۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۲۹۵ نوعروس قزوینی پشت نوبت دریافت جهیزیه هستند
کد خبر: ۳۵۴۹۱۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ساعت: ۱۴:۱۷ ↗ لینک کوتاه

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین:

۲۹۵ نوعروس قزوینی پشت نوبت دریافت جهیزیه هستند

محمد صیادی با بیان اینکه ۲۹۵ نوعروس قزوینی پشت نوبت دریافت جهیزیه هستند؛ گفت: سال گذشته ۸۴۸ مورد کمک هزینه جهیزیه با اعتباری بالغ بر ۶۴ میلیارد ریال به نوعروسان نیازمند تحت پوشش اهدا شد.

۲۹۵ نوعروس قزوینی پشت نوبت دریافت جهیزیه هستند
محمد صیادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد استان قزوین اظهار کرد: سال گذشته ۸۴۸ مورد کمک هزینه جهیزیه با اعتباری بالغ بر ۶۴ میلیارد ریال به نوعروسان نیازمند تحت پوشش اهدا شد.

وی افزود: ۲۰۰ مورد کمک هزینه ازدواج در قالب تامین کالا با هم افزایی بسیج سازندگی و موسسات خیریه استان از جمله آبشار عاطفه‌ها و بنیاد ازدواج صورت گرفت که شامل پنج قلم یخچال، اجاق گاز، جارو برقی، ماشین لباسشوئی و تلویزیون بود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: در کمک هزینه ازدواج بیشتر کالا‌های اساسی مدنظر است که به علت خرید بدون واسطه از مراکز تولید، این کالا‌ها با قیمت مناسب خریداری و اهدا می‌شود.

اهدای ۴۳۶ مورد جهیزیه در ۹ ماهه ابتدای امسال

وی عنوان کرد: در ۹ ماهه ابتدای سال جاری ۴۳۶ مورد کمک جهیزیه به مبلغ ۵۰ میلیارد و ۶۹۸ میلیون ریال اهدا شد که ۱۴۰ مورد به صورت کالا بوده است و این اقدامات با هم‌افزایی مرکز اجرایی شد به طوریکه ۵۰ درصد هزینه از اعتبارات دولتی و ۵۰ درصد دیگر نیز از محل درآمدهای استان تامین شد.

صیادی بیان کرد: با توجه به اعلام نیاز انجام شده با کمیته امداد کشور، ۱۲۰ فقره جهیزیه به استان قزوین ارسال شده است و پیش‌بینی می‌شود که سری دیگری هم تا پایان سال ارسال شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۹۵ نوعروس قزوینی پشت نوبت دریافت جهیزیه هستند؛ گفت: ارزش ریالی اقلام اهدا شده در هر سری جهیزیه ۲۰۰ میلیون ریال بوده که شامل یخچال فریزر ۱۳ فوت، اجاق گاز فردار، جارو برقی، ماشین لباسشوئی اتوماتیک و تلویزیون ۳۱ اینچ است.

این مسئول بیان کرد: در بحث جهیزیه اگر تعهد خرید اقلام اساسی برعهده داماد باشد این اقلام به نوعروس تحویل داده نمی‌شود و به صورت نقدی از ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومان به نوعروس پرداخت می‌شود.

وی در پایان گفت: از خیرین و افراد متمول استان درخواست داریم تا برای تهیه و اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان تحت پوشش کمیته امداد مساعدت داشته باشند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان