۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۷۷۰۰دانش‌آموز قزوینی تحت حمایت کمیته امداد هستند
کد خبر: ۳۵۵۰۹۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۲۳ ساعت: ۱۱:۰ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین:

۷۷۰۰دانش‌آموز قزوینی تحت حمایت کمیته امداد هستند/ پرداخت بیش از ۸میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به دانشجویان استان

حسین قلی پور گفت: امسال نزدیک به ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال وام به ۷۰ دانشجوی استان قزوین پرداخت شده که اعطای تسهیلات قرض الحسنه به دانشجویان تا پایان سال هم ادامه دارد.

۷۷۰۰دانش‌آموز قزوینی تحت حمایت کمیته امداد هستند
حسین قلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به آمار دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین اظهار کرد: در حال حاضر ۷هزار و ۷۲۹ دانش‌آموز و ۴۱۰ دانشجوی قزوینی از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌مند هستند.

وی افزود: ۴ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، ۲ هزار و ۲۱۴ دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول و یک هزار و ۳۶۵ نفر در مقطع متوسطه دوم تحت پوشش کمیته امداد استان هستند.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: ۶۵دانشجو در مقطع کاردانی، ۲۹۰ نفر در مقطع کارشناسی، ۲۴ دانشجوی کارشناسی ارشد، ۹ نفر در مقطع دکترا و ۲۲ نفر طلبه از حمایت‌های کمیته امداد قزوین بهره‌مند می‌شوند.

پرداخت ۲۲ میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان 

قلی‌پور بیان کرد: در نیمسال اول سال تحصیلی جاری مبلغ ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بابت شهریه دانشجویی و حدود ۲۲ میلیارد ریال برای کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان تحت حمایت شامل لوازم التحریر، نوشت افزار، کتب درسی و تبلت پرداخت شده است.

وی از اهدای ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تبلت از سال ۹۹ تاکنون به دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد خبر داد و گفت: حدود ۶میلیارد ریال اعتبار برای خرید ۴۰۰ دستگاه تبلت طی سال جاری هزینه شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات احصاء شده و درخواست خانواده‌ها نزدیک به ۵۰۰ دانش‌آموز در استان قزوین به تبلت و گوشی هوشمند نیاز دارند.

اهدای ۴۰۰ دستگاه تبلت به دانش‌آموزان نیازمند استان 

وی ادامه داد: دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد از تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۲۰ میلیون تومان از صندوق امداد ولایت بهره‌مند می‌شوند و امسال نزدیک به ۸ میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال وام به ۷۰ دانشجوی استان قزوین پرداخت شده که اعطای این تسهیلات تا پایان سال هم ادامه دارد.

قلی پور در ادامه گفت: بخشی از هزینه تحصیلی دانش‌آموزان از محل کمک‌های مراکز نیکوکاری و مشارکت خیرین تامین شده به طوریکه بخش زیادی از اعتبار لازم جهت خرید ۴۰۰ تبلت برای دانش‌آموزان را خیرین پرداخت کردند.

وی اضافه کرد: امسال بانک ملی استان قزوین ۲۵۰ میلیون تومان کمک نقدی برای خرید تبلت به کمیته امداد اهدا کرد که از این طریق ۱۸۰ دستگاه تبلت خریداری و بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد؛ همچنین آموزش و پرورش استان در این زمینه همکاری و مشارکت داشته است.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد، کمک آموزشی به دانش‌آموزان کنکوری است که در این راستا با تعدادی از آموزشگاه‌های کنکور قرارداد منعقد شده و دانش‌آموزانی که امسال پایه سوم هستند به صورت رایگان بورسیه این مراکز شدند.

انعقاد قرارداد همکاری با ۱۳ مرکز مشاوره 

وی اضافه کرد: برگزاری کلاس‌های مشاوره رایگان برای دانش‌آموزان از دیگر اقدامات انجام شده است که برای این منظور با ۱۳ مرکز مشاوره قرارداد همکاری منعقد شده است.

این مسئول بیان کرد: برای غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان‌ها، اردوهای زیارتی و تفریحی برگزار می‌شد که در دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا لغو شده است.

وی در پایان گفت: برگزاری کلاس‌های تقویتی، آموزشی و تربیتی با استفاده از ظرفیت فرهنگیان، پرداخت هزینه ثبت نام کنکور، اهدای جوایز تشویقی به دارندگان رتبه‌های برتر کنکور از دیگر فعالیت‌های انجام شده است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان