۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین عطرناب شهدا در قزوین پیچید
کد خبر: ۳۵۴۸۴۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۱۲ ساعت: ۱۳:۵۱ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح قزوین از بازگشت پرستوها؛

عطرناب شهدا در قزوین پیچید

در آستانه سالروز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و حضرت فاطمه زهرا(س)، صبح امروز پیکر مطهر سه شهید گمنام و دو شهید تازه تفحص‌شده دوران دفاع مقدس وارد قزوین شد و مورد استقبال جمعی از مسئولان و خانواده شهدا و مردم شهیدپرور قزوین قرار گرفت.

عطرناب شهدا در قزوین پیچید

به گزارش خبرنگار فرهنگ‌وهنر صبح قزوین؛ در آستانه سالروز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و حضرت فاطمه زهرا(س)، صبح امروز پیکر مطهر سه شهید گمنام و دو شهید تازه تفحص‌شده دوران دفاع مقدس وارد قزوین شد و مورد استقبال جمعی از مسئولان و خانواده شهدا و مردم شهید پرور قزوین قرار گرفت.

حضور پرشور شهروندان قزوینی در معیت خانواده‌های شهدا مثال زدنی است، مردمی که در سرمای زمستان، از زن و مرد، پیر و جوان برای استقبال از این لاله‌های پرپرآمده اند.

بانوی جوانی که کودک خردسالش را به آغوش کشیده، پسر جوانی که عکس حاج قاسم سلیمانی را در دست دارد، پیرزنی که با عصا و لنگان لنگان خود را به استقبال از شهدا رسانده و صدها عاشق ولایتمدار که نام یاد شهدا را دل خود زنده نگاه داشته اند.

 

مادری جوان در حالی که چادر خود را بر صورت کودک 8 ماهه اش می‌کشید به خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ گفت: من هر زمان که شهیدی را به قزوین می آورند، برای حضور لحظه شماری می کنم چرا که دوست دارم با آمدنم از عطر حضور آن شهدابهره مند شوم.

این بانوی قزوینی با بیان اینکه امنیت و زندگی خود را مدیون شهدا هستم، افزود: هر زمان که شرایط فراهم باشد، فرزندانم را نیز با خود همراه می‌کنم چرا که معتقدم؛ وظیفه ای در قبال فرزندانم دارم و باید آنان را با فرهنگ و آرمان شهدا آشنا کنم تا ادامه دهنده راه شهدا باشند.

پسر نوجوانی که همراه دوستان خود به مراسم استقبال از شهدا آمده، درباره دلیل حضورش به خبرنگار صبح قزوین؛ گفت: من آمده ام تا به رهبرم بگویم که روی ما جوانان هم حساب کند، اگر دشمن نگاه چپی به ایران داشته باشد، رهبر اگر فرمان بدهد، تا پای جان از خاکمان دفاع می‌کنیم.

وی ادامه می دهد: زندگی نامه شهدا را زیاد مطالعه کردم، اکثرشان جوان بوده‌اند، اما خیلی‌ها به ما جوانان امروزی امید ندارند، اما من و دوستان آمده ایم که بگویم راه شهدا و شهید سلیمانی را ادامه خواهیم داد.

ستوده منش، مادری که پسر نوجوانش را با خود همراه کرده است به خبرنگار صبح قزوین؛ گفت: شهدا شمع تاریخ بشریت هستند، من واقعا به این جمله حضرت امام(ره) اعتقاد دارم، هر چه که از دوران دفاع مقدس فاصله گرفتیم وجود شهدا بیشتر برای جامعه محسوس می شود،هروقت شهیدی به شهر آورده می شود انگار دوباره خونی در رگ‌های مردم جاری شده و فرهنگ ایثار و جانبازی در راه خدا دوباره جان می گیرد.

وی افزود: شهدا روشن کننده راه و مسیر ما هستند، وقتی غرق در زندگی روزمره می شویم این شهدا هستند که با برگشت به جامعه، ارزش زندگی را معنا می‌بخشند، زندگی واقعی زندگی است که برای رضای خدا باشد و شهید با دادن جان در راه خداوند متعال بزرگترین تجلی زندگی را نشان می دهد.

ستوده منش با اشاره به لزوم آشنایی نسل امروز با فرهنگ شهادت، افزود: فرزندان ما دوران جنگ را درک نکرده اند، باید آنان را با تاریخ دفاع مقدس آشنا کرد و زندگی نامه شهدا و احوالات شهدا را برای نسل امروز بازخوانی کرد تا جای ظالم و مظلوم عوض نشود.

وی ادامه داد: ما در برابر ظلم‌هایی که به کشورمان شده تنها دفاع کردیم و هیچگاه حمله کننده و متجاوز نبودیم، شهدای ما برای دفاع از وطن مظلومانه کشته شده اند نه برای حمله و تهاجم به کشورهای دیگر.

این بانوی فرهنگی تصریح کرد: فرزندان ما باید بدانند ما همواره پشت مظلوم بودیم و تجاوزگری نکردیم. این باید در ذهن فرزندان ما ثبت شود که حضور در مراسم استقبال و تشییع از شهدا برای آنان مصداق عینی می‌سازد و می‌تواند در تنگناها دست شان را بگیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ مراسم شب وداع این شهیدان عصر چهارشنبه ۱۴ دی در هیات رزمندگان اسلام قزوین و مراسم تشییع پیکر این شهدای والا مقام نیز پنجشنبه ۱۵ دی ساعت ۹ صبح از مقابل امامزاده اسماعیل (ع) به سمت گلزار شهدای قزوین انجام خواهد شد.

پیکرهای پاک و مطهر شهیدان باب‌الله داوودی و صفرعلی فیض بیگدلی که به تازگی از طریق آزمایش دی ان‌ای شناسایی شده اند، بر دستان مردم شهید پرور استان قزوین تشییع و به ترتیب در مزار شهدای شهر سگزآباد و شهر اقبالیه تدفین خواهند شد.

از سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس که در قزوین تشییع خواهد شد، دو شهید در لشکر ۱۶ زرهی قزوین و یک شهید نیز در روستای ولی آباد بوئین زهرا به خاک سپرده خواهند شد.

انتهای پیام/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان