۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین گرسنگی و زجر زمین‌خواری تا قیامت دست از سر خیانت‌کاران بر نمی‌دارد
کد خبر: ۳۵۴۱۲۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۱۲ ساعت: ۱۵:۵۹ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

گرسنگی و زجر زمین‌خواری تا قیامت دست از سر خیانت‌کاران بر نمی‌دارد

آیت الله عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه گفت: گرسنگی و زجر زمین‌خواری تا قیامت دست از سر خیانت‌کاران بر نمی‌دارد.

گرسنگی و زجر زمین‌خواری تا قیامت دست از سر خیانت‌کاران بر نمی‌دارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می شود، اظهار کرد: برای اینکه تقوا را بشناسیم و زندگی بر اساس تقوا را بیاموزیم، به بزرگان و پرچمداران تقوا، ایمان و احیاگران فرهنگ قرآنی متوسل می شویم.
 
وی با اشاره به بزرگداشت شیخ مفید، افزود: بسیاری از علمای ما در طول تاریخ، متاثر از این شخصیت بزرگ بودند که مربی و پرورش دهنده سید مرتضی علم الهدی و سیدرضی جمع آوری کننده نهج البلاغه بودند و سلسله علما مدیون این بزرگان ما هستند.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: سالروز شهادت سردار جنگل، میرزا کوچک خان جنگلی، مبارز خستگی ناپذیر را در این ایام داریم که یاد و خاطره آن سردار بزرگ را گرامی می داریم.
 
 تقوا و مبارزه را از مکتب شهید مدرس بیاموزیم 
 
امام جمعه قزوین با اشاره به سالگرد شهادت مظلومانه شهید مدرس یادآور شد: آن بسیجی بزرگ، شخصیتی برجسته، اثرگذار، عارف، زاهد، سیاستمدار، فقیه و مبارز بود و تقوا را می باید از مکتب این بزرگان بیاموزیم که این بزرگان و سردارانی نظیر سردار سلیمانی بدون آن که سخنی بگویند، به ما تقوا و جوانمردی می آموزند.
 
وی با اشاره به حدیثی از مولا امیرالمؤمنین(ع) گفت: امام علی(ع) فرمودند ای مردم، وقتی در مسیر هدایت می خواهید راه درست بروید، گمان نکنید که تنها هستید و اگر در طریق درستی و هدایت تنها هم بودید، نترسید و بمانید، محکم باشید و حق را رها نکنید و از باطل بپرهیزید. و اگر چنین بودید یقینا به عزت می رسید و این کلام مولا نقشه راه شهید مدرس بود و در طول تاریخ نمونه های فراوانی دارد.
 
گرسنگی و زجر زمین‌خواری تا قیامت دست از سر خیانت‌کاران بر نمی‌دارد
 
آیت‌الله عابدینی افزود: امام علی(ع) در این حدیث می فرماید برخی گاهی سر یک طعمه و لقمه ای حرام دور هم جمع می شوند که ممکن است حرام و خیانت در آن باشد و حضرت فرمود سیری این قصه کوتاه و گرسنگی آن طولانی است و آن روزی که عزرائیل به سراغ آنها می آید می بینند که اموال حرامی که خورده اند به کارشان نمی آید، امروز نیز کسانی که خیانت کردند می بینند زمین هایی که به ناحق گرفته اند، اصلا دستشان را نمی گیرد و گرسنگی و زجر این خیانت تا قیامت دست از سر خیانت کاران بر نمی دارد.
 
خطیب نماز جمعه قزوین اضافه کرد: امیرالمؤمنین(ع) تاکید می کنند: "أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّمَا يَجْمَعُ النَّاسَ الرِّضَا وَ السُّخْطُ"، اى مردم! راضى بودن و ناراضى بودن به كارى، مردم را در [پيامد] آن كار شريك مى گرداند و بعد حضرت عنوان کردند که ناقه صالح را یک نفر آمد و پاهای حیوان را قطع کرد و آن را کشت اما خدای متعال فرمود همه این قوم در این خیانت شریک هستند.
 
وی ادامه داد: حضرت می فرماید اگرچه همه قوم این کار را انجام نداد، اما همه قوم تماشاچی بودند، به این کار رضایت دادند و عملاً با آن خائنی که پاهای شتر را قطع کرد، همراه شدند و لذا با جرم او شریک هستند.
 
امام جمعه قزوین در این خصوص اضافه کرد: ممکن است کارمند یک اداره باشیم اما می دانیم کسی در یک منصبی در حال خیانت به بیت المال است و آن کارمند نیز به آن خیانت رضایت می دهد، چیزی گیر او نمی آید اما جهنم آن خائن برای او نیز هست و باید به این مهم توجه داشته باشیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: یکی از نظریات شهید مدرس این است که هر کسی تمایل به سیاست کشوری بیگانه داشته باشد، ما ملت ایران با او موافق نخواهیم بود، چه رنگ شمال (منظور شوروی)، چه رنگ جنوب، چه رنگ آخر دنیا(انگلیس و آمریکا) صریحاً عرض می کنم بنده بر ضد او هستم، شبیه جمله امام خمینی(ره) که فرمود آمریکا از انگلیس بدتر، انگلیس از شوروی بدتر، شوروی از چین پلیدتر و فرمودند همه از هم پلیدتر هستند.
 
وی افزود: عده ای از مسلمانان برایشان مطرح بود مساله میرزاکوچک خان چگونه است و ما باید از او حمایت کنیم یا خیر؟ شهید مدرس نوشت از آقای میرزاکوچک خان و اشخاصی که صمیمانه و صادقانه با ایشان هم آواز بودند، نیت سوئی نسبت به دیانت و صلاح مملکت نفهمیدم بلکه جلوگیری از دخالت خارجه و نفوذ سیاست آنها در گیلان، عملیاتی بوده بس مقدس که بر هر مسلمانی لازم است. خداوند همه ایرانیان را توفیق دهد که نیت و عملیات آنها را تعقیب و تقلید نماید. پر واضح است که ضدیت و محاربه با چنین جمعیتی، مساعدت با کفر و معاندت با اسلام است.
 
آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: کسی به نام سرلشکر خدایار از طرف رضاخان مبلغی هدیه برای مرحوم مدرس می آورد که مبلغ صد هزار تومان آن زمان بوده و می گوید این را رضاخان فرستاده و هر طور که دلت می خواهد آن را هزینه کن. مرحوم مدرس در جواب می گوید این پول ها را با خودت ببر اگر هم نبری و اینجا بماند من همه آنها را علیه رضا خان و مبارزه با او برای ریشه کن کردن او استفاده می کنم.
 
زمین خواران امروز، فرهنگ رضاخانی را دنبال می کنند
 
خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: بزرگ‌ترین زمین خوار تاریخ این ملت، رضاخان بوده است که زمین های یک شهر و روستا را به تصرف خودش در می آورد و کمتر جای مرغوبی دیده می شد که رضاخان از دست کشاورز مظلوم درنیاورده و ملک شخصی خودش نکرده باشد و آنهایی که امروز در خیانت های زمین خواری دست دارند، نوچه های بی ریشه و بی شخصیتی هستند که به رضاخان منصوب هستند و فرهنگ رضاخانی را دنبال می کنند و زمین خواران بدانند متدینین دست از سر آنها بر نخواهند داشت.
 
وی با اشاره به شهادت شهید مهدی محرم بیان کرد: این شهید والامقام با فداکاری و رشادت از مرزهای کشور به شهادت رسید و خانواده شهید نیز نشان دادند که مدافع دین و انقلاب هستند و به آن بزرگواران تسلیت عرض می کنیم.
 
امام جمعه قزوین در پایان به روز همبستگی با فلسطین اشاره کرد و شهادت شهید شهریاری، شهادت شهید فخری زاده و روز نیروی دریایی را گرامی داشت.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان