۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین بیش‌از ۴۷ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن قزوین ثبت‌نام کرده‌اند
کد خبر: ۳۵۵۰۱۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۲۱ ساعت: ۹:۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره نظارت بر پروژه‌های مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان:

بیش‌از ۴۷ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن قزوین ثبت‌نام کرده‌اند

حسین رحمانی با اشاره به مجموع آمار ثبت‌نامی در طرح نهضت ملی مسکن گفت: ۴۷ هزار نفر تاکنون در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که ۷۸۰ واحد در شهرهای زیر یک‌صد هزار نفر استان به بنیاد مسکن واگذار شده است.

بیش‌از ۴۷ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن قزوین ثبت‌نام کرده‌اند
حسین رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به آخرین وضعیت ثبت‌نام طرح جهش تولید مسکن در استان اظهار کرد: طی این طرح مقرر شد ۶۰ هزار واحد در استان قزوین در مدت چهار سال ساخته شود و برای سال اول، ۱۵ هزار واحد تعهد شده که  ساخت تعدادی از این واحدها آغاز شده است.

وی افزود: از ابتدای شروع ثبت‌نام در این طرح تاکنون بیش‌از ۷۹ هزار نفر در استان قزوین ثبت‌نام کرده‌اند که البته یک‌هزار و  ۲۸۲ واحد در فاز یک جانمایی شده است.

رئیس نظارت بر پروژه‌های مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به میزان استقبال از طرح جهش تولید مسکن گفت: این طرح با استقبال خوبی همراه شده و آمار نهائی ثبت‌نام کنندگان در روزهای آینده احصاء می‌شود.

بیش از دو هزار معلم برای ثبت‌نام طرح مسکن اقدام کرده‌اند

رحمانی درخصوص وضعیت مسکن فرهنگیان استان گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای با فرهنگیان داشتیم قرار شد یک کارگزاری از آموزش و پرورش به ما معرفی شد اما به علت وجود اختلافات بین تعاونی‌های فرهنگیان، این کارگزاری به بنیاد مسکن سپرده شد.

وی با بیان اینکه کارگزاری و زمین مورد نظر برای مسکن فرهنگیان به بنیاد مسکن تحویل و فراخوان اعلام شده، یادآور شد: در حال حاضر در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم که برنده نهایی پیمانکاران تا هفته جاری اعلام و انعقاد قرارداد و عملیات اجرایی شروع می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه زمین اختصاص داده شده به مسکن فرهنگیان ظرفیت احداث ۸۰۰ واحد را دارد، گفت: دو هزار و ۳۰۰ نفر از فرهنگیان استان برای دریافت مسکن در سامانه ثبت‌نام کرده و ۳۳۲ نفر از ثبت‌نام شدگان توسط آموزش و پرورش پالایش و به اداره کل راه و شهرسازی معرفی شده‌اند.

رحمانی با بیان اینکه بیشترین تعداد ساخت مسکن در شهر مهرگان متمرکز شده است، یادآور شد: ساخت یک‌هزار و ۳۵ واحد و فراخوان مابقی واحدها را با کارگزاری بنیاد مسکن شروع کردیم و ساخت یک‌هزار واحد باقی مانده از فاز دو، سه و واحدهای فرهنگیان به زودی آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مسکن به عنوان کارگزاران اصلی طرح نهضت ملی مسکن است که فعالیت‌های مربوطه توسط این دو نهاد دنبال می‌شود.

ثبت‌نام بیش از ۴۷ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن

رئیس اداره نظارت بر پروژه‌های مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به مجموع آمار ثبت‌نامی در طرح نهضت ملی مسکن ادامه داد: ۴۷ هزار نفر تاکنون در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که ۷۸۰ واحد در شهرهای زیر یک‌صد هزار نفر استان به بنیاد مسکن واگذار شده است.

این مسئول عنوان کرد: در فاز یک نهضت ملی مسکن، یک‌هزار و ۲۸۲ واحد توسط ستاد اجرایی فرمان امام و در فازهای ۲ و ۳، یک‌هزار و ۳۵ واحد توسط بنیاد مسکن با همکاری سه شرکت در حال اجراست.

وی یادآور شد: در ادامه اجرای طرح نهضت ملی مسکن برنامه‌ریزی برای اجرای ۸۰۰۰ واحد در مهرگان و ۷۰۰۰ واحد در دیگر شهرهای استان در دستور کار اداره‌کل راه و شهرسازی قرار دارد.

رحمانی با اشاره به وضعیت مسکن معلولان گفت: محدودیتی در ثبت‌نام این افراد وجود ندارد و در صورت حمایت ارگان‌ها از ساخت مسکن معلولان،  همکاری لازم را خواهیم داشت.

رحمانی ابراز کرد: در طرح نهضت ملی مسکن شرایط ثبت‌نام برای مجردها مشخص شده که برای بانوان مجرد شامل حداقل سن بالای ۳۵ سال و برای آقایان مجرد حداقل سن ۴۵ سال است.

این مسئول تصریح کرد: متقاضیان مسکن در صورتی که از سال ۸۴، خود و اعضاء خانواده مالکیت مسکن نداشته و وام یا زمین دولتی دریافت نکرده باشند و حداقل پنج سال اخیر را در شهر مورد تقاضا سکونت داشته باشند، می‌توانند از طرح مسکن استفاده کنند.

افزایش قیمت مصالح کنترل شود

این مسئول اذعان کرد: محدودیتی برای ثبت‌نام افراد نداریم و هر تعدادی که ثبت‌نام کنند و دارای شرایط مذکور باشند موظف هستیم در برنامه خود بگنجانیم.

وی با اشاره به تسهیلات ویژه برای خودمالکان اذعان کرد: این افراد می‌توانند با مراجعه با سامانه نسبت به ثبت‌نام اقدام و مدارک هویتی، پروانه ساختمانی و سند زمین خود را در آن بارگذاری کنند.

وی با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی گفت: افزایش قیمت مصالح موجب افزایش قیمت مسکن شده و مشکلاتی را برای متقاضیان فراهم خواهد کرد که درخواست داریم سهمیه‌های مشخص و کنترل شده‌ای برای مصالح از جمله سیمان، آهن آلات و میلگرد به شرکت‌هایی که در طرح نهضت اقدام ملی مسکن قرار دارد، اختصاص داده شود تا موجب ایجاد خسارت برای متقاضیان نشود.

رحمانی در پایان با بیان اینکه سامانه پیام رسانی راه و شهرسازی به عنوان مرجع اطلاع‌رسانی است، عنوان کرد: متقاضیانی که ثبت‌نام کرده‌اند به اطلاع‌رسانی‌ها توجه کرده و از مراجعه حضوری بی‌مورد به اداره‌کل خودداری کنند.

انتهای پیام/۴۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان