۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مکتب شهیدسلیمانی سرفصل فعالیت‌های اندیشه‌ورز در دانشگاه‌ها باشد
کد خبر: ۳۵۴۸۴۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ساعت: ۱۲:۵۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین:

مکتب شهیدسلیمانی سرفصل فعالیت‌های اندیشه‌ورز در دانشگاه‌ها باشد

علی قاسم‌زاده گفت: تأمل در ابعاد شخصیت و سبک زندگی حاج قاسم هریک خود ظرفیت بازاندیشی در دانشگاه‌ها را دارد و قابلیت طرح نظریه مکتب حاج قاسم و تبیین و تفسیر سبک زندگی ایشان می‌تواند در قالب همایش، وبینار، سخنرانی و کرسی‌های نظریه‌پردازی طرح و ارائه شود.

مکتب شهیدسلیمانی سرفصل فعالیت‌های اندیشه‌ورز در دانشگاه‌ها باشد
سید علی قاسم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با اشاره به رمز ماندگاری شهید سلیمانی در جامعه اظهار کرد: اخلاص، اطاعت‌پذیری محض از ولایت فقیه و مردم‌داری رمز ماندگاری این شهید والامقام است و بدون شک محبوبیت این بنده مخلص خدا در بین قشرهای مختلف مردم با هر سلیقه‌ای جزو عنایات حضرت حق در نتیجه این اخلاص است.
 
وی با اشاره به تاثیرات شخصیت و مکتب حاج قاسم بر جامعه افزود: جنس مکتب حاج قاسم با مکاتب دیگر دوره معاصر متفاوت است؛ این مکتب برآمده از عقاید جمعی و ایمان ملت ایران یعنی فرهنگ و مذهب تشیع بوده و بدون شک چنین مکتبی بر جان و روح مردم می‌نشیند و همگام با باورها، آیین‌ها و آمال ملی بالنده می‌شود.
 
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین بیان کرد: مکتبی که با تأسی از مرام امام حسین (ع) یعنی قعود و قیام، عزت و آزادگی و ایثار و خلوص شکل گرفته است و هر روز آثار معنویش بر جان و دل ملت اثر می‌گذارد و حاج قاسم از این رو محبوب قلوب و قهرمان ملی می‌‌شود.
 
مکتب حاج قاسم سرفصل فعالیت‌ تشکل‌های دانشگاه‌ها قرار گیرد
 
قاسم‌زاده گفت: تقویت روحیه مقاومت ضرورت جامعه انقلابی است؛ به ویژه اینکه تاریخ اجتماعی و فرهنگی ایران گواه وجود روحیه حماسی در ملت ایران بوده است.
 
وی اذعان کرد: باتوجه به اینکه همواره دشمن چشم طمع به ایران دارد نیز تقویت روحیه شجاعت و مقاومت بیشتر حائز اهمیت است؛ دکترین سیاسی ایران اسلامی بر پایه انسانیت، عدالت و دفاع از مظلوم و استکبارستیزی استوار است و این ویژگی در کنار موقعیت جغرافیایی و پیشینه تاریخی چندهزار ساله اهمیت تقویت روحیه مقاومت را نشان می‌دهد.
 
این مسئول تصریح کرد: تأمل در ابعاد شخصیت، بینش، ایمان، اخلاق، سیاست و سبک زندگی حاج قاسم هریک خود ظرفیت بازنگری و بازاندیشی در دانشگاه‌ها را دارد و قابلیت طرح نظریه مکتب حاج قاسم و تبیین و تفسیر سبک زندگی ایشان می‌تواند در قالب همایش، وبینار، سخنرانی و کرسی‌های نظریه‌پردازی طرح و ارائه شود.
 
شهید سلیمانی سمبل نفس مطمئنه و تجلی آن در روزگار بود
 
قاسم‌زاده یادآور شد: از آنجایی که هنر و رسانه در قالب‌های مختلف اثرگذاری بیشتری در مخاطبان دارد باید به شکل شبکه‌ای برای تولید محتوا و تبیین گفتمانی عمل کرد و صدا و سیما، نهادهای انقلابی، نظامی و دانشگاه‌ها و ارگان‌های شهری و اداری در این زمینه نقش‌آفرین هستند.
 
وی ابراز کرد: ایجاد روحیه خودباوری، اتحاد و همدلی و تزکیه روحی و روانی جامعه و به نوعی توجه به مسائل اخلاقی و معنوی نظام، تقویت جبهه مقاومت در منطقه، انگیزه مضاعف جوانان در استمرار راه حاج قاسم به ویژه تقویت فرهنگ مقاومت و شهادت از جمله دستاوردهای شهادت این شهید بزرگوار است.
 
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین اظهار کرد: سردار دلها خود را سرباز واقعی نظام و مردم می‌دید، حب و بغض شخصی در رفتار و افکار خود راه نداده و به هیچ عنوان گرایش‌های سیاسی را مبنای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی قرار نمی‌داد و از دفاع بی‌دریغ و همه جانبه از منافع ملی فروگذار نبود.
 
قاسم‌زاده در پایان با بیان اینکه شهید سلیمانی سمبل نفس مطمئنه و تجلی آن در روزگار بود، گفت: شهید سلیمانی خود را وقف نظام و مردم کرده بود و هیچ‌گاه موقعیت خود را برای به دست آوردن مطامع و مقام‌های دنیوی قرار نداد و خالصانه و فداکارانه همه وجود خود را بر کفه اخلاص نهاد تا با شهادت خود چهره ماندگار جهان مقاومت شود.

انتهای پیام/4006
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان