۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین ۷۰۰ نیروی توانبخشی مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان شدند
کد خبر: ۳۵۴۱۱۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۱۲ ساعت: ۹:۵۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور:

۷۰۰ نیروی توانبخشی مشمول طرح رتبه‌ بندی معلمان شدند/ واکسیناسیون ۹۰درصد دانش‌آموزان استثنائی کشور

سید جواد حسینی گفت: رتبه بندی معلمان اکنون در مجلس در حال بررسی و تصمیم گیری است ضمن اینکه ۷۰۰ نیروی توانبخشی آموزش و پرورش استثنائی کشور در طرح رتبه بندی قرار گرفتند.

۷۰۰ نیروی توانبخشی مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان شدند
سید جواد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ یکی از نیازهای جدی نظام تعلیم و تربیت را اجتماعی شدن آموزش و پرورش برشمرد و اظهار کرد: ما به شدت نیازمند مشارکت همه افراد جامعه هستیم که لازمه تحقق این امر، اجتماعی شدن آموزش و پرورش و ظرفیت‌سازی در مدارس جهت جذب مشارکت مردمی است.

وی افزود: خبرنگاران در تحقق اهداف آموزش و پرورش نقش بی‌دلیلی دارند و همچون نورافکنی هستند که با انعکاس واقعیت‌ها موجب روشن شدن و شفاف‌سازی امور می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور با اشاره به کمبود ۱۲ هزار نیروی انسانی در این سازمان تصریح کرد: سال ۹۸ آمایش سرزمینی در کشور انجام شد که با توجه به استانداردها، چه تعداد نیروی انسانی برای آموزش و پرورش استثنائی نیاز است تا به شرایط استاندارد برسد که براساس نتایج حاصله هم اکنون به ۱۲ هزار نیروی انسانی نیاز داریم.

۷۰۰ نیروی توانبخشی در طرح رتبه‌بندی معلمان قرار گرفتند

وی ادامه داد: براساس مصوبه شورای سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور مقرر شد تا برای جبران کمبود نیروی انسانی سالانه ۱۰ درصد از مجموعه جذب‌‌‌های نظام آموزش‌وپرورش کشور متشکل از نیروهای حق التدریسی، خرید خدمات، دانشگاه فرهنگیان، ماده یک و ۲۸ باید به آموزش و پرورش استثنایی اختصاص پیدا کند که با انجام آن طی دوسال آینده این کمبود برطرف خواهد شد.

حسینی عنوان کرد: هم اکنون ۲۴ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش استثنایی کشور مشغول فعالیت هستند و تقریبا تعداد دانش‌آموز به معلم به ازای هر ۶ و نیم دانش‌آموز یک معلم است که با این طریق به استاندارد خواهیم رسید.

وی با اشاره به رتبه بندی معلمان بیان کرد: رتبه بندی معلمان اکنون در مجلس در حال بررسی و تصمیم گیری است؛ ضمن اینکه در طرح اولیه ۷۰۰ نیروی توانبخشی آموزش و پرورش استثنائی کشور در طرح رتبه بندی قرار گرفتند.

افزایش ۱۸ برابری میزان پوشش تحصیلی دانش‌آموزان استثنائی

این مقام مسئول در مورد میزان اعتبارات سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور گفت: سال ۹۸ میزان اعتبارات ستادی آموزش و پرورش استثنایی کشور ۹۹ میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۹۹ به ۱۴۰ میلیارد تومان افزایش یافت و امسال به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی عنوان کرد: از ابتدای تأسیس آموزش و پرورش استثنایی کشور تاکنون، میزان پوشش تحصیلی دانش‌آموزان استثنائی ۱۸ برابر افزایش یافته در حالی که میزان اعتبارات ۱۲ برابر رشد داشته است.

حسینی با تاکید براینکه بخش زیادی از اعتبارات آموزش و پرورش استثنائی از طریق مشارکت‌های مردمی تأمین می‌شود، افزود: سال گذشته فقط ۱۴۵ میلیارد تومان برای تهیه وسایل توانبخشی از طریق مشارکت‌های مردمی تأمین شد. ‌

شکسته شدن رکورد سنجش سلامت دانش‌آموزان کشور 

وی عنوان کرد: سال ۱۴۰۰، ۵۰ میلیارد تومان بودجه جدید برای خرید وسایل کمک توانبخشی اختصاص یافته است همچنین براساس آمایش سرزمینی انجام شده در سال ۹۸ باید ۲۱۰ مدرسه در سطح کشور احداث می‌شد که در مدت یک و نیم سال، ۱۶۵ مدرسه به کمک خیرین و سازمان نوسازی ساخته شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش استثنائی کشور عنوان کرد: با اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته یک و نیم متر به فضای سرانه ورزشی دانش‌آموزان اضافه شده که در مناطق محروم ۲ و نیم متر بوده است به طوریکه هم اکنون سرانه فضای آموزشی مدارس استثنایی ۱۱ متر است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان استثنائی بالای ۱۲ سال در کشور علیه کرونا واکسینه شدند؛ بیان کرد: خوشبختانه با توجه به آخرین آمارها رکورد سنجش سلامت دانش‌آموزان در دوران پس از انقلاب با وجود شیوع کرونا شکسته شد و بیش از ۹۹ درصد دانش‌آموزان در طرح سنجش شرکت کردند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان