۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بلیت نیم میلیونی کنسرت‌های لاکچری
کد خبر: ۳۵۴۱۶۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۱۴ ساعت: ۱۱:۵ ↗ لینک کوتاه

بلیت نیم میلیونی کنسرت‌های لاکچری

قیمت بلیت‌های کنسرت در جزیره کیش به حدودِ نیم میلیون تومان رسیده است تا این جزیره و کنسرت‌هایش به جایی به شدت لاکچری تبدیل شوند؛ آیا وزارت ارشاد به عنوان متولی اصلیِ فرهنگ و هنر نظارتی بر این قیمت‌ها دارد یا خیر؟

بلیت نیم میلیونی کنسرت‌های لاکچری
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر صبح قزوین به نقل از تسنیم، اکنون مشغولِ گذراندنِ بیست و دومین ماه از دورانِ کرونایی هستیم. بیست و دو ماهی که کنسرت‌های موسیقی به طور کامل و به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعطیلی کشیده شد.

اکنون اما وزارت ارشاد اعلام کرده که برگزاری کنسرت‌های موسیقی با ظرفیت 100 درصدی بلامانع است. همین اجازه را به سالن‌های تئاتر و سالن‌های سینما هم داده‌اند. تئاتری‌ها و سینمایی‌ها کارشان را شروع کرده‌اند و همه چیز روی روال است.

موسیقی اما هنوز اجراهای صحنه‌ای را در پایتخت آغاز نکرده است.

 در این میان جزیره کیش از آبِ گِل‌آلودِ موجود به خوبی مشغولِ ماهی‌گیری است.

کنسرت‌های موسیقی در جزیره کیش مدتی است که اجازه برگزاری گرفته‌اند.

خوانندگان موسیقی پاپ هم که مدت‌ها بی‌کاری را از سر گذرانده‌اند، به شدت مشغول برگزاری کنسرت‌هایشان در جزیره کیش هستند.

ماجرا اما بر سرِ قیمتِ بلیت این کنسرت‌ها است.

بهنام بانی، بابک جهانبخش، رضا بهرام، آرون افشار، مسعود صادقلو و علیرضا طلیسچی؛ خوانندگانی هستند که کنسرت‌های‌شان در جزیره کیش برگزار شده یا برگزار خواهد شد.

این خوانندگان سقف قیمت بلیت‌های‌شان را 450 هزار تومان قرار داده‌اند. رقمی که به طرز شگفت‌انگیزی گران است و موسیقی و کنسرت‌هایش را بیش از گذشته به کالایی لوکس و دست نیافتنی برای اقشار کم‌درآمد تبدیل می‌کند.

شروع قیمت بلیت‌ها در برخی از این اجراها در جزیره کیش، از 180 هزار تومان است و در برخی دیگر  از این اجراها، قیمت بلیت از 300 هزار تومان شروع می‌شود.

به راستی که چنین رقم‌هایی برای کنسرت‌های موسیقی پاپ در ایران به شدت بالاست. بر کسی پوشیده نیست که در میان خوانندگان موسیقی پاپ، تنها تعداد بسیار بسیار اندکی از آنها کیفیت اجرایِ مناسبی دارند.

هنوز یادمان نرفته که در سال‌های گذشته چه ویدیوهایی از این خوانندگان پاپ و کنسرت‌هایشان بیرون آمد. ویدیوهایی که کیفیت به شدت پایینِ این خوانندگان در اجراهای صحنه‌ای را نمایان می‌کرد.

حالا تصور کنید برای همان کنسرت‌ها، مخاطبان مجبور باشند مبالغی بین 300 تا 450 هزار تومان پرداخت کنند.

باید دید که ملاک این قیمت‌گذاری‌ها چیست و وزارت ارشاد به عنوان متولی اصلیِ فرهنگ و هنر آیا نظارتی بر این قیمت‌ها دارد یا خیر.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان