۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین برخی قوانین سازمانی برای پژوهشگران دست‌وپاگیر است
کد خبر: ۳۵۴۵۵۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۳۰ ساعت: ۹:۲۴ ↗ لینک کوتاه

پژوهشگر جوان برتر قزوینی:

برخی قوانین سازمانی برای پژوهشگران دست‌وپاگیر است

مهدی شجاعی گفت: یکی از موانع حوزه پژوهشگری عدم بروزرسانی قوانین قدیمی سازمان‌ها است که همچنان به صورت گسترده در زمینه استارت آپ‌ها و پژوهش‌های علمی ورود پیدا نکرده‌اند.

برخی قوانین سازمانی برای پژوهشگران دست‌وپاگیر است
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ برای پیشرفت علمی و آموزشی و رسیدن به حداقل‌های توسعه یافتگی، پژوهش و تحقیق سنگ بنای اولیه به شمار می رود و به همین جهت است که همواره می‌توان میان کم و کیف عملکرد پژوهشی در هر جامعه و میزان توسعه یافتگی آن جامعـه رابطه مستقیمی برقرار کرد.

جامعه امروز ما، نیاز وافری به وجود دانشجویان و پژوهشگرانی دارد که با ارائه نظریات تحقیقاتی و عملیاتی خود سنگ بنای توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر ایران عزیز را فراهم آورند.

مهدی شجاعی مدیرعامل شرکت پژوهشگران مکاترونیک آریانا، پژوهشگر 27 ساله قزوینی است که در رشته مهندسی برق تحصیل کرده و از سال 93 در زمینه پژوهش به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کند.

شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ درباره چگونگی ورود به حرفه پژوهشگری اظهار کرد: از مقطع راهنمایی و دبیرستان که در مدرسه تیزهوشان مشغول تحصیل بودم در المپیادهای فیزیک شرکت می‌کردم و این روند سبب شد تا برای انجام فعالیت‌های پژوهشی انگیزه داشته باشم.

وی افزود: شرکت پژوهشگران مکاترونیک آریانا در سال 93 با ساخت مواد مکاترونیکی در حوزه‌های پزشکی آغاز به کارکرد و در سال 96 در راستای مهندسی دانش بنیان و ارتقای کیفیت دانش صنعت به ثبت رسید.

شجاعی گفت: این شرکت اکنون در پارک علم و فناوری استان قزوین مستقر بوده و دفتر مرکزی این مجموعه در تهران است.

این پژوهشگر برتر درباره تولیدات این شرکت عنوان کرد: شرکت آریانا در حوزه‌های تولید تجهیزات پزشکی، مصرفی آزمایشگاهی، فیزیوتراپی و ابزارهای اندازه‌گیری طبی فعالیت می کند.


وی ادامه داد: این شرکت تاکنون موفق به اخذ مقام برتر و دریافت تندیس در جشنواره‌ پروفسور سمیعی و بیش از 20 مقام ملی و بین المللی در جشنواره‌های علمی و مسابقات مختلف شده است.
مدیرعامل شرکت پژوهشگران مکاترونیک آریانا گفت: در حوزه توان بخشی و فیزیوتراپی دستگاه‌هایی برای سنجش تعادل و در حوزه مصرفی، دماسنج دیجیتال به صورت لیزری و غیر تماسی، دماسنج تماسی، زیرزبانی و فشار سنج از تولیدات ماست.

صادرات محصولات به کشورهای همسایه

شجاعی با بیان اینکه 8 نفر در این شرکت دانش بنیان اشتغال دارند، افزود: خوشبختانه موفق شده‌ایم تاکنون برخی محصولات خود را به کشورهای رومانی پاکستان و عراق صادر کنیم.

این پژوهشگر برتر عنوان کرد: دیدگاه اشتباهی از گذشته وجود دارد که گمان می شود کار تحقیقاتی صرفا با هزینه کم انجام و روند آن فقط آزمایشگاهی خواهد بود و منتج به ارائه محصول و خدمت نخواهد شد، در حالی که در تمام دنیا پژوهش به معنای رفع نیاز است و یک پژوهشگر در روند تبدیل پژوهش به خدمت و محصول نیازمند کمک‌های مالی فراوانی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پژوهشگران مکاترونیک آریانا درباره میزان صرف هزینه برای مراحل این پژوهش تاکید کرد: در سال 93 با اخذ 2 میلیون تومان به عنوان کمک هزینه از دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، آغاز به ساخت محصول نمونه کردم.

این پژوهشگر برتر ابراز کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم، جذب افراد برای سرمایه گذاری در شرکت‌های دانش بنیان است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: کشوری که صاحب علم و تکنولوژی باشد می‌تواند در حوزه اقتصادی پیشرفت چشمگیری داشته باشد و جزو برترین کشورها مطرح شود.

مدیرعامل شرکت پژوهشگران مکاترونیک آریانا در پایان بیان کرد: ضمن تشکر از مسئولین کشوری و استانی که همدل با پژوهشگران هستند از جانب تمام صاحبان ایده از آنان درخواست می‌کنم که در راستای تسهیل قوانین کشوری برای شرکت‌های دانش بنیان اقدامات موثر انجام دهند.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان