۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ضرورت تخصصی شدن فرهنگ‌سراهای قزوین
کد خبر: ۳۵۴۶۸۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۶ ساعت: ۱۰:۱۵ ↗ لینک کوتاه

در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد؛

ضرورت تخصصی شدن فرهنگ‌سراهای قزوین

اعضای شورای شهر قزوین تصریح کردند: به منظور استفاده بهینه از ظرفیت فرهنگسراهای شهرداری قزوین باید به سمت تخصصی شدن فرهنگسراها حرکت کنیم.

ضرورت تخصصی شدن فرهنگ‌سراهای قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ فرج‌اله فصیحی رامندی در جلسه علنی شورای شهر با اشاره به موضوع اهمیت جوانی جمعیت اظهار کرد: اکنون در حال حرکت به سمت پیری جمعیت هستیم و باید با اقدامات و تصمیمات مفید در بخش‌های مختلف، جامعه را به سمت فرزندآوری تشویق نماییم.

رسیدگی به بحث پسماند ضرورت دارد

وی در ادامه خواستار توجه به بحث پسماند و عقد قرارداد برای راه‌اندازی خط پردازش و تفکیک شد و افزود: قرار بود در این راستا با پیمانکار قراردادی منعقد شود که به جایی نرسیده است؛ بنابراین ضرورت دارد برای انتقال مستقیم زباله‌ها به لندفیل حتما این موضوع در دستور کارقرارگیرد.

رئیس شورای شهر قزوین همچنین از اعضای شورا خواست تا نظرات و پیشنهادات خود را درمورد بودجه سال 1401 شهرداری قزوین اعلام نمایند تا سیاست‌ها ابلاغ شود.

حسین صلح جو نیز در جلسه علنی شورا با بیان اینکه تخصصی شدن فرهنگ‌سراها در سطح شهر یکی از موضوعات مهمی است که باید در دستور کار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین قرار گیرد؛ اظهار کرد: هر کدام از فرهنگ‌سراها می‌توانند در موضوعات پسماند، حقوق شهروندی، ترافیک و قرآن کار کنند.

لزوم فرهنگسازی درخصوص حضور مادران و کودکان در مساجد

وی همچنین برضرورت فرهنگ سازی و تبدیل مساجد به یک مامن و مکان آرام برای کودکان و بانوان اشاره کرد و افزود: مساجد از دیرباز محل مطالبات مردمی، حل مشکلات و ارتباط نسل دیروز و امروز بوده و باید بعضی از فرهنگسازی‌ها درخصوص حضور با آرامش مادرانی که کودک دارند در مساجد صورت گیرد.

این عضو شورا تاکید کرد: در مساجد قم، کودکان با آرامش مشغول بازی بوده و مادران و پدران در کنار آنها مشغول عبادت و دعا هستند و هیچ مشکلی هم به وجود نمی‌آید؛ لذا باید در مساجد قزوین نیز شرایط برای حضور مادران و کودکان آنها به خوبی فراهم شود.

صلح جو با اشاره به اینکه یکی از وظایف شورا و شهرداری ارتقاء فرهنگ عمومی است؛ افزود: بر اساس قانون، بعضی وظایف برای شورا و شهرداری قزوین تعیین شده که در راستای آن اقدامات خوبی هم صورت گرفته است؛ اما در کنار شورا و شهرداری باید سایر ارگان‌های مرتبط نیز پای کار باشند.

وی در پایان خواستار هماهنگی و تعامل ارگان‌های مرتبط در تحقق طرح جامع فرهنگی شهر قزوین شد و گفت: در این راستا ضرورت دارد تا همه ارگان‌های مرتبط مشارکت داشته باشند.

محسن حق شناس نیز در جلسه علنی شورا با اشاره به اینکه لازم است نظام جامع مسائل فرهنگی در شهر قزوین تدوین و هدفگذاری شود؛ اظهار کرد: باید با حذف موازی کاری‌ها، هم‌افزایی ارگان‌ها و دستگاه‌های مربوطه به اهداف مدنظر دست یابیم.

فضا برای خدمت به جریان فرهنگی فراهم است

وی افزود: امروز درشهرداری قزوین فضا برای خدمت به جریان فرهنگی فراهم است و شورا و شهرداری در کنارهم پای کار این جریان فرهنگی ایستاده‌اند.

نایب رئیس شورای شهر با بیان اینکه ضرورت دارد تا اشتباهات و کاستی‌ها شناسایی و رفع شود؛ گفت: نباید موازی کاری و تکرار اشتباهات گذشته رخ دهد و در این راستا نیز سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان