۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین سامانه جامع "امداد هوشمند و کارآمد" در قزوین راه‌اندازی شد
کد خبر: ۳۵۴۰۶۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۱۰ ساعت: ۱۱:۳۰ ↗ لینک کوتاه

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین:

سامانه جامع "امداد هوشمند و کارآمد" در قزوین راه‌اندازی شد/پالایش اطلاعات ۳هزار مددجوی قزوینی

محمد صیادی گفت: هم اکنون ۳۵ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان قزوین هستند و از زمان شروع به کار سامانه جامع امداد هوشمند کارآمد تاکنون تقریبا اطلاعات و نیازهای ۳هزار خانوار با مراجعه مددکاران به درب منازل مددجویان پالایش شده است.

سامانه جامع "امداد هوشمند و کارآمد" در قزوین راه‌اندازی شد
محمد صیادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به اقدامات کمیته امداد در جهت رفع نیاز نیازمندان اظهار کرد: سامانه جامع "امداد هوشمند و کارآمد" همزمان با سراسر کشور در راستای ارائه خدمات بهینه به مددجویان در استان قزوین نیز راه‌اندازی شده است.

وی افزود: همه افراد شامل مددجویان و غیرمددجویان می‌توانند از طریق نشانی soha.emdad.ir و ثبت کد ملی وارد سامانه امداد هوشمند شده و نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: این سامانه برای شناسایی و شفاف‌سازی اطلاعات نیازمندان استان راه‌اندازی شده که دارای 32 فرآیند بوده و اکنون 3 فرآیند آن شامل شناسایی نیازمندان، نیازسنجی و پالایش مددجویان انجام می‌شود.

سامانه جامع امداد هوشمند و کارآمد، نیاز محور است

وی عنوان کرد: سامانه امداد هوشمند به 27 وب سرویس و دیتاهای سایر سازمان‌ها متصل بوده و اطلاعات مورد نیاز را دریافت می‌کند به طوریکه در پرونده‌های هوشمند دیگر نیازی به اسکن مدارکی همچون عکس، شناسنامه و طلاق نامه نیست.

صیادی بیان کرد: سامانه امداد هوشمند نیاز محور بوده و درخواست محور نیست و با توجه به در دسترس بودن آن، خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به آدرس سامانه و در قالب خوداظهاری نیازهای خود را ثبت کنند.

وی اضافه کرد: سامانه جامع امداد هوشمند یک سامانه کشوری بوده و باید در بازه زمانی ششم آذرماه امسال تا 30 دی ماه سال 1400 ثبت اطلاعات مددجویان تکمیل شود که با مراجعه مددکاران به درب منزل آنان، اطلاعات ثبت شده به روز رسانی می‌شود.

35 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان هستند

این مقام مسئول گفت: دسترسی به سامانه جامع امداد هوشمند با تلفن همراه و تبلت میسر است ضمن اینکه مددجویان می‌توانند به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده یا توسط مددکاران مراکز نیکوکاری و ادارات کمیته امداد نسبت به ثبت نیازمندی‌های خود اقدام کنند.

وی ابراز کرد: افراد غیرمددجو نیز می‌توانند به سامانه امداد هوشمند مراجعه و ثبت‌نام کنند و مددکاران هم برحسب کدپستی ثبت شده در سامانه برای بررسی و انجام تحقیقات میدانی به محل زندگی افراد اعزام می‌شوند همچنین افراد خیر و نیکوکار هم می‌توانند با درج اطلاعات، آمادگی خود را برای انجام اقدامات خیرخواهانه و انسان‌دوستانه اعلام کنند.

صیادی تصریح کرد: هم اکنون 35 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان قزوین هستند و از زمان شروع به کار سامانه جامع امداد هوشمند کارآمد تاکنون تقریبا اطلاعات و نیازهای 3هزار خانوار با مراجعه مددکاران به درب منازل مددجویان پالایش شده است.

وی در پایان گفت: راه‌اندازی سامانه جامع امداد هوشمند فرصت مناسبی برای شناسایی و پالایش و به روز رسانی اطلاعات افراد نیازمند و نوع نیاز آنان است؛ همچنین افرادی که خودکفا شده و دیگر نیازمند نیستند از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان