۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ماجرای لگد معروف علی کریمی به ساک پزشکی چه بود؟
کد خبر: ۳۵۴۵۰۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۲۸ ساعت: ۱۰:۲۳ ↗ لینک کوتاه

ماجرای لگد معروف علی کریمی به ساک پزشکی چه بود؟

قهر و آشتی‌های بازیکنان تیم ملی فوتبال و مربیان، داستانی است که قدمت زیادی دارد و این اختلاف‌ها بعضی وقت‌ها آنقدر بالا گرفته که منجر به شکایت و زندان رفتن طرفین شده است.

ماجرای لگد معروف علی کریمی به ساک پزشکی چه بود؟
 

به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ؛تاریخ فوتبال ایران همیشه پر بوده از قهر و آشتی‌های مختلف؛ از اختلاف بین بازیکنان و کادر فنی تا دعوای بازیکنان در میانه زمین و... همگی مواردی است که با ورق زدن صفحات تاریخ، به چشم می‌آید. از زمان زنده یاد دهداری تا همین حالا که آخرین مورد آن به طارمی و اسکوچیچ بر می‌گردد، این اختلاف‌ها همیشه در تیم ملی وجود داشته که بعضی وقت‌ها منجر به خط خوردن بازیکنان از یک رقابت مهم شده یا یک نقطه پایان همیشگی برای دوران ملی آن‌ها گذاشته.

اگر از این مورد آخر، که به اختلاف بین طارمی و اسکوچیچ بر می‌گردد فاکتور بگیریم، در سال‌های متمادی همیشه شاهد بروز مشکلاتی بوده ایم که هرکدام ماجرا و داستان خاص خود را داشته اند و بعضی هایش هنوز هم در ذهن هواداران فوتبال مانده. یکی از این موارد، اختلاف علی کریمی و برانکو ایوانکوویچ در جام جهانی ۲۰۰۶ است. اتفاقی که با لگد معروف کریمی به ساک پزشکی در ذهن مانده.

تیم ملی ایران که در آن سال با هدایت برانکو ایوانکویچ عازم جام جهانی شده بود، آنقدر حاشیه داشت که با وجود آن‌ها کم‌تر کسی بازی هایش را به یاد دارد. دورانی که باند و باند بازی، در تیم ملی ایران به اوج رسیده بود و این جمله حسابی رایج شد که بعضی بازیکنان به چشم یکدیگر نگاه می‌کردند، اما به هم پاس نمی‌دادند. در آن دوران، تیم به سه بخش تقسیم شده بود و شاید بهترین تیم تاریخ ایران، به دلیل همین تکه تکه شدن‌ها بود که به توفیقی نرسید.

در آن مسابقات، تیم ملی در یکی از بازی ها، به مصاف پرتغال رفت. دیداری که با دو گل به سود پرتغال به پایان رسید. این بازی حاشیه بخصوصی برای تیم ملی ایران داشت. علی کریمی پس از تعویض در این بازی، با لگد به ساک پزشک تیم ملی زد و اعتراض خود را نسبت به تعویضش نشان داد. اتفاقی که بی نظمی در تیم ملی را به اوج رساند و خیلی‌ها آن را تیر خلاص به دوران برانکو در تیم ملی دانستند.

البته تیم ملی در دوران برانکو کتک کاری بداوی و رحمان رضایی را وسط زمین در مقابل میلیون‌ها بیننده تجربه کرده بود، اما در جام جهانی ۲۰۰۶ علنا جادوگر به ساک پزشکی ضربه زد تا ابولفضل امان الله یک قاب تاریخی را ثبت کند که پس از سال‌ها هنوز هم در ذهن مانده.

علی کریمی البته بعد‌ها در مورد این موضوع در جام جهانی ۲۰۰۶ گفت: بعد از تعویض برانکو ایوانکوویچ به عنوان سرمربی به سمتم نیامد و بی‌تفاوت بود. شاید اگر می‌آمد، با من دست می‌داد و خسته نباشید می‌گفت آن اتفاق رخ نمی‌داد. همه این مسائل دست به دست هم داد تا به ساک ورزشی لگد بزنم. اتفاقا با همان پایی که مصدوم بود به ساک ورزشی لگد زدم، چون فکر می‌کردم ساک سبکی است، اما خیلی سنگین بود. پایم هم درد شدیدی گرفت، اما به روی خودم نیاوردم.

با این اوصاف هنوز هم ناگفته‌های زیادی درباره اختلاف دایی و کریمی و چند دستگی در تیم آن زمان وجود دارد که همه آن‌ها باعث شد تا تیم پرستاره ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ فقط یک سفر توریستی را تجربه کند و بدون دستاورد خاصی به ایران برگردد.

منبع: خبر آنلاین

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان