۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین چند روز گذشت؛ خبری از عذرخواهی نیست/ مهدوی کیا از تیم امید کنار گذاشته خواهد شد؟ +تصاویر
کد خبر: ۳۵۴۵۶۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۳۰ ساعت: ۱۱:۴۴ ↗ لینک کوتاه

لزوم حساسیت بر خطوط قرمز؛

چند روز گذشت؛ خبری از عذرخواهی نیست/ مهدوی کیا از تیم امید کنار گذاشته خواهد شد؟ +تصاویر

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران و سرمربی کنونی تیم امید به عنوان مهمان افتخاری در ترکیب تیم ستارگان اعراب با پیراهنی که پرچم اسرائیل هم جزو طرح آن بود به بازی پرداخت! و قطعه‌ای از پازل چیده شده صهیونیست‌ها جهت خروج از انزوا و نابودی آن هم در سال های پایان عمر این رژیم شد.

چند روز گذشت؛ خبری از عذرخواهی نیست/ مهدوی کیا از تیم امید کنار گذاشته خواهد شد؟ +تصاویر
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ؛بارها دیده شده است که ورزشکاران ایرانی که سال ها برای قهرمانی در رشته مورد علاقه شان تلاش کرده اند به وقت قرارگیری مقابل ورزشکار رژیم صهیونیستی علی رغم برتری فنی و تکنیکی، اما به رسم مسلمانی، انسانیت و پهلوانی از رقابت با نماینده این رژیم غاصب و کودک کش صرف نظر می‌کنند.

اما متاسفانه در بازی فوتبال نمادین هفته اخیر که در کشور قطر به مناسبت به رسمیت شناخته شدن جام کشورهای عربی انجام شد، مهدی مهدوی کیا، کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران و سرمربی کنونی تیم امید به عنوان مهمان افتخاری در ترکیب تیم ستارگان اعراب با پیراهنی که پرچم اسرائیل هم جزو طرح آن بود به بازی پرداخت! و قطعه‌ای از پازل چیده شده صهیونیست‌ها جهت خروج از انزوا و نابودی، آن هم در سال های پایانی عمر این رژیم نامشروع شد.



نکته مهمتر حضور آورام گرانت سرمربی اسرائیلی سابق چلسی روی نیمکت تیم منتخب جهان بود. حضور این مربی در این بازی با حضور تمام ستارگان فوتبال اعراب و مسلمان برای عادی جلوه دادن روابط با رژیم اشغالگر طراحی شده بود.

این اقدام مهدوی کیا در حالی صورت گرفت که رابح ماجر اسطوره فوتبال الجزایر و دو ستاره دیگر این کشور با دیدن این مربی صهیونیست حاضر نشدند در این بازی شرکت کنند. به همین دلیل، از روی سکوها تماشاگر این مسابقه نمادین و به نوعی عادی ساز روابط با رژیم اشغالگر بودند.حتی  تصاویری از پیراهن های نواف التمیاط ستاره سابق تیم ملی عربستان و عماد الحوسنی ستاره سابق عمانی ها در فضای مجازی منتشر شد که پرچم صهیونیست ها را از پیراهن خود پاک کردند.





فیفا برای این بازی یک لباس مخصوص طراحی کرده بود که پرچم تمام کشورها و به خصوص پرچم رژیم اشغالگر قدس نیز روی آن چاپ شده است. اما این دو ستاره سابق مسلمان، در اقدامی بزرگ و تحسین برانگیز، پرچم این رژیم را از پیراهن های خود پاک کردند.

اقدام یک عربستانی و عمانی در حمایت از فلسطین مقابل صهیونیست های متجاوز درحالی رقم خورد که مهدی مهدوی کیا و فدراسیون فوتبال هنوز پاسخگوی این اقدام عجیب خود نشده و سکوت کرده‌اند.

با توجه به عدم توضیح و عذرخواهی مهدوی کیا تا این لحظه و همچنین نوع برخورد سایر ستاره ها که با عدم بازی و یا پاک کردن پرچم اسرائیل به این موضوع واکنش نشان دادند، مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال باید پاسخ دهند که آیا در این روزها که به سالروز ترور سردار سلیمانی توسط آمریکایی ها و با مشارکت صهیونیست ها نزدیک می شویم، چگونه می توان اجازه داد هدایت تیم امیدهای ایران با فردی باشد که به یکی از اصلی ترین اصول اعتقادی ملت ایران بی توجه باشد؟ هرچند که اگر عذرخواهی هم صورت بگیرد (که تاکنون صورت نگرفته) با توجه به شفافیت ماجرا و حتی تاخیر صورت گرفته به سختی قابل پذیرش است.

درس غیرت کریس رونالدو به مهدوی کیا
در حالی که مهدوی‌کیای پیشکسوت و مشهور شده با نام ایران نتوانسته از یک بازی به عنوان مهمان چشم پوشی کند که مظلومیت کودکان فلسطینی و جنایات اسرائیلی‌ها برای کریستین رونالدو، ستاره پرتقالی سابق تیم رئال مادرید و فعلی منچستر یونایتد جزو خطوط قرمز است. رونالدو در این رابطه گفته است: "کافی است به دعوت رئیس جمهوری اسرائیل پاسخ مثبت بدهم؛ آن وقت هر سال توپ طلا را به من خواهند داد. اما مظلومیت کودک فلسطینی را از دست نمی‌دهم و آن را به رئیس جمهوری اسرائیل نمی‌فروشم."
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان