۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین نماز عصاره همه عبادات است / "اقامه نماز" به انسان قدرت تاثیرگذاری می‌دهد
کد خبر: ۳۵۴۲۵۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۱۷ ساعت: ۱۴:۴۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

نماز عصاره همه عبادات است / "اقامه نماز" به انسان قدرت تاثیرگذاری می‌دهد

آیت الله عابدینی در همایش منزلت نماز نیروهای مسلح استان قزوین گفت: نماز بهترین عبادت است و عصاره همه عبادت‌هاست که به تقوا ختم می‌شود و همچنین تقوا به انسان دانایی و توانایی می‌دهد.

نماز عصاره همه عبادات است / "اقامه نماز" به انسان قدرت تاثیرگذاری می‌دهد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در همایش منزلت نماز نیروهای مسلح استان قزوین اظهار کرد: خدای متعال در آیه 153 سوره بقره فرمود از صبر و نماز کمک بگیرید؛ معنایش این است که هر چقدر نماز ما واقعی باشد به همان اندازه قدرت خواهیم داشت و قدرت نیروهای مسلح، جمهوری اسلامی و مقاوت اسلامی با اقامه نماز افزایش پیدا می‌کند.
 
وی افزود: وقتی‌که نماز، نماز پیغمبر (ص) می‌شود یک نفر در مقابل همه قدرت‌های استکباری می‌ایستد و جهان را متحول می‌کند؛ مانند شخصیت امام خمینی (ره) که با انقلاب اسلامی چشم‌انداز مستضعفان عالم را ترسیم کرد. پس اقامه نماز به انسان قدرت تاثیر گذاری می دهد.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: نماز بهترین عبادت است و عصاره همه عبادت‌هاست که به تقوا ختم می‌شود و همچنین تقوا به انسان دانایی و توانایی می‌دهد؛ چراکه رسول اکرم (ص) فرمودند "هرکس تقوا پیشه کند قوی زندگی می‌کند" و در کشور بیگانه هم با عزت و اقتدار حضور پیدا می‌کند؛ مانند سردار سلیمانی که در مقابل دشمن نه تنها احساس نا امنی می‌کرد؛ بلکه هرکجا قدم می‌گذاشت مردم در سایه این تربیت یافته نماز، احساس امنیت می‌کردند.
 
 
امام جمعه قزوین تاکید کرد: شما با برگزاری این همایش نشان دادید که در راه اقامه نماز جدی هستید و آرزوی ما باید "اقامه نماز" باشد و این را در نسل‌های آینده خود ساماندهی کنیم. هر امکاناتی که در اختیار ما قرار می‌گیرد اولین رسالتمان این است که با آن امکان نماز را برگزار کنیم.
 
وی افزود: نمازی که فقط خوانده شود کارساز نیست؛ در نتیجه نماز را باید اقامه کرد و خدای متعال در آیه 45 سوره عنکوت می‌فرماید نماز باید ذکر را در انسان بیدار کند و آن وقت این نماز نمی‌گذارد که بدی‌ها در انسان راه پیدا کنند.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به حدیثی از امام باقر (ع) خاطرنشان کرد: حضرت فرمودند شیعیان ما در سه جا مورد آزمایش قرار می گیرند، یکی در هنگام نماز که چقدر برای اقامه نماز جدی هستند، دوم زمانی‌ که بحث اسرار و آبروی اسلام در میان باشد و سوم اینکه در مقابل دشمن و همچنین برادران دینی چگونه رفتار می‌کنند.
 
 
امام جمعه قزوین بیان کرد: نماز اگر به درستی اقامه شود در جاهای مهم به دادمان می‌رسد مانند هنگام جان دادن که ما به شدت محتاجیم، نماز به یاری ما می آید و خدای متعال را برای این دلسوزی و فعالیت‌هایی که بخاطر نماز و عبادت انجام می‌شود، شکر می‌کنیم.
 

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان