۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین احتمال اعمال مجدد محدودیت‌های کرونایی
کد خبر: ۳۵۴۶۸۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۰/۶ ساعت: ۱۰:۴ ↗ لینک کوتاه

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین هشدار داد

احتمال اعمال مجدد محدودیت‌های کرونایی/ اُمیکرون در استان قزوین تایید نشده

صفر فیض‌اللهی گفت: در صورتی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بیش از ۸۰ درصد نرسد نیز احتمال برقراری محدودیت‌های کرونایی مانند گذشته در سطح ملی پیش‌بینی شده که استان قزوین نیز تابع این مقررات است.

احتمال اعمال مجدد محدودیت‌های کرونایی
صفر فیض‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان قزوین اظهار کرد: از مجموع دو میلیون و 150 هزار دُز واکسن اختصاص داده شده از انواع واکسن‌های کووید 19 به استان قزوین، بیش از یک میلیون و 920 هزار دُز بین افراد بالای 12 سال تزریق شده است و بیش از 92 درصد از این افراد واکسینه شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از 40 هزار دُز واکسن در استان موجود است، افزود: از مجموع واکسن‌های تزریق شده 981 هزار دُز مربوط به نوبت اول، 855 هزار دُز مربوط به نوبت دوم و بیش از 84 هزار دُز مربوط به نوبت سوم است.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به وضعیت توزیع واکسن آسترازنکا عنوان کرد: این واکسن برای نوبت دوم و افرادی که سفر ضروری خارج از کشور دارند، تزریق می‌شود و برای نوبت سوم تزریق نمی‌شود.

در تزریق واکسن آسترازنکا محدودیت داریم

فیض‌اللهی ابراز کرد: هرچند در تزریق واکسن آسترازنکا محدودیت داریم اما انواع مختلفی از واکسن برای تزریق نوبت‌های اول، دوم و سوم و واکسن‌های قابل ارائه برای نوبت سوم افراد در سبد واکسیناسیون استان موجود است.

وی گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بین مردم استان کمتر از 50 درصد بوده و این آمار نگران کننده است که افزایش این میزان مشارکت همگانی را می‌طلبد.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین عنوان کرد: در صورتی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بیش از 80 درصد نرسد نیز احتمال برقراری محدودیت‌های کرونایی مانند گذشته در سطح ملی پیش‌بینی شده که استان قزوین نیز تابع این مقررات است.

هیچ مورد قطعی از ویروس اُمیکرون در قزوین تأیید نشده است

فیض‌اللهی یادآور شد: هرچند ویروس اُمیکرون حداقل در سه استان کشور شیوع یافته اما هیچ مورد مثبت تأیید شده و قطعی از این ویروس در استان گزارش نشده است.

 وی گفت: براساس تجربه قدرت انتشار اُمیکرون بسیار قابل توجه بوده و استان قزوین از این موضوع مستثنی نیست، براین اساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون بهترین راهکار مقابله با این ویروس است.

این مسئول اذعان کرد: هرچند این استان به لحاظ اجتماعی و ایمنی گروهی وضعیت مطلوبی را به خود اختصاص می‌دهد اما نگران سلامت افراد هستیم؛ در صورت واکسیناسیون این افراد میزان نگرانی‌ها برای شیوع سویه جدید ویروس کرونا کمتر خواهد بود.

فیض‌اللهی با اذعان به اینکه بیشترین واکسن مصرفی و بالای 70 درصد واکسن‎‌ها مربوط به واکسن سینوفارم است، ادامه داد: بالای 95 درصد از کارکنان ادارات دولتی در برابر کرونا واکسینه شده‌اند و آمار واکسیناسیون افراد شاغل نسبت به آمار واکسیناسیون جمعیت عمومی استان میزان بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد.

وی در پایان یادآور شد: واکسیناسیون در تمام شهرستان‌های استان انجام شده و استقبال واکسیناسیون در شهرستان بوئین‌زهرا نسبت به سایر شهرستان‌ها کمتر است.
 
انتهای پیام/4006
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان