۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تزریق واکسن سینوفارم در قزوین رکورد زد
کد خبر: ۳۵۵۱۳۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۲۶ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر گروه بیماری‌های واگیر علوم پزشکی قزوین:

تزریق واکسن سینوفارم در قزوین رکورد زد/ محموله جدید واکسن آسترازنکا وارد استان می‌شود

صفر فیض‌اللهی گفت: از مجموع واکسن‌های تزریق شده در استان قزوین ۷۹ درصد مربوط به واکسن سینوفارم، ۸ درصد آسترازنکا، ۷ درصد برکت، ۲ درصد اسپوتنیک، ۸/۰ درصد بهارات، ۸ درصد پاستووک و ۱.۳ درصد اسپایکوژن است.

تزریق واکسن سینوفارم در قزوین رکورد زد
صفر فیض‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون استان قزوین اظهار کرد: از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون تا به امروز بیش از دو میلیون و ۶۰ هزار دُز واکسن در سطح استان بین جامعه هدف تزریق شده که از این میزان ۹۹۱ هزار دُز در نوبت اول، ۸۸۳ هزار دُز در نوبت دوم و ۱۸۶ هزار دز در نوبت سوم تزریق شده است.

وی افزود: از مجموع واکسن‌های تزریق شده ۷۹ درصد مربوط به واکسن سینوفارم، ۸ درصد آسترازنکا، ۷ درصد برکت، ۲ درصد اسپوتنیک، ۰/۸ درصد بهارات، ۸ درصد پاستووک و ۱/۳ درصد اسپایکوژن است.

محموله جدید واکسن آسترازنکا وارد استان می‌شود
 
مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: سلامت هر نوع واکسنی که در ابتدا وارد کشور می‌شود به مدت یک هفته در معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، براین اساس هنوز محموله جدید واکسن آسترانزکا در استان‌ها از جمله استان قزوین توزیع نشده است.

فیض‌اللهی گفت: در حال حاضر به جزء واکسن آسترازنکا و پاستوکووک پلاس، تمامی انواع واکسن در استان موجود بوده که البته واکسن آسترازنکا برای تزریق نوبت دوم در نظر گرفته شده که آن هم بزودی وارد استان می‌شود. 

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر مجموع مراکز متعدد واکسیناسیون در سطح استان فعال بوده و افراد می‌توانند با مراجعه به این مراکز نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان