۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تشکل‌های دانشجویی با ارائه راه حل مشکلات به مسئولان یاری برسانند
کد خبر: ۳۵۴۲۱۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۱۷ ساعت: ۸:۵۱ ↗ لینک کوتاه

فعال دانشجویی در مصاحبه با صبح قزوین:

تشکل‌های دانشجویی با ارائه راه حل مشکلات به مسئولان یاری برسانند

محمدرضا رحمانی گفت: دانشجو با استفاده از سلاح علم و عملکرد خود می‌تواند در برابر هجمه‌های دشمن به صورت هوشمندانه عمل کند و نقطه قوتی برای کشور باشد.

تشکل‌های دانشجویی با ارائه راه حل مشکلات به مسئولان یاری برسانند
محمدرضا رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ اظهار کرد: امروز شرایط جامعه به گونه‌ای است که فارغ از عملکرد منفعلانه می‌توان در برابر مسائل کنش‌گری داشت، دور از انتظار نیست که دانشجویان نیز درباره مسائل سیاسی جامعه صادقانه و منصفانه اظهار نظر کنند.
 
وی افزود: هرچند دانشجو متعلق به آینده است اما باید در مورد مسائل زمان حال نیز اظهار نظر کند و علاوه بر انجام وظایف اصلی خود و تحصیل علم به مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی روز جامعه خود واقف باشد.

دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان استان قزوین با اشاره به نقش دانشجو در برابر هجمه‌های دشمن عنوان کرد: دانشجو با استفاده از سلاح علم و عملکرد خود می‌تواند در برابر هجمه‌های دشمن به صورت هوشمندانه عمل کند و نقطه قوتی برای کشور باشد که البته عملکرد مناسب دانشجویان را در عرصه‌های مهم کشور از جمله کرونا و مقابله با آن به خوبی قابل مشاهده بود.

دانشجویان با توجه به رسالت‌های خود کنش‌گری داشته باشند

رحمانی با اشاره به تقویت روحیه استکبارستیزی دانشجویان ابراز کرد: باتوجه به اینکه در چهار دهه گذشته همواره شاهد هجمه‌های استکبار برای نابودی انقلاب و آرمان‌های آن در کشور بودیم، با بزرگداشت مناسبت‌های سال و مهم نظام مانند روز دانشجو می‌توانیم در رویش‌های جدید انقلاب موثر بوده و بیانات امام راحل و رهبری را بین نسل جوان ترویج دهیم.
 
وی به نقش و رسالت دانشجویان مبنی بر ادامه دهنده راه شهدا پرداخت و عنوان کرد: دانشجویان با توجه به رسالت‌های خود می‌توانند در مسائل مختلف کشور اظهار نظر کرده و کنش‌گری داشته باشند و در مسیر رسالت‌های خود گام بردارند.

این فعال دانشجویی ضمن اشاره به ویژگی‌های تشکل‌های دانشجویی ابراز کرد: فعالان این تشکل‌ها می‌توانند علاوه بر توجه به تولید علم و پژوهش در موضوعات فعال اجتماعی مشارکت داشته و نقش‌آفرینی کنند؛ دانشجویان باتوجه به امکاناتی که در اختیار دارند می‌توانند فعالانه عمل کنند و پاسداشت خون شهدایی باشند که در مسیر عدالت خواهی قدم برداشتند.

دانشجویان حلقه اتصال بین مسئولان و مردم هستند

رحمانی گفت: دانشجویان با تاسی از اتفاقات جامعه، گاها در برخی از حوزه‌ها و مسائل ورود پیدا نمی‌کنند و به دیدگاه انفعالی نزدیک می‌شوند؛ در حالی که مهم‌ترین عامل نیروی محرکه دانشجو و دانشگاه اظهار نظر درباره مسائل روز و تحلیل‌گری در این زمینه است.

وی با اشاره به نقش دانشجویان در تحقق گام دوم انقلاب تصریح کرد: دانشجویان حلقه اتصال بین مسئولان و مردم هستند و باتوجه به رسالتی که بر عهده دارند باید حلقه مفقوده‌ای بین مسئولان و مردم باشند.

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان استان قزوین در پایان گفت: دانشجو بازوی اجرایی کشور نیست بلکه بازوی دغدغه‌مند کردن و ایجاد حساسیت بین مسئولان و مطالبه‌گری از آنهاست و می‌توان در این حوزه موثر باشد.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان