۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین نجات کوهنوردان گرفتار در برف / تا اطلاع ثانوی از صعود به ارتفاعات خودداری کنید
کد خبر: ۳۵۵۱۲۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۲۴ ساعت: ۲۲:۳۱ ↗ لینک کوتاه

معاون امداد و نجات هلال احمر قزوین خبر داد

نجات کوهنوردان گرفتار در برف / تا اطلاع ثانوی از صعود به ارتفاعات خودداری کنید

حکمت‌الله هاشمی گفت: تیم کوهنوردی گرفتار در ارتفاعات استان قزوین ملقب به «کافر میدان» توسط تیم عملیات نجات هلال احمر استان نجات یافت.

نجات کوهنوردان گرفتار در برف / تا اطلاع ثانوی از صعود به ارتفاعات خودداری کنید
حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: علی‌رغم هشدارهای هواشناسی مبنی بر ناپایداری جوی و احتمال بروز برف سنگین و بارش شدید باران و خودداری از صعود کوهنوردان به ارتفاعات، متاسفانه امروز جمعه در ساعت ۱۳ گزارشی مبنی بر گرفتار شدن یک تیم کوهنوردی متشکل از دو نفر خانم و سه نفر آقا در مسیر قله ملقب به «کافر میدان» توسط مرکز کنترل و هماهنگی استان دریافت شد.

 وی افزود: بلافاصله دو تیم واکنش سریع و پایگاه کوهستانی فدک استان قزوین متشکل از هشت نفر نجاتگر حرفه‌ای به موقعیت اعلام شده اعزام و پس‌از ۶ ساعت عملیات جستجو در برف با نجادت حادثه دیدگان به پايان رسيد. 



معاون امداد و نجات استان عنوان کرد: متاسفانه برخی از کوهنوردان بدون توجه به هشدارهای هواشناسی همواره جان خود و نجاتگران داوطلب جمعیت هلال احمر را به خطر می‌اندازند.

هاشمی در پایان گفت: لازم است قانون الزام آور و جریمه‌ای برای این افراد در نظر گرفته شود تا نسبت به جان خود، همنوردان و تیم‌های امدادی اهمیت بیشتری قائل شوند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان