۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین خودروسازان داخلی پوست خربزه زیر پای دولت انداختند
کد خبر: ۳۵۴۳۹۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۲۳ ساعت: ۱۱:۴۲ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون صنایع در مصاحبه با صبح قزوین:

خودروسازان داخلی پوست خربزه زیر پای دولت انداختند/ وزیر صمت را به پای میز استیضاح می‌کشانم

لطف الله سیاهکلی با بیان اینکه وزیر صمت را تهدید کردم که طرح استیضاح او را در مجلس مطرح می‌کنم، گفت: خودروسازان سالهاست سر دولت‌ها را کلاه گذاشتند و اکنون هم قصد دارند دولت سیزدهم را فریب دهند و این پوست خربزه‌ای که زیر پای دولت انداخته‌اند بسیار خطرناک است.

خودروسازان داخلی پوست خربزه زیر پای دولت انداختند
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ تصمیمات جدید وزارت صمت در نحوه مدیریت صنعت خودرو در روزهای اخیر و افزایش قیمت خودرو چالش‌های زیادی را به دنبال داشته است که حتی صدای مجلسی‌ها را هم درآورده و کمیسیون صنایع در روز یکشنبه (21آذرماه) وزیر صمت را برای پاسخگویی فراخواند.
 
لطف الله سیاهکلی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ با اشاره به نتایج جلسه کمیسیون صنایع با وزیر صمت در رابطه با بحران در صنعت خودرو اظهار کرد: روز یکشنبه وزیر صنعت، معدن تجارت جهت ارائه توضیحاتی درباره افزایش قیمت خودرو به کمیسیون صنایع دعوت شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تحت تاثیر حرف‌های نادرست خودروسازان است

وی ادامه داد: متاسفانه شاهد بودیم که وزیر نگاه استراتژیک و درستی به موضوع ندارد و تحت تاثیر گزارشات نادرست دو خودروساز داخلی قرار گرفته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ابراز کرد: توضیحات وزیر صمت مورد پذیرش اعضای کمیسیون صنایع قرار نگرفت و این طرح در حدود یک ماه گذشته هم توسط وزیر در کمیسیون مطرح شده بود که آن زمان هم آن را نپذیرفتیم.

سیاهکلی اضافه کرد: علی رغم نظر کمیسیون اما وزیر همچنان اصرار بر اجرای طرح ناقص خود در حیطه قیمت گذاری خودرو دارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس تصریح کرد: در جلسه روز یکشنبه اعضای کمیسیون صنایع تذکر جدی به وزیر دادند که بنده هم به جدیت این موضوع را به او متذکر شدم که تحت تاثیر حرف‌های نادرست قرار نگیرد.

خودروسازان پوست خربزه زیر پای دولت انداختند!

وی اذعان کرد: خودروسازان سالهاست سر دولت‌ها را کلاه گذاشتند و اکنون هم قصد دارند دولت سیزدهم را فریب دهند و این پوست خربزه‌ای که زیر پای دولت انداخته‌اند بسیار خطرناک است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: بی‌توجهی به اصول اساسی بازار همچون عرضه و تقاضا و هدم وجود رقابت موجب شده که این دو خودروساز فضا را انحصاراً در اختیار گرفته و طبق نظرات منفعت جویانه خود اقدام کنند.

سیاهکلی افزود: خودروسازان قصد دارند ضعف مدیریتی و گرفتاری خود را از جیب مردم جبران کنند و این مسیر غلطی است که دولت‌های قبلی هم همین راه را رفتند و برای دولت جدید هم همین نقشه را ترسیم کردند که ما هشدار جدی دادیم.

استیضاح وزیر صمت را مطرح می‌کنم

وی بیان کرد: بنده وزیر صمت را تهدید کردم که طرح استیضاح او را در مجلس مطرح می‌کنم و اگر بخواهد به مسیر غلط خود ادامه دهد، به عنوان اولین وزیر او را در مجلس استیضاح خواهیم کرد که این هم برای وزیری که هنوز چهارماه از فعالیتش نگذشته خیلی بد است.

نماینده مردم قزوین در مجلس در پایان تاکید کرد: من به صراحت اعلام می‌کنم که اگر همچنان وزیر صنعت، معدن و تجارت به صحبت‌های غیرتخصصی، غیرعلمی، غیرکارشناسی و بی‌عرضگی خودروسازان بخواهد تن دهد، به عنوان وکیل مردم وظیفه قانونی خود را اجرایی خواهم کرد.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان