۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین صف‌های خرید بازار بورس در رقم ۱۰۵ میلیارد تومان ایستاد
کد خبر: ۳۵۴۷۷۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۹ ساعت: ۱۱:۱۷ ↗ لینک کوتاه

تحلیل بورس در هفته‌ای که گذشت؛

صف‌های خرید بازار بورس در رقم ۱۰۵ میلیارد تومان ایستاد/ خروج نقدینگی حقیقی از بازار سهام در هفته اول دی ماه

یک تحلیلگر بورس گفت: در آخرین روز کاری بازار بورس در هفته اول دی ماه، شاخص کل بورس با کاهش ۲ هزار و ۵۵۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۳۵۷ واحد رسید.

صف‌های خرید بازار بورس در رقم ۱۰۵ میلیارد تومان ایستاد
مهدی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ با اشاره به افزایش خروج نقدینگی حقیقی از بازار سهام اظهار کرد: در آخرین روز کاری بازار بورس در هفته اول دی ماه، شاخص کل بورس با کاهش 2 هزار و 553 واحدی به رقم یک میلیون و 397 هزار و 357 واحد رسید. 

وی افزود: در روز گذشته شاخص کل هم وزن رشد کرد و با افزایش 739 واحدی در سطح 368 هزار و 99 واحدی ایستاد؛ همچنین شاخص کل فرابورس 6 واحد بالا آمد و در سطح 18 هزار و 836 واحد قرار گرفت.

این تحلیلگر بورس با بیان اینکه روز چهارشنبه برای پنجمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد؛ گفت: با 437 میلیارد تومان پول حقیقی که از بورس خارج شد نسبت به روز سه شنبه رشد 238 درصدی را مشاهده کردیم.

افزایش ارزش معاملات کل بازار سهام

وی با اشاره به اینکه ارزش معاملات کل بازار سهام در روز چهارشنبه به رقم 5 هزار و 827 میلیارد تومان افزایش یافت؛ بیان کرد: ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 804 میلیارد تومان بود که 14 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

حیدری در ادامه افزود: ارزش معاملات خرد سهام نیز افت کرد و با افزایش 17 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 70 میلیارد تومان رسید که 70 درصد از کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

این تحلیلگر اقتصادی در پایان گفت: در آخرین ساعات معاملات چهارشنبه ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز گذشته یک درصد افزایش یافت و 106 میلیارد تومان شد؛ همچنین ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 57 درصد افت کرد و در رقم 105 میلیارد تومان ایستاد.

انتهای پیام/ ۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان