۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به استان قزوین
کد خبر: ۳۵۴۱۱۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۱۱ ساعت: ۱۶:۳۲ ↗ لینک کوتاه

در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح شد؛

سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به استان قزوین/ تعطیلی بیش از ۵۰۰واحد تولیدی قزوین نگران‌کننده است

در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قزوین از سفر رئیس جمهور به استان خبر داده شد که در آینده‌ای نزدیک اتفاق می‌افتد اما زمان آن مشخص نیست.

سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به استان قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ محمدمهدی اعلایی ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سفر رئیس جمهور به استان در آینده‌ای نزدیک اتفاق می‌افتد اما زمان آن مشخص نیست و دستگاه‌های اجرایی استان برای این سفر باید آمادگی لازم را داشته باشند و پیشنهادی خود را در این زمینه ارائه دهند.

وی افزود: در دو هفته اخیر، تمام ظرفیت‌ها برای پیگیری جدی‌تر بودجه استان باید شناسایی شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی تمام موارد لازم را برای ارتقای بودجه استان تهیه و اعلام کنند.

استاندار قزوین با اشاره به وظیفه و ذات شورای برنامه‌ریزی و توسعه عنوان کرد: این شورا یک ‌مجموعه کامل سیاست‌گذاری و دولت استانی است که با حضور نمایندگان استان می‌تواند ظرفیت اثرگذاری مناسبی در حوزه استانی و ملی داشته باشد.

از ظرفیت همدلی شکل گرفته برای خدمت بهتر به مردم استفاده کنیم

اعلایی ادامه داد: شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در جلسات آینده جدی‌تر، چابک‌تر و رسمی‌تر و با حضور رسمی اعضای شورا برگزار خواهد شد تا این جایگاه با جدیت و با اتکاء به قانون دنبال شود.

وی تصریح کرد: وحدت مناسبی بین مدیران و نمایندگان مجلس شکل گرفته است باید از این ظرفیت برای گره‌گشایی مشکلات مردم و ارتقای خدمات به آنها استفاده کنیم.

این مقام مسئول در پایان گفت: هرچند بودجه استان نسبت به سال‌های گذشته با رشد همراه بوده اما لازم است فعالیت بیشتری برای پیگیری و ارتقای بودجه استان توسط دستگاه‌های متولی و اجرایی انجام شود.

روح‌الله عباسپور در ادامه این مراسم اظهار کرد: دیوان محاسبات بازوی قدرتمند مجلس شورای اسلامی است و هر سال در هزینه کردهای بودجه، نقش نظارتی را انجام می‌‎دهد که بسیار دارای اهمیت است و موجب می‌شود دستگاه‌ها از ریل قانون خارج نشوند و مشکلاتی پیش نیاید.

تعطیلی واحدهای تعطیلی استان نگران کننده است

وی افزود: مجلس در راس امور به عنوان قانون‌گذار است و وظیفه نظارت بر حسن اجرای امور را بر عهده دارد اما امروز شاهد نقطه ضعف‌هایی در حوزه نظارتی مجلس هستیم که لازم است مشکلات مردم حل شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین با اشاره به آمار ارائه شده از دیوان محاسبات درباره تعطیلی 530 واحدهای صنعتی استان بیان کرد: این موضوع نگران کننده است و باید جدیت بیشتری به خرج دهیم که بخش عمده آن به مربوط به موضوع نقدینگی است و باید نقدینگی را به سمت و سوی تولید سوق دهیم.

عباسپور ادامه داد: قزوین با وجود صنعتی بودن در جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی در حوزه صنایع رتبه 30 را در کشور دارد و این آمار، آمار زیبنده‌ای برای چنین استانی نیست.

وی تصریح کرد: باید هم‌افزایی بیشتری برای حل مشکلات مردم محقق شود چراکه موازی کاری برخی دستگاه‌های اجرایی همچون بنیاد مسکن و منابع طبیعی مشکلاتی را برای ساکنان روستاها فراهم کرده است.

اهمال کاری برخی مسئولان پروژه دانشکده فنی تاکستان را نیمه تمام گذاشت است

رجب رحمانی در ادامه این برنامه با اشاره به گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس عنوان کرد: این روحانی ویژگی‎‌های برجسته‌ای همچون شجاعت و دوری از طمع را دارا بود که برای مجلسی‌ها به عنوان یک الگو درنظرگرفته شد.

وی افزود: دستگاه‌های نظارتی نباید در هیچ شرایطی روحیه شجاعت، ریسک‌پذیری را از مدیران بگیرند زیرا مدیری قوی است که برای دولت بدهی برجای گذارد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران فعالیت‌های خود را قوت انجام دهند زیرا هر اندازه بودجه در سال‌جاری جذب کنند در سال آینده نیز چند برابر همان بودجه را برای استان اخذ خواهند کرد.

رحمانی ادامه داد: در حالیکه سهم شهرستان تاکستان احداث یک دانشکده فنی بود، با اهمال مسئولان وقت و مدیران دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین در سال‌های گذشته در تکمیل پروژه نیمه کاره دانشگاه فنی تاکستان، ردیف ملی این دانشگاه از بین رفت.

لطف‌الله سیاهکلی اظهار کرد: آمار مولدسازی اموال در استان قزوین تقریبا برابر صفر است و این آمار در سطح کشور برابر 2 درصد است.

وی با اشاره به کارگیری نیروی انسانی در ارگان‌ها افزود: اگر مواردی از نقص قانون در به کارگیری نیروها یا تخلف مدیران وجود دارد باید برای پیگیری اقدامات لازم به نمایندگان انعکاس داده شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیم‌گیری مدیریتی بزرگترین مشکل استان است، ادامه داد: مدیران استان را ترسو بارآوردیم و دستگاه‌های نظارتی از جمله دیوان محاسبات باید با مدیران همراه باشد و برای حل مشکلات استان مساعدت لازم را انجام دهد.
 
وی ادامه داد: امروز اصطلاح تفریغ بودجه دیگر معنایی ندارد و حسابرسی دیوان باید در بازه زمانی 6 ماه انجام شود و دیوان محاسبات به مدیران اجازه دهد اتفاق مثبت روی دهد.

این نماینده مجلس در پایان گفت: ادارات استان گرفتار چند پیمانکار است که به صورت مشارکتی فعالیت می‎‌کنند و مشکلات قابل توجهی را برای استان ایجاد کرده و نیاز است به این وضعیت رسیدگی شود.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان