۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مدارس استثنایی استان قزوین مربی پرورشی ندارند
کد خبر: ۳۵۴۱۱۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۱۱ ساعت: ۱۶:۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس آموزش و پرورش استثنائی استان قزوین:

مدارس استثنایی استان قزوین مربی پرورشی ندارند/ بیش از ۲ هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه در سطح استان وجود دارد

سید معرفت‌الله احمدی گفت: هیچ یک از مدارس استثنایی استان قزوین از معاون پرورشی و مربی بهره‌مند نیست که باید در درجه‌بندی جدید به این موضوع توجه ویژه شود.

مدارس استثنایی استان قزوین مربی پرورشی ندارند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سید معرفت الله احمدی در جلسه شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنائی استان قزوین که ظهر امروز (پنجشنبه) با حضور معاون وزیر در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد؛ اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنائی استان قزوین سال ۷۶ تاسیس شد و هم اکنون یک هزار و ۸۸ دانش‌آموز با نیازهای ویژه را در دوره‌های تحصیلی مختلف پذیرا هستیم.

وی افزود: ۳۹ درصد از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان دختر و ۶۱ درصد آنها پسر بوده و ۴۰۶ همکار در مدارس و ستاد استان قزوین شاغل هستند که قریب به ۷۰ درصد آنان را بانوان تشکیل می‌دهند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی استان قزوین تصریح کرد: هم اکنون ۲۳ واحد آموزشی و ۷ مرکز ویژه یادگیری با ۵۹ کد واحد آموزشی در ۱۰ منطقه از مناطق ۱۴ گانه سطح استان فعالیت دارند.

بیش از یک هزار دانش‌آموز قزوینی در مدارس استثنائی مشغول تحصیل هستند

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۳۳۸ دانش‌آموز با نیاز ویژه در سطح استان وجود دارد که یک هزار و ۸۸ نفر آنان در مدارس استثنایی و یک هزار و ۲۵۰ دانش‌آموز دیگر نیز در مدارس پذیرا یا عمومی مشغول تحصیل هستند.

احمدی عنوان کرد: ۴۶ و نیم درصد از جمعیت دانش‌آموزان با نیاز ویژه سطح استان قزوین در مدارس خاص و ۵۳ و نیم درصد در مدارس پذیرا با رویکرد تلفیقی فراگیر اشتغال به تحصیل دارند.

وی اضافه کرد: رویکرد و سیاست گذاری سازمان و مجموعه استثنائی استان قزوین این است که در راستای توسعه کمی و کیفی رویکرد تلفیقی فراگیر قدم بردارد.

۵۱۰ دانش‌آموز استثنائی قزوین از خدمات معلم رابط بهره‌مند هستند

این مقام مسئول تاکید کرد: از مجموع ۵۷۶ دانش‌آموز گروه آسیب شنوایی، بینایی، جسمی و حرکتی و اوتیسم با هوش‌بر عادی و رفتار هیجانی، ۹۰ درصد آنها یعنی ۵۱۰ دانش‌آموز از خدمات معلم رابط و خدمات حمایتی استفاده می‌کنند.

وی در ادامه گفت: در حوزه معاونت آموزش ابتدایی کارگروه مشترکی تشکیل شده و در راستای توسعه مراکز آموزشی توانبخشی مشارکت داریم که امسال هم دو مرکز را افزایش دادیم.

احمدی تصریح کرد: ۳۶ ساعت از مجموعه فعالیت گروه‌های آموزشی استان را به گروه‌های آموزشی متناسب با دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اختصاص داده شده است که از مسئولان مربوطه قدردانی می‌کنیم.

مدارس استثنایی استان قزوین مربی پرورشی ندارند

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش استثنائی استان با حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی نیز همکاری مشترک خوبی دارد و استفاده مستمر از ظرفیت‌ها را در دستور کار داریم به طوریکه از گروه‌های سرود مدارس استثنایی در برنامه‌های مختلف استفاده می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان قزوین بیان کرد: با توجه به اینکه به ازای هر ۷۵۰ دانش‌آموز یک معاون پرورشی به مدارس تعلق می‌گیرد هیچ یک از مدارس استثنایی استان قزوین از معاون پرورشی و مربی بهره‌مند نیست که باید در درجه‌بندی جدید به این موضوع توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه  با کمبود نیروی تربیت بدنی تخصصی معلولین مواجه هستیم، ادامه داد: نیروی مراقب سلامت به ازای هر ۷۵۰ دانش‌آموز تعلق می‌گیرد که این آمار بالاست و باید تعدیل شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: ۷۴درصد از فضاهای فعلی اختصاصی استثنائی در استان قزوین خیرساز هستند که با تکمیل سه پروژه دیگر که در دست اقدام است، ۷۷ درصد از فضاهای مجموعه استثنائی استان خیرساز خواهد بود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان