۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین حاج قاسم مانع تجزیه کشور های مسلمان شد
کد خبر: ۳۵۴۹۲۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ساعت: ۱۱:۲۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده جنبش حماس در ایران؛

حاج قاسم مانع تجزیه کشور های مسلمان شد

نماینده جنبش حماس در ایران می‌گوید: حاج قاسم معادله نبرد با رژیم صهیونیستی را تغییر داد و امروز نیروهای او محورهای مقاومت را بیش از پیش محکم کرده اند؛ چرا همواره کشورهای استعمارگر به دنبال تجزیه کشورهای مسلمان بوده اند.

حاج قاسم مانع تجزیه کشور های مسلمان شد
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ناصر ابوشریف، نماینده جنبش حماس در ایران گفت: حاج قاسم شخصی رزمنده و جهادگری ایرانی بود که در سایه انقلاب اسلامی و افکار امام خمینی رشد کرد
کسی که نقش ایران را در جریان آزادسازی از جریان غربی کاملا درک می کرد و متوجه نقش مهم انقلاب اسلامی در برابر جریان غرب بود.
وی ادامه داد: جریان غرب همان چیزی است که بر امت ما سیطره انداخته و با قدرت زورگیری بر منطقه اسلامی بر ملت ما سیطره انداخته و آنها را فریب داده است.
نماینده حماس در تهران گفت: بعد از آن هم پیمانان و جانشینان و یارانش را در منطقه قرار داد تا اوامرش را انجام دهند ، دولت های مستقل بسیاری را ما می بینیم ولی در اصل مستقل نیستند و دولت های واقعی نیستند.
نماینده جهاد اسلامی در ایران بیان کرد: شاه در ایران همان طور بود که تصمیمات داخلی کلا در اختیار امریکا و اسرائیل بود، حاج قاسم در سایه افکار آزادی بخش و استقلال طلب و عزت بخش رشد کرد، بنابراین شخصیتی ویژه و ممتاز بود که جهاد خودش را از زمان حمله عراق شروع کرد و آن را ادامه داد.
وی افزود: حاج قاسم با منطقه از اواخر دهه ۹۰ میلادی ارتباط پیدا کرد تحت لوای انقلاب اسلامی ، یعنی با تفکر و تئوری انقلاب اسلامی با منطقه مرتبط شد و بر این اساس مقاومت در بیشتر کشورهای اسلامی موجود بود و جنبش های اسلامی و انقلابی و احزابی که جریان غربی رو در رو بودند اینها وجود داشتند ولیکن جریانات عربی با پدیدار شدن انقلاب اسلامی در حاشیه قرار گرفتند و عقب نشینی کردند.
ابوشریف گفت: بعنوان مثال مصر کشور بزرگی که در کمپ دیوید واقعا سقوط کرد و آنچنان صلحی را با رژیم صهیونیستی پایه گذاری کرد و بعد از آن تقریبا جریان عربی فرو ریخت و از هم پاشید، همچنین بعد از وارد شدن عراق به کویت این جریان عربی از هم فرو ریخت و پاشید.
وی ادامه داد: بعضی از پایتخت ها باقی ماندند که باز هم برای نابودی این جریان در عراق و سوریه یک سری اقداماتی شد که این جریان مقاومتی که قبلا در کشورهای عربی بود تقریبا از هم پاشید.
نماینده جهاد اسلامی در ایران گفت: ایران در حال حاضر تنها پایگاه جریان آزادی بخش در منطقه است و حاج قاسم نقش انقلاب اسلامی ایران را در جریان ازادی بخش نسبت به غرب می فهمید.
وی تاکید کرد: جریان غربی همان طور که گفته شد در منطقه شروع به زور گویی و قدرت طلبی و استعمار مستقیم و غیر مستقیم از طریق هم پیمانانش می کند و شروع به تقسیم امت اسلامی، و همیشه به تجزیه امت اسلامی اقدام می کرد،و ضربه هایی چون ایجاد اقتصاد وابسته، تلاش برای جدایی مردم از هویت دینی و از همه مهمتر ایجاد رژیم صهیونیستی در منطقه بود.
وی گفت: حاج قاسم تمام ضربه های کشورهای استعمارگر به امت های اسلامی را درک کرده بوده، بنابراین محور و قطب یابی او به سمت قدس شریف و صهیونیست ها را بزرگترین دشمن منطقه می دانست.
نماینده جنبش حماس گفت: حاج قاسم از ابتدای کار شروع به جنبش های مقاومت موجود در منطقه کرد، من جمله حزب الله که بصورت ممتاز و ویژه در برابر اشغالگر ایستادند و توانستند رژیم صهیونیستی را از جنوب لبنان اخراج کنند و موفقیت آنها در جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶، و در فلسطین اشغالی انقلابی بود که بعد از آن هم به داخل فلسطین منتقل شد، انتفاضه اول که مبارک بود و هفت سال در فلسطین طول کشید.
وی افزود: انتفاضه ۲۰۰۰بسیار قوی و مسلحانه بود که ملت فلسطین مقاوم مستحکم و استوار ایستادند و مقاومت کردند.
ابوشریف گفت: در اصل توسعه مقاومت از سال ۲۰۰۵شروع شد که حاج قاسم نقش بزرگی در توسعه های مقاومت و دفاع غزه داشتند، همچنین تلاش بسیاری کردند و روزانه به شدت و دقت پیگیری می کردند و حتی در نبودشان با سیره و اخلاص و منشی که داشتند و دستیارانی که در کنار جبهه مقاومت اسلامی ایستاده بودند راه او را ادامه دادند و در نهایت توانست معادله نبرد با رژیم صهیونیستی را تغییر داد و همین باعث شد موقعیت های جدید و زیادی فتح شد و بیداری اسلامی شکل گرفت.
وی ادامه داد: هرج و مرج توسط داعش در محور مقاومت ایجاد شد، همچنین حمله عربستان به یمن ضربه هایی بود که جریان غربی به محور مقاومت می زد ، همه این اتفاقات در زمان حاج قاسم اتفاق افتاد و همراه با او همه طرف های مقاومت تلاش کردند که این اغتشاشی را که امریکا و نیروهای غربی در منطقه ایجاد کردند به نفع مقاومت و فلسطین تغییر دهند، بنابراین جبهه مقاومت را در عراق، سوریه، یمن و غیره توسعه دادند.
ابوشریف گفت: هم اکنون جبهه مقاومت وضعیت خوبی دارد و ممکن است نیروهای دیگر هم حاضر و آماده باشند، اما حاج قاسم و نیروهایش الان بر اساس متحد کردن و اتحاد صفوف شان و یکپارچگی جهت گیری هاشان در برابر جریان غرب و صهیونیست عمل می کنند.
وی با اشاره به تلاش های حاج قاسم گفت: در همه مناطق خروج تقریبی نیروهای امریکایی را داشتیم به عنوان مثال عراق و مطالبه مداوم مردم عراق مبنی بر خروج کامل امریکاییها را هر روز می بینیم.
ابوشریف گفت: در سوریه کشوری که می خواستند او را شکست دهند که در نهایت نظامی که در این کشور حاکم است تثبیت خوبی دارد و در یمن ظهور جنبش انصارالله را می بینیم‌ که بر یمن مسلط شدند چنین دستاوردهایی در جبهه مقاومت محقق شد.
وی افزود: همه این کشورها جهت گیری واحد به سمت دشمن اصلی یعنی صهیونیست را دارند.
نماینده جنبش حماس گفت: اخلاق حاج قاسم از لحاظ نظری و عملی واقعا فرماندهی بود و پشت میز کار نمی کرد و همه کارها حتی جزییات را به شخصه انجام می داد.
وی افزود: بصورت روزانه و دقیق جزییات را پیگیری می کرد و احوال رزمندگان را با ذکر نام جویا می شد، تواضع ، انسانیت و اخلاق و ادب او را تبدیل به یک الگوی بی نظیر فرماندهی کرد و می توان گفت او یک انسان نمونه طراز اول انقلاب اسلامی بود.
ابوشریف ادامه داد: حاج قاسم نمود مرد مناسب در جای مناسب بود و از خدا می خواهیم او را مورد رحمت خود قرار دهد و ما را یاری کند که در راه این آرمان ها و آزادی فلسطین و همه کشورهای اسلامی یاری کند.
انتهای پیام/ 1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان