۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین انتصابات در استان بدون تمرکز بر لیست‌های پیشنهادی انجام می‌شود
کد خبر: ۳۵۵۰۱۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ساعت: ۱۵:۲۰ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

انتصابات در استان بدون تمرکز بر لیست‌های پیشنهادی انجام می‌شود

محمدمهدی اعلایی گفت: در بحث انتصابات جریان خاصی به ما مشاوره نمی‌دهد و از مراجع مختلفی مشاوره می‌گیریم اما بر روی لیست واحدی تمرکز نداریم.

انتصابات در استان بدون تمرکز بر لیست‌های پیشنهادی انجام می‌شود
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ محمدمهدی اعلایی در نشست صمیمی با مدیران مسئول و سردبیران رسانه‌های استان قزوین که در سالن جلسات باغستان برگزار شد، با اشاره به تغییرات مدیران در استان قزوین اظهار کرد: اصل ما در حوزه انتصابات برمبنای کارآمدی افراد است تا پس از انتصابات جدید شاهد فضاهای بهتری برای ارتقاء خدمات به مردم باشیم.

وی ادامه داد: در بحث انتصابات جریان خاصی به ما مشاوره نمی‌دهد و از مراجع مختلفی مشاوره می‌گیریم اما بر روی لیست واحدی تمرکز نداریم.

استاندار قزوین با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد لیست‌های ارائه شده، افرادی مشترک دارند که نشان از نگاه همگرایی برای توسعه استان است، یادآور شد: دولت دیدگاهی صرفا سیاسی در انتصابات ندارد و به دنبال توسعه با استفاده از ظرفیت نخبگان است.

اعلایی بیان کرد: باید ریسک پذیری مدیران در استان افزایش یابد و از دستگاه نظارتی هم درخواست کرده‌ایم که فرصت ریسک پذیری به مدیران را بدهند چون اگر دست و پای مدیران برای تصمیمات سخت بلرزد هرگز نمی‌توانیم تصمیمات بزرگ منجر به توسعه را بگیریم.

این مسئول تاکید کرد: کسانی که فضای استان را به حواشی آلوده می‌کنند در خدمت مردم نیستند.

وی با اشاره به لزوم تعامل دوطرفه رسانه‌ها و دولتمردان افزود: با توجه به مطالعه و رصد مشکلات رسانه‌های استان دریافتیم که اقتصاد، اصلی‌ترین مسئله پیش‌روی آنهاست و این موضوع نیازمند توجه بیشتر از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط است، اما از آنجایی سرعت تغییر و تحولات بالاست، رسانه‌ها باید خود را با این روند تطبیق داده و از سرعت تحولات جا نمانند که در غیراین صورت متضرر خواهند شد.

استاندار قزوین بیان کرد: برداشت من از بدو ورود به استان قزوین این بود که رسانه‌های مکتوب قزوین رسانه‌های موفقی هستند اما هزینه‌های بالا و عدم حمایت‌ها برای آنان محدودیت‌هایی ایجاد کرده است.

اعلایی تاکید کرد: در فضای مجازی در مقایسه با استان‌های همجوار به نظر می‌رسد باید فعالیت‌ها افزایش یافته و تقویت شود و رسانه‌ها حضور پررنگ‌تری در این فضا داشته باشند چون هزینه‌های آن کمتر و راندمان بهتری دارد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه استان پیشینه و ریشه قوی در حوزه رسانه دارد و حتی خیلی از رسانه‌های ما جز اولین‌ها در حوزه تاریخی هستند و همه یک رسالت مشترک در توجه به ظرفیت‌های رسانه‌ای استان داریم.

اعلایی با بیان اینکه آنچه از قزوین در بیرون از استان نمود پیدا کرده خیلی کمتر از داشته‌های واقعی آن است، عنوان کرد: استان قزوین در کنار مزیت‌های متعدد نیز از ظرفیت عظیم فرهنگی برخوردار است که بسترساز تمام موارد توسعه‌ای خواهد بود و باید برای شناساندن داشته‌های بالقوه و بالفعل برنامه ریزی مشترک داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تردد بسیار بالای خودروها در محورهای مواصلاتی استان یک ظرفیت ارزشمند است که اگر بتوانیم فقط 10 درصد مسافران عبوری را با توانمندی‌های استان آشنا سازیم به افزایش ارزش افزوده استان کمک کرده‌ایم.

این مسئول افزود: ورودی‌های شهر قزوین اصلا مناسب نیست و در این مبادی نتوانسته‌ایم جذابیت خوبی برای مردم ایجاد کنیم تا اقامت در این شهر را جدی بگیرند؛ در این راستا تشکل‌های صنفی رسانه‌ای می توانند در معرفی ظرفیت‌های استان کمک کنند.

استاندار قزوین تاکید کرد: خبرنگاران و فعالان رسانه استان باید مطالبات مردمی را با در نظر گرفتن انتقاد منصفانه و حفظ آبروی افراد، دنبال کنند چون عدالت و انصاف در همه کارها بایستی رعایت شود و مراقب باشیم که از مرز اخلاق خارج نشویم.
 
اعلایی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم استان محیط زیست و آب است که باید ضریب تبدیل آب به درآمد را ایجاد کرده و برای افزایش راندمان آب کشاورزی اقدام و برای استفاده از آب‌های سطحی و انتقال آب برنامه داشته باشیم تا تراز آب قزوین مثبت شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های جغرافیایی استان اظهارکرد: تلاش می‌کنیم تا ارزش افزوده فعالیت های اقتصادی بالا رفته و به سمت افزایش بهره وری و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان حرکت خواهیم کرد.

این مسئول عنوان کرد: استان قزوین از حیث گردشگری دارای مزیت‌های فوق العاده اما بکر است که باید با کمک اصحاب رسانه، افق‌های نگاه در استان تغییر کند.
 
استاندار قزوین در پایان گفت: اولویت دولت در حوزه اقتصادی است و در این راستا در کشور رشد 8 درصدی و در استان رشد 8.4 درصدی پیش بینی شده که تحقق آن به بیش از 70 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد.
 
انتهای پیام/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان