۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین رازهای سربه مهر شهرآورد ۹۷
کد خبر: ۳۵۴۱۴۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۱۳ ساعت: ۱۱:۳۹ ↗ لینک کوتاه

رازهای سربه مهر شهرآورد ۹۷

چند معمای مهم قبل از شهرآورد ۹۷ تهران را مرور می‌کنیم.

رازهای سربه مهر شهرآورد ۹۷
 
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین؛ روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «پرسپولیس و استقلال روز شنبه ساعت چهار بعدازظهر باید داربی رفت لیگ بیست‌ویکم را برگزار کنند.

به گفته سراسر درست محمدحسین میثاقی «شنبه ساعت چهار عصر برای هیچ کاری خوب نیست!» به هر جهت سرخابی‌ها در شرایط متفاوتی به شهرآورد رسیده‌اند.

پرسپولیس با دو پیروزی حداقلی در دو بازی اخیر کمی خودش را جمع‌وجور کرده است اما استقلال با چهار تساوی پی‌درپی شرایط عجیبی دارد.

در مورد وضعیت فنی دو تیم در روز بازی بیشتر خواهیم نوشت اما الان چند معمای مهم قبل از این شهرآورد را مرور می‌کنیم.

جلال حسینی

حضور کاپیتان پرسپولیس در بازی با استقلال قطعی نیست.

چرا؟ می‌گویند جلال حسینی مصدوم است.

باید این موضوع را باور کنیم؟ شاید نه! جلال یکی از برترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران به شمار می‌آید اما او با افزایش سن و سالش در چند سال اخیر به‌تناوب طعم نیمکت‌نشینی را هم چشیده است.

گابریل کالدرون در این زمینه مربی صادقی بود.

نخستین بار او حسینی را روی نیمکت نشاند. مربی آرژانتینی سه مدافع میانی خوب به نام‌های حسینی، شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان داشت و خودش می‌گفت نوبتی به آنها بازی می‌دهد تا هم سه زوج همیشه هماهنگ داشته باشد و هم فشار روی کسی نباشد.

بعد از جدایی کالدرون باز هم زیاد پیش آمد که حسینی نیمکت‌نشین شود اما هر بار در مورد او گفتند مصدوم است.

همین است که امروز هم پذیرش مصدومیت حسینی آسان به نظر نمی‌رسد.

شاید مربیان تیم صرفا به خاطر مسائل فنی کاپیتان تیم‌شان را بیرون گذاشته‌اند اما برای حفظ اعتبار او از مصدومیتش حرف می‌زنند.

در مقطع پایانی فصل گذشته هم چنین شرایطی را داشتیم.

در هر صورت گفته می‌شود جلال در این بازی هم نیمکت‌نشین است و این تصمیم دشواری است که یحیی باید بگیرد.

او به بازی با چهار دفاع برگشته و زوج خط دفاعی را به علی نعمتی و فرشاد فرجی سپرده است.

بر خلاف نعمتی که عملکرد نسبتا قابل قبولی دارد، تردیدها در مورد فرجی زیاد است و باید دید این دو نفر می‌توانند جای خالی کاپیتان سرخ‌ها را پر کنند یا نه.

وریا غفوری

مثل کاپیتان پرسپولیس، حضور کاپیتان استقلال هم در داربی پایتخت قطعی نیست.

وریا غفوری در دقایق پایانی بازی با صنعت نفت آبادان تعویض شد.

هواداران در فضای مجازی خیلی به این تعویض اعتراض کردند؛ چرا که وریا جزو بهترین بازیکنان زمین بود و تک گل تیم را هم او ساخت.

با این وجود بعد از بازی گفته شد دلیل خروج کاپیتان استقلال از زمین مصدومیت بوده است.

در هر صورت غفوری یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان استقلال به شمار می‌رود و داربی هم جایی است که بازیکنانی مثل او خیلی به درد می‌خورند.

اغلب گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که مشکل غفوری تا شنبه حل خواهد شد اما اگر این اتفاق نیفتد استقلال به مشکل خواهد خورد.

این تیم بعد از جدایی احمد موسوی گزینه دیگری برای بازی در سمت راست خط دفاعی یا میانی ندارد و شاید مجیدی در صورت غیبت وریا ناچار شود کوین یامگا را در این پست به بازی بفرستد.

عیسی آل‌ کثیر

کادر فنی پرسپولیس در این فصل مدام بین بازی با یک یا دو مهاجم در نوسان بوده است.

گاهی عیسی آل‌ کثیر و مهدی عبدی همزمان به بازی گرفته شده‌اند و گاهی تنها یکی از آنها فیکس بوده است.

اگر پرسپولیس با دو فوروارد بازی کند، جا برای حضور یکی از هافبک‌های تهاجمی تیم تنگ خواهد شد؛ اتفاقی که در بازی با نفت مسجدسلیمان رخ داد و امید عالیشاه فرصت حضور در ترکیب اصلی را از دست داد.

در عین حال این‌ بار اگر قرار باشد پرسپولیس با یک مهاجم بازی کند، شانس مهدی عبدی برای حضور در زمین بیشتر خواهد بود، چون او عملکرد بهتری داشته و در بازی اخیر سرخ‌ها هم تک گل پیروزی‌بخش تیمش را به ثمر رساند.

به این ترتیب شاید عیسی آل‌ کثیر که سابقه گلزنی در آخرین داربی و انجام آن شادی جنجالی را دارد، در بازی شنبه نیمکت‌نشین شود.

حسین حسینی

استقلال امسال سه دروازه‌بان دارد. فرهاد مجیدی در هفته‌های اخیر به‌ طور کامل نسخه رشید مظاهری را پیچیده و او را حتی در فهرست ۱۸ نفره تیمش هم قرار نمی‌دهد.

اتفاق جالب‌تر اما این است که مجیدی، حسین حسینی را هم نیمکت‌نشین کرده و در چند بازی اخیر از علیرضا رضایی جوان در ترکیب اصلی تیمش استفاده کرده است.

رضایی در آبادان روی یک ضربه سر گل خورد اما هنوز اشتباه فاحشی نداشته است. در حال حاضر تصمیم‌گیری برای مجیدی در مورد این که کدام دروازه‌بان را در ترکیب اصلی به میدان بفرستد بسیار دشوار است.

اگر رضایی بازی کند و به خاطر تجربه کم دچار اشتباه شود، به‌شدت از فرهاد انتقاد خواهد شد.

اگر هم او ناگهان حسینی را به ترکیب اصلی برگرداند و این دروازه‌بان باتجربه دچار لغزش شود، جور دیگری از کادر فنی استقلال انتقاد خواهد شد.

نهایتا باید دید انتخاب مجیدی برای مهم‌ترین پست تیمش در حساس‌ترین بازی فصل کدام بازیکن است و این انتخاب چه نتیجه‌ای خواهد داشت.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان