضل(ع) است

فاطمه صفیه خانی گفت: نام ام البنین(س) یادآور عظمت و درخشندگی، وفا، ادب، غیرت، محبت به امام و ولایت‌پذیری حضرت اباالفضل(ع) است.

نام ام البنین(س) یادآور عظمت حضرت ابوالفضل(ع) است
فاطمه صفیه‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ با اشاره به فضائل اخلاقی حضرت ام البنین(س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار در بین مسلمانان و شیعیان جایگاه ویژه‌ای دارند، به طوری‌که نام ام البنین(س) یادآور عظمت و درخشندگی، وفا، ادب، غیرت، محبت به امام و ولایت‌پذیری حضرت ابوالفضل(ع) است.

وی افزود: همه این فضائل اخلاقی در ام البنین(س) وجود داشته که ما در فرزند ایشان حضرت عباس(ع) نیز مشاهده می‌کنیم.

استاد حوزه علمیه خواهران قزوین بیان کرد: سخنور بودن و علم و دانایی و کمالات انسانی در این بانوی بزرگوار نهادینه بود و مشهور است زمانی که به عنوان یک بانوی جوان به خانه امیرالمومنین(ع) وارد می‌شوند به فرزندان فاطمه زهرا(س) بیان فرمودند که این خانه یک خانم داشت که آن هم مادر شما، بانو صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) بوده است که این امر از کمالات انسانی ام البنین(س) نشأت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: نیروی ایمان و خلوص نیت از دیگر ویژگی‌های برجسته حضرت ام البنین(س) است که در عمل هم به وضوح روشن بود و ولایت پذیری این بانوی بزرگ اسلام نیز نشان‌دهنده ایمان بالای ایشان بود.

گریه‌های ام البنین(س) و برپایی مجالس عزا، برای حمایت از ولایت و رهبری بود

صفیه خانی بیان کرد: ام البنین(س) به هنگام راهی کردن فرزندانش با اباعبدالله(ع) به سوی کربلا، سفارش امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) را به حضرت عباس(ع) می‌کند و زمانیکه کاروان امام حسین(ع) برمی‌گردد پیش از همه سراغ امام حسین(ع) را گرفته و جویای حال ایشان می‌شوند زیرا امام حسین(ع)، امام زمان و جانشین علی ابن ابیطالب و امام علی(ع) نیز جانشین و جان پیغمبر بودند.

وی عنوان کرد: شجاعت، دلیری، شکیبایی و صبر از دیگر خصوصیات ام البنین(ع) بود که پس از واقعه عاشورا با وجود اختناق و خفقان آن دوران اقدام به برپایی مراسم عزاداری می‌کرد.

استاد حوزه علمیه خواهران قزوین گفت: هدف ام البنین(ع) از زنده نگه داشتن یاد و خاطره عاشورا در حقیقت همان هدف امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) بود و به این مرحله از معرفت و بصیرت رسیده بود که هدفشان از عزاداری برای امام حسین(ع) و یارانش، تداوم و بقای دین مبین اسلام بود.

وی در پایان بیان کرد: گریه‌های ام البنین و برپایی مجالس عزا در حقیقت برای حمایت از ولایت و رهبری و امام بود و در حقیقت گریه‌های سیاسی برای آگاه کردن و ارتقای سطح بصیرت مردم زمانه بود و امیدواریم خداوند ما را نیز از رهروان این بانوی بزرگوار قرار دهد.
 
انتهای پیام/7003
  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان