۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین حاج قاسم تجلی رسم پهلوانی بود
کد خبر: ۳۵۴۷۳۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۸ ساعت: ۱۰:۱۵ ↗ لینک کوتاه

عضو تیم ملی والیبال:

حاج قاسم تجلی رسم پهلوانی بود/ ایران مهد شهید سلیمانی‌هاست

مهدی مرندی با بیان اینکه حاج قاسم یک پهلوان مثال زدنی و شجاع‌ بود گفت: سردار سلیمانی مانند پهلوانی بود که نمی گذاشت ترس و وحشت به دل مردم و کودکان راه پیدا کند.

حاج قاسم تجلی رسم پهلوانی بود
مهدی مرندی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛  اظهار‌کرد: محبوبیت حاج قاسم سلیمانی در بین گروه‌های مقاومت منطقه به گونه‌ای بود که حتی فرماندهان دیگر گروه‌های نظامی که در برابر داعش می‌جنگیدند خود را سرباز حاج قاسم دانسته و تحت فرمان ایشان بودند.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی حرف و عملش یکی بود، افزود: این شهید بزرگوار هیچگاه منتظر اقدام دیگران نبوده و همواره خود در خط مقدم مقابله با دشمن قرار داشت به همین دلیل تروریست‌ها از شنیدن نامش هم هراس داشتند.

مرندی مهربانی، امانت داری، شجاعت و تواضع را از ویژگی‌های برجسته شهید سلیمانی برشمرد و ادامه داد: حاج قاسم هیچگاه دنبال پست و مقام نبود، با آنکه همیشه به عنوان فرمانده و سردار در جبهه‌های مقاومت فعالیت می‌کرد اما دنبال نام و نشان نمی‌رفت و خیلی‌ها ایشان را تنها بعد از شهادت با فیلم‌ها و عکس‌هایی که از ایشان منتشر شد، شناختند.

ولایت‌پذیری در حاج قاسم تجلی داشت

بازیکن تیم ملی ایران تصریح کرد: حاج قاسم یک پهلوان مثال زدنی و شجاع‌ بود که تا آخر دنیا می‌شود از این اسطوره حقیقی برای بچه‌ها قصه بگوییم و به خود برای داشتن چنین قهرمانی ببالیم.

مرندی با بیان اینکه بعد از شهادت سردار قاسم سلیمانی گویی یک پشتوانه قوی و یک ستون مستحکم را از دست دادیم، افزود: سردار سلیمانی مانند پهلوانی بود که نمی گذاشت ترس و وحشت به دل مردم و کودکان راه پیدا کند.

وی ولایت‌پذیری و مردم‌داری را از دیگر خصوصیات شخصیتی بارز شهید سلیمانی دانست و تصریح کرد: ولایت پذیری یعنی پا جای پای امام خود بگذاری و مطمئن باشی که درست قدم برداشته‌ای، این سطح از ایمان به ولی یعنی مطمئن باشی که پیشوا و رهبرت اشتباه نمی‌رود، حتی اگر بر اساس حکمت تصمیمی مطابق میل دیگران نگرفته باشد، شهید سلیمانی تا این حد ولایت پذیر بود و از رهبری تبعیت می‌کرد.

ایران مهد سلیمانی‌هاست

مرندی ادامه داد: همه ما بعد از شهادت این شخصیت بزرگ زندگی و خانواده‌اش را دیده‌ایم، یک زندگی بسیار معمولی در حد طبقه متوسط و حتی پایین جامعه، البته کسی که دائما در میدان مقاومت و امنیت در حال مبارزه است، دل به دنیا نمی‌بندد و همواره آماده شهادت خواهد بود.

وی افزود: ویژگی مردم‌داری حاج قاسم را می‌توان از تشییع پیکر بی‌نظیر ایشان فهمید، وقتی همه مردم با هر تفکر و عقیده‌ای در اقصا نقاط ایران به میدان آمده بودند.

این والیبالیست قزوینی در پایان اظهارکرد: زمین از حجت خدا خالی نخواهد ماند، این وعده و قول خداوند است، هر بار با یک پدیده‌ای قدرت خداوندی مثل وحشتی سهمگین به دل دشمنان خواهد نشست، دوستدارانش را امان خواهد داد؛ حاج قاسم وحشت دشمنان و امان دوستان بود و به امید خدا جای او خالی نخواهد بود، ایران مهد سلیمانی هاست.

انتهای پیام/۲۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان