۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کارگاه یک روزه نویسندگی در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۵۵۰۳۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ساعت: ۹:۴۹ ↗ لینک کوتاه

مسئول ادبیات‌وتاریخ حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان:

کارگاه یک روزه نویسندگی در قزوین برگزار می‌شود/ در حوزه ادبیات و پایداری به تربیت شهید آوینی‌ها نیازمندیم

محسن نجفی از برگزاری کارگاه یک روزه نویسندگی ویژه بانوان خبر داد.

کارگاه یک روزه نویسندگی در قزوین برگزار می‌شود
محسن نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ از برگزاری کارگاه یک روزه نویسندگی ویژه بانوان توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین و مشارکت سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین خبر داد و اظهار کرد: در این دوره تمام اصول نویسندگی از ابتدایی‌ترین تا تخصصی‌ترین نکات آموزش داده می‌شود و تمام علاقه‌مندان در عرصه نویسندگی می‌توانند در این کلاس‌ها حضور داشته باشند.

وی افزود: این دوره آموزشی به یک کارگاه ختم نخواهد شد و تصمیم داریم سال آینده با مشارکت سایر مجموعه‌ها و دستگاه‌ها؛ برنامه‌هایی در راستای توانمندسازی و تربیت نویسندگان جوان و کارآمد داشته باشیم.

مسئول ادبیات‌وتاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از حجم تولیدات فرهنگی حوزه فرهنگ ایثار و شهادت رضایت خاطر ندارند، بیان کرد: در حوزه ادبیات پایداری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند شهید آوینی‌ها هستیم تا با توجه به فضای جامعه بتوانیم تحولی در این زمینه ایجاد کنیم.

نجفی ابراز کرد: باید در حوزه نویسندگی فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات زیرساختی و زیربنایی انجام دهیم و با افزایش دو رویکرد کیفیت و کمیت، محصولات عامه پسند به جامعه عرضه کنیم.

وی اضافه کرد: زبان داستان یک قالب تاریخی است و از این طریق راحت‌تر می‌توان با جامعه ارتباط برقرار کرد و کارایی و بازخورد بیشتری بین مردم خواهد داشت.

این نویسنده قزوینی عنوان کرد: با گذشت 34 سال بعد از پایان دوران دفاع مقدس همواره شاهد اتفاقات دیگری نظیر شهدای بعد از جنگ، شهدای قائله‌های کردستان، شهدای ترور، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت بودیم و می‌توان گفت کشور ما حول محور دفاع پایدار است اما تاکنون در مقوله فرهنگی و اندیشه در این زمینه اثر فاخری جز تعداد محدودی نداشته‌ایم.

در حوزه ادبیات و پایداری به تربیت شهید آوینی‌ها نیازمندیم

نجفی تصریح کرد: دستگاه‌های متولی باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشند که چرا تاکنون در این زمینه ورود نداشته یا به موضوعات سطحی که مورد پسند جامعه نیست و اثربخشی لازم را ندارد، می‌پردازند.

وی ادامه داد: هیچ دستگاه یا ارگانی در استان قزوین نمی‌تواند ادعا کند که در زمینه ترویج ایثار فرهنگ و شهادت، بازخورد و اثرگذاری داشته است چون هیچ اثر فاخر و تاثیرگذاری در این زمینه تولید نشده است.

این نویسنده حوزه دفاع مقدس با اشاره به اینکه برگزاری کارگاه آموزشی نویسندگی برای آقایان نیز در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: هدف از برگزاری این کارگاه تربیت نیروهای باانگیزه و هدفمند در زمینه ‌های مختلف جامعه به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت و بازگو کردن این آثار است که امیدوارم شهدا یاری کنند تا در این زمینه سربلند بیرون آییم.

وی افزود: در نظر داشتیم که آغاز این هدف بلند که در راستای تربیت انسان‌های توانمند، قلم به دست، خوش فکر و با انگیزه برنامه‌ریزی شده در آستانه شهادت سردار سلیمانی رقم بخورد که با توجه به برنامه‌ای از پیش تعیین نشده این کارگاه آموزشی به هفته جاری موکول شد.

مسئول ادبیات‌وتاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اذعان کرد: اولین کارگاه آموزشی این دوره پنجشنبه ۲۳ دی ماه از 8 صبح تا 12 ظهر به صورت رایگان برگزار خواهد شد و بنا داریم که با برنامه‌‌ریزی لازم شرایط برگزاری این کلاس‌ها را به صورت مستمر با حضور اساتید مجرب برگزار کنیم.

نجفی با بیان اینکه برای شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها گواهی حضور صادر می‌شود، عنوان کرد: مدرس این دوره خواهر شهید اصغر پاشاپور از نویسندگان مجرب کشوراست که از آثار او می‌توان به دو اثر "بی تو پریشانم" و "عروس یمن" انتشارات روایت فتح اشاره کرد که با قلم بسیار شیوا و جذاب نوشته شده و به راحتی مخاطب با آن ارتباط برقرار می‌کند.

انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان