۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین مسئولان نخبگان را دریابند/ دلالان بلای جان تولیدکنندگان
کد خبر: ۳۵۴۲۱۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۲۰ ساعت: ۸:۴۷ ↗ لینک کوتاه

نخبه برگزیده کشوری در مصاحبه با صبح‌قزوین:

مسئولان نخبگان را دریابند/ دلالان بلای جان تولیدکنندگان

علیرضا عدل گفت: یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان محصولات شوینده، وجود دلالان زیادی است که تولیدات را با کمترین سود خریداری کرده و بیشترین سود حاصل از فروش به جیب آنان می‌رود.

مسئولان نخبگان را دریابند/ دلالان بلای جان تولیدکنندگان
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ جوانان مستعد و تحصیل‌کرده ایران زمین ثروت‌های بزرگی هستند که همواره با کمترین امکانات، بزرگترین کارها را به ثمر نشاندند و ثابت کردند هیچ کار نشدنی‌ وجود ندارد.

در روزهای نخست شیوع کرونا و نگرانی بی‌شماری که در جامعه به دلیل کمبود وسایل بهداشتی حادث شد باز هم پیشتازی نیروی جوان و نخبه ایرانی بود که گره‌ها را یکی پس از دیگری باز و امید را در دل‌ها زنده کرد.

دکتر علیرضا عدل یکی از جوانان مستعد و باانگیزه قزوینی است که با همراهی تنی چند از جوانان نخبه و تاسیس شرکت "آروند شیمی ماندگار ارساس" پای در عرصه اقتصادی گذاشته و با تولید مایع ضدعفونی کننده، جهادگرانه برای رفع نیاز جامعه تلاش کردند.

وی که متولد ۶۸ و دارای دکترای شیمی آلی است؛ در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ اظهار کرد: هم اکنون در شرکت "آروند شیمی ماندگار ارساس"همراه با چهار نیروی انسانی با مدرک تحصیلی دکترای معدنی، دکترای آلی، دکترای تجزیه، دکترای عمران و دو نفر نیروی فوق لیسانس رشته مدیریت و کامپیوتر مشغول فعالیت هستم.

عدل افزود: در دوره فوق لیسانس در زمینه سلول‌های خورشیدی تحقیق می‌کردم که بتوانیم از نور خورشید، انرژی تولید کنیم به طوریکه حتی مقالاتی در این باب چاپ شد و سپس در مورد سنتز ترکیبات هتروسیکل و دارویی و ترکیبات آلی مقالات مهمی با همکاری استاد گرامی و ارزشمند دکتر علیایی چاپ نمودم.

جوان نخبه قزوینی بیان کرد: سال ۹۹ با تعدادی از دوستان مایع ضدعفونی کننده بر پایه آب تولید کردیم که نسبت به محصولات مشابه دارای خواص متفاوت و مزایای بیشتری بود.



وی ادامه داد: ترکیبات مایع ضدعفونی کننده موجود در بازار بیشتر حاوی بنزالکونیوم کلراید بود اما محصول ما حاوی آب اکسیژنه، بنزالکونیوم کلراید، گلیسیرین و ترکیباتی همچون ایزوپروپیل الکل و اوره برای پایداری ترکیبات استفاده شده که توانستیم از سازمان غذا و دارو مجوزهای لازم را جهت تولید محصول اخذ کنیم و همین امر موجب شد تا دیگر تولیدکنندگان که فقط بر پایه آب محصولشان را تولید می‌کردند، آب اکسیژنه هم به فرمول محصول خود بیفزایند.

عدل عنوان کرد: اوایل سال ۹۹ با حمایت مسئولان سپاه استان قزوین توانستیم برای اجرای پروژه، کارگاهی در دانشگاه پیام نور قزوین تاسیس کرده و به مرور با توسعه و گسترش کار، شرکت تولید مایع ضدعفونی کننده را در شهر صنعتی راه اندازی کردیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه مایع ضدعفونی تولیدی ما به تولید انبوه رسید و همراه با آن توانستیم مجوز تولید ۱۷ محصول شوینده دیگر را هم اخذ کنیم.

این جوان کارآفرین ابراز کرد: در اوایل شیوع کرونا و افزایش نیاز جامعه، مایع ضدعفونی کننده‌های موجود در بازار چندین برابر قیمت محصول ما عرضه می‌شد در چنین شرایطی برای کمک رسانی به جامعه بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری به صورت جهادی وارد میدان عمل شده و صادقانه و جهادگرانه اقدام به فعالیت کردیم و اکنون نیز با وجود همه سختی‌ها همچنان جهادی کار می‌کنیم.

استان قزوین قطب تولید مواد شوینده است



وی بیان کرد: مایع ضد عفونی کننده دست و سطوح شرکت آروند شیمی ماندگار ارساس دارای ویژگی‌های خاصی از جمله قدرت پاک کنندگی و ماندگاری بالا، داشتن قیمتی پایین‌تر از محصولات مشابه و عدم ایجاد حساسیت برای پوست است.

عدل تصریح کرد: برای اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو باید دو آزمایش انتی باکتری و انتی وایرال روی محصول انجام می‌شد که آزمایشات بسیار سنگینی بود اما محصول ما با قابلیت‌هایی که داشت توانست با تایید سازمان غذا و دارو مجوز تولید کسب کند.

وی بیان کرذ: در ابتدای تولید مایع ضدعفونی کننده به دلیل نیاز بالای جامعه و میزان بالای تقاضا ۱۵ نفر در شرکت مشغول فعالیت بودند و هم اکنون ۵ نفر در مجموعه ما مشغول به کار هستند که قطعا با بهبود شرایط فروش نیروهای بیشتری جذب مجموعه خواهند شد.

جوان نخبه کشوری عنوان کرد: بزرگترین حامی من در طول سال‌ها فعالیتم، همسر و پدر و مادرم هستند که همواره دعای خیر آنان مایه دلگرمی من بوده است.

ضرورت حمایت مسئولان از جوانان نخبه

وی در مورد مشکلات موجود در مسیر فعالیت تولیدکنندگان جوان گفت: استان قزوین قطب تولید مواد شوینده است و در این بازار رقابتی، می‌توانیم محصولاتی تولید کنیم که به جز تعداد معدودی از شرکت‌ها قادر به تولید آن نیستند اما شرایط مالی کنونی اجازه این کار را به ما نمی‌دهد.


عدل با اشاره به ضرورت حمایت مسئولان از جوانان گفت: باید برای جوانان نخبه و شرکت‌های دانش بنیان مکان مناسبی فراهم شود تا با دغدغه کمتری به فعالیت‌های خود بپردازند چراکه متاسفانه شرایط کنونی به گونه‌ای است که علاوه بر مشکلات متعدد در مسیر تولید و فروش محصولات، افزایش چشمگیر اجاره بها نیز مانع بزرگی در مسیر کار و فعالیت است؛ ضمن اینکه بعضا سنگ‌اندازی‌های برخی سازمان‌ها نیز مشکلات را مضاعف می‌کند.

وی بیان کرد: مشکل دیگر تولیدکنندگان محصولات شوینده وجود دلالان زیادی است که تولیدات را با کمترین سود خریداری کرده و بیشترین سود حاصل از فروش به جیب آنان می‌رود.

نخبه برگزیده کشوری در پایان گفت: از دکتر قجربیگی معاونت غذا و دارو، دکتر درزی و سرهنگ مهدی برزگر به دلیل حمایت و راهنمایی که برای اجرا و توسعه فعالیت‌ها داشتند قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان