۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تجلیل امام جمعه قزوین از پرستاران
کد خبر: ۳۵۴۳۱۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۲۰ ساعت: ۱۱:۲۵ ↗ لینک کوتاه

تجلیل امام جمعه قزوین از پرستاران

امام جمعه قزوین از جمعی از پرستاران به مناسبت روز پرستار تجلیل کرد.

تجلیل امام جمعه قزوین از پرستاران
 

به گزارش سرویس فرهنگ وهنر صبح قزوین ؛حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در تجلیل جمعی از پرستاران گفت: وقتی کسی بیمار می‌شود، پزشک و پرستار با یک پدیده جسمانی و یک پدیده روحی و روانی مواجه است که اگر جهت روحی و روانی مورد توجه قرار گیرد، درمان جسمی نیز آسان می‌شود چرا که آن چیزی که بیمار را از پای در می‌آورد، مشکلات روحی و روانی است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: تکیه حضرت زینب (س) به مسائل روحی و روانی بود، بازماندگان پس از واقعه عاشورا و در شرایطی که پشتوانه هایی، چون اباعبدالله الحسین (ع) و ابوالفضل العباس (ع) را از دست داده بودند، نیاز به حمایت روحی و روانی داشتند و حضرت زینب (س) این کار را به خوبی انجام داد.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: حضرت پس از واقعه عاشورا فرمود خدا را شاکریم که به ما کرامت و برتری نسبت به دشمنان عطا کرد و در مجلس ابن زیاد که می‌گفت دیدی خدا با برادر و خاندانت چه کرد، فرمود من جز زیبایی چیزی ندیدم.

وی خاطرنشان کرد: دلگرمی و دلداری یکی از مهمترین موضوعاتی است که لازمه کار پرستار در مسیر روند درمان بیمار است و حضرت زینب (س) معلم بسیار خوبی برای ما در این زمینه است که با روحیه بسیار بالایی مسائل بعد از واقعه عاشورا را در کنار حضرت زین العابدین (ع) مدیریت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: حضرت در بحرانی‌ترین شرایط بعد از عاشورا، آن اوضاع را مدیریت کردند و در حالی که به سلامت روحی و روانی مجموعه تحت نظرشان توجه داشتند، یک سیاستمدار نیز بودند.

امام جمعه قزوین افزود: حضرت یک عالمه غیر متعلمه بودند و شیوه‌های مدیریت و سیاست را اعمال می‌کردند و این مهم نقش محوری در مدیریت مسائل داشت.

وی اظهار کرد: حضرت زینب (س) در دیانت بسیار جایگاه والایی داشتند و همه موفقیت‌های حضرت نیز از همینجا آغاز شد. قرآن می‌گوید در زمان‌های مهم زندگی، بیدار باشید، عبادت کنید و قرآن بخوانید تا در کارتان موفق باشید.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: حضرت زینب (س) یک نمونه والایی از پرستار بود که دیانت، سیاست و علم که مظهر عقلانیت، اندیشه و دانایی بود را داشت که الگوی والایی برای جامعه پرستاری قرار گرفت.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان