۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین احتمال ورود قزوین به پیک ششم کرونا
کد خبر: ۳۵۵۰۹۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ساعت: ۱۲:۱۲ ↗ لینک کوتاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد

احتمال ورود قزوین به پیک ششم کرونا/ استان قزوین رتبه اول کشور در مصرف دخانیات دارد

جلال رحمانی گفت: باتوجه به اینکه احتمال ورود کشور به پیک ششم کرونا در بهمن ماه وجود دارد و قزوین هم به عنوان شاهراه ارتباطی شمال و شمال غرب از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

احتمال ورود قزوین به پیک ششم کرونا
به گزارش خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ جلال رحمانی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت آغاز دوازدهمین طرح «بسیج ملی آموزش تغذیه» در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: چهار مورد مثبت از ویروس اُمیکرون در قزوین شناسایی شده است و در حال حاضر مشکل خاصی در این افراد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ماهیت ویروس اُمیکرون خفیف است، افزود: با وجودی که بیش از ۸۰ درصد مردم استان واکسینه شده‌اند اما شاهد شیوع این نوع ویروس هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: باتوجه به اینکه ۱۰ درصد مردم استان برای دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند از فرمانداران، بخشداران و بهیاران درخواست پیگیری و اجرای این موضوع را داریم.

احتمال ورود قزوین به پیک ششم کرونا

رحمانی درباره ورود احتمالی استان قزوین به پیک ششم کرونا تصریح کرد: باتوجه به اینکه احتمال ورود کشور به پیک ششم کرونا در بهمن ماه وجود دارد و قزوین هم به عنوان شاهراه ارتباطی شمال و شمال غرب از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

وی در توضیح میزان قدرت شیوع امیکرون یادآور شد: براساس تحقیقات صورت گرفته قدرت سرایت این ویروس گسترده اما شدت مرگ و میر آن نسبت به سویه‌های دلتا کمتر است؛ با این وجود در افراد پرخطر و حساس مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به فعالیت مدارس یادآور شد: دستورالعمل‌های لازم برای فعالیت این مراکز توسط ستاد ملی کرونا ابلاغ و در حال حاضر کلاس‌های درس با یک سوم ظرفیت برگزار می‌شود و همکاری مناسبی بین آموزش و پرورش و علوم پزشکی وجود دارد.

رحمانی با اشاره به وضعیت اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا اذعان کرد: اجرای این طرح و مصوبات آن مانند الزام واکسیناسیون کارمندان، استفاده از ماسک در ادارات و مراکز عمومی به دستگاه‌ها در ستاد کرونای استانی ابلاغ شده است.

وی به بسیج ملی آموزش تغذیه پرداخت و یادآور شد: برنامه‌های این هفته با هدف افزایش سطح سواد تغذیه سالم جامعه برگزار می‌شود و شعار این هفته با عنوان «تغذیه، کرونا و واکسیناسیون» توسط رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شده است.

این مسئول اذعان کرد: امروز افراد غیرمتخصص با شیوه‌های مختلف، باورهای اشتباهی را در مردم ایجاد می‌کنند که از جمله آن می‌توان به ترویج فواید نمک دریایی، روغن کرمانشاهی جامد و سایر مواد اشاره کرد که دانشگاه علوم پزشکی در جهت ارتقاء آگاهی مردم در این زمینه‌ها تلاش می‌کند.

آمار مصرف دخانیات در قزوین افزایش یافت

رحمانی با بیان اینکه ۵۹ درصد از مردم استان قزوین فعالیت فیزیکی کمتری دارند، ابراز کرد: با اینکه مصرف نمک در استان قزوین رو به کاهش بوده اما با این حال رتبه مناسبی را در سطح کشور به خود اختصاص نمی‌دهد.

وی ادامه داد: باوجودی که ۳۷ درصد مردم قزوین دو بار در روز از سبزیجات مصرف می‌کنند اما مصرف آن در استان کاهش یافته و رتبه دوم کشور را شامل می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهار کرد: براساس آخرین آمار سال ۹۹، استان قزوین در مصرف دخانیات رتبه ۶ و در مصرف سیگار رتبه یک را در سطح کشور به خود اختصاص می‎‌‌‌‌دهد و ۲۳ درصد جمعیت این استان دخانیات مصرف می‌کنند.

رحمانی با بیان اینکه سرانه مصرف نوشابه در قزوین بالاست، گفت: استان در بخش افزایش چاقی رتبه ۱۲ و اضافه وزن رتبه هشت را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان یادآور شد: استان قزوین در ابتلا به چربی خون بالا رتبه ۱۸، رتبه ۱۰ ابتلا در کلسترول خون بالا، دیابت رتبه ۱۶، فشار خون بالا رتبه ۱۷ را در سطح کشور به خود اختصاص می‌دهد.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان