۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین زیرساخت‌های ورزش معلولین در شهر قزوین بهسازی می‌شود
کد خبر: ۳۵۴۱۲۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۱۴ ساعت: ۱۲:۵۷ ↗ لینک کوتاه

عضو شورای شهر در مصاحبه با صبح قزوین:

زیرساخت‌های ورزش معلولین در شهر قزوین بهسازی می‌شود/ همه ارگان‌ها باید احساس تکلیف کنند

قاسم اللهیاری با بیان اینکه شورا و شهرداری در تلاش است تا استفاده از امکانات شهری برای جانبازان و معلولین تسهیل شود، گفت: تحقق این مهم به تنهایی توسط شورا امکان‌پذیر نیست و مشارکت اداره کل ورزش و جوانان، بهزیستی و بنیاد جانبازان را هم می‌طلبد که مدیریت شهری با توجه به مطالبات این سازمان‌ها برنامه ریزی خواهد کرد.

زیرساخت‌های ورزش معلولین در شهر قزوین بهسازی می‌شود
قاسم اللهیاری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛ با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های ورزشی برای افراد دارای معلولیت در شهر قزوین اظهار کرد: ورزشکاران معلول قزوین با وجود مشکلات ساختاری که در شهر وجود دارد، توانسته‌اند در مسابقات پارالمپیک خوش بدرخشند و سهم آنها در کسب افتخارات چشمگیر بوده است.
وی افزود: شورای شهر قزوین در تلاش است تا بتواند مشکلات پیش روی ورزش افراد دارای معلولیت و جانبازان را مرتفع سازد چراکه این قشر بیشتر از دیگر افراد جامعه به ورزش نیاز دارند و این فعالیت باعث تقویت اعتماد به نفس در آنها می‌شود.

استفاده از امکانات شهری برای معلولین باید تسهیل شود

اللهیاری با بیان اینکه شورا و شهرداری در تلاش است تا استفاده از امکانات شهری برای جانبازان و معلولین تسهیل شود، گفت: تحقق این مهم به تنهایی توسط شورا امکان‌پذیر نیست و مشارکت اداره کل ورزش و جوانان، بهزیستی و بنیاد جانبازان را هم می‌طلبد که مدیریت شهری با توجه به مطالبات این سازمان‌ها برنامه ریزی خواهد کرد.

سخنگوی شورای شهر قزوین با تصریح بر اینکه شورا و شهرداری از هیچگونه کمک و مساعدتی در ورزش معلولین دریغ نخواهد کرد، ادامه داد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی جهت ایجاد شور و نشاط اجتماعی ویژه معلولین در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: اصلاح زیرساخت‌های شهری برای استفاده آسان معلولین، استفاده آنها از وسایل نقلیه عمومی، ادارات، پیاده راه‌ها، تعبیه وسایل ورزشی و رفاهی مخصوص در بوستان‌های سطح شهر، ساخت پارکینگ‌های مناسب معلولین و ساخت سالن‌های ورزشی ویژه جانبازان و معلولین باید با کمک کلیه ارگان‌ها از جمله استانداری، بهزیستی، مسکن و شهرسازی، ورزش و جوانان، بنیاد جانبازان و حتی اداره کل فرهنگ و ارشاد و صدا و سیما صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قزوین افزود: ایجاد رشته‌های تحصیلی ورزشی مختص جانبازان و معلولین در دانشگاه‌ها و به ویژه علمی کاربردی شهرداری، اختصاص یک ساعت از زمان فعالیت مجموعه‌های ورزشی شهرداری به معلولین، ایجاد ایستگاه‌های ورزشی در بوستان‌ها، اختصاص درصدی از فضای تبلیغاتی شهری به منظور فرهنگ‌سازی و کمک اقتصادی به ورزش معلولین، تجهیز آسایشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی جانبازان و مدارس استثنایی، تجلیل از قهرمانان ورزشی و خانواده‌های آنها باید در دستورکار شهرداری و همه دستگاه‌های اجرایی متولی قرار بگیرد.

زیرساخت‌های ورزشی قزوین برای معلولان ضعیف است

اللهیاری با تاکید بر اینکه جانبازان و معلولین نباید خانه‌نشین شوند، ابراز کرد: شهر قزوین از نظر مناسب سازی فضای شهری و ایجاد زیرساخت‌های ورزشی مخصوص معلولان از کمبودهای زیادی رنج می‌برد و نبود امکانات شهر برای معلولان منجرمی‌شود که این افراد در منازل خود بمانند.

وی ادامه داد: از نظر بودجه و اعتبارات با کمک استانداری، دیگر دستگاه‌های متولی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی جایگاه قزوین را ارتقاء داده و شرایطی فراهم کنیم که مجموعه‌های مجهز و ویژه ورزشی در قزوین ساخته شود.

این عضو شورا در پایان با بیان اینکه باید با تجهیز اماکن ورزشی سطح شهر از این ورزشگاه‌ها به نفع معلولان و جانبازان استفاده کنیم، گفت: قطعا زیرساخت‌های ورزشی معلولان در قزوین کافی نیست لذا جبران این ضعف عزم جدی را می‌طلبد.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان