۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین آنچه بر جبهه انقلاب در حادثه هواپیمای اوکراینی گذشت
کد خبر: ۳۵۴۹۷۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ساعت: ۱۱:۱۸ ↗ لینک کوتاه

به بهانه دومین سالگرد حادثه تلخ هواپیمای اوکراینی

آنچه بر جبهه انقلاب در حادثه هواپیمای اوکراینی گذشت

برای جبهه انقلاب حس شادی حمله به عین الاسد با شرمندگی و تلخی حادثه غیرعمدی هواپیما اوکراین و از دست دادن هم‌وطنان ترکیب شد. این احساس عجیب با غم سنگین روزهای پس از شهادت حاج قاسم از آن حس های فوف سنگینی بود که جبهه انقلاب در طول چهل سال گذشته شاید کمتر تجربه کرده بود.

آنچه بر جبهه انقلاب در حادثه هواپیمای اوکراینی گذشت
 
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛برای همه مردم ایران حادثه تلخ هواپیمای اوکراینی غمی بزرگ محسوب می شود. اما یک سوال مهم این است که در این حادثه غم انگیز غیرعمدی بر جبهه انقلاب چه گذشت و چه کرد؟

یک: برای جبهه انقلاب و مردم انقلابی عزادار حاج قاسم، حادثه هواپیما اوکراینی از بسیاری دیگر سهمگین تر بود. آنها علاوه بر غم جانکاه شهادت سردار سلیمانی اینک شرمنده و دلگیر حادثه ای بودند که غیر عمدی برای هموطنانشان اتفاق افتاده بود ولی باید درباره آن به نوعی مسئولیت می پذیرفتند و حتی آماده تحمیل صدها دروغ، شایعه، زخم زبان و بی انصافی می شدند.

دو: حمله موشکی به عین الاسد که یکی از بزرگترین اقدامات نظامی علیه آمریکا در هفتاد سال اخیر محسوب می شد، اولین گام برای انتقام خون حاج قاسم در آن فضای ملتهب چند روز پس از شهادت بود. خیلی سخت بود که انتقام اول با تلخی حادثه هواپیمای اوکراین، ناخواسته ترکیب شد و عده ای تلاش کردند و همچنان تلاش می کنند که  شلیک به عین الاسد را همان شلیک به هواپیمای اوکراینی بیان کنند. برای جبهه انقلاب حس شادی حمله به عین الاسد با شرمندگی و تلخی حادثه غیرعمدی هواپیما اوکراین و از دست دادن هم‌وطنان ترکیب شد. این احساس عجیب با غم سنگین روزهای پس از شهادت حاج قاسم از آن دردهای فوق سنگینی بود که جبهه انقلاب در طول چهل سال گذشته شاید کمتر تجربه کرده بود.

سه: تلخ تر از همه اینها برای جبهه انقلاب این بود که عده ای از خارج نشینان و فتنه گران داخلی که در این سالها زمینه ساز صدها تحریم اقتصادی و حتی اقدام ضد امنیتی و نظامی علیه ایران بوده اند، خود را داعیه دار بازماندگان حادثه هواپیمای اوکراینی معرفی کردند و هنوز هم می‌کنند. ضدانقلاب از فرصت پیش آمده، آشوب گران و قاتلان حوادث فتنه 88 و آبان 98 را هم ردیف نخبگان علمی حادثه هواپیمای اوکراینی معرفی کرد و این دو قشر متضاد را در یک جبهه قرار داد! همیشه اینگونه بوده که وقتی فرصت به رسانه های معاند داده شود، اول تلاشش این است که ابتدا  همکاران و قاتلین خود را تطهیر کند.

چهار: جبهه انقلاب در این دو سال شاهد بود که از طرف برخی داخلی ها و خارج نشین ها تلاش زیادی شد که از حرارت قلب مردم به حاج قاسم کم کنند و حتی رسانه های معاند با خباثت تلاش کردند که حادثه هواپیما اوکراینی در مقابل شهادت حاج قاسم قرار بگیرد. پروژه ای که البته در دومین سالگرد شهادت حاج قاسم، عمق شکست آن نمایان شده و نه تنها مردم در این دو سال بیشتر از قبل متوجه عظمت اقدامات و عملکرد حاج قاسم برای ایران شده اند بلکه در پناه محبت و علاقه به او به بصیرتی دست یافته اند که حتی حوادث به تلخی هواپیما اوکراینی را با همه احساسات جریحه دار شده، می توانند در جایگاه خودش تحلیل کرده و رویدادها را از هم تفکیک کنند و پازل دشمن را هم ببینند.

پنج: جبهه انقلاب در طول این دو سال پس از حادثه هواپیما اوکراینی، همدردی حقیقی، صداقت و مسئولیت پذیری را به عنوان سرلوحه کار خود قرار داده است؛ صداقت و مسئولیت پذیری که در همان ساعات اول روشن شدن علت وقوع حادثه هواپیمای اوکراینی، راس حاکمیت فرمان آن را صادر کرد و یقین است که با صداقت کم نظیر جمهوری اسلامی در حادثه هواپیمای اوکراینی، همین حادثه با همه تلخی ها و اقدامات تخریبی رسانه ای، به یکی از نقاطی تبدیل شود که صداقت و مسئولیت پذیری جمهوری اسلامی در آینده بیشتر مورد تحسین و تایید قرار بگیرد.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان