۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین قزوین، استان دهم کشور در اعتیاد دانش‌آموزی
کد خبر: ۳۵۴۰۰۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۷ ساعت: ۱۵:۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین هشدار داد

قزوین، استان دهم کشور در اعتیاد دانش‌آموزی/ ۲۸۰۰ مترمربع از فضاهای آموزشی استان تغییر کاربری شد

حسنعلی اصغری گفت: متاسفانه قزوین، استان دهم بین استان‌های کشور در میزان اعتیاد دانش‌آموزی است که واقعا نگران کننده بوده و وظایف ما را سنگین‌تر می‌کند.

قزوین، استان دهم کشور در اعتیاد دانش‌آموزی
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حسنعلی اصغری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که ظهر امروز(یکشنبه) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: سال گذشته استان قزوین به عنوان شورای آموزش و پرورش برتر در بین ۳۲ استان کشور معرفی شد که نظم در برگزاری جلسات و کیفیت مصوبات جلسات شورای آموزش و پرورش استان از جمله علل انتخاب قزوین به عنوان استان اول بود.

وی افزود: سال گذشته کمیته اقتصادی ذیل شورای آموزش و پرورش استان تشکیل شد که در ارتباط با پیگیری مشکلات آموزش و پرورش در حوزه مسائل عمرانی و مسائل اقتصادی نظیر کاربری‌ها بود و خوشبختانه تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: یکی از تصمیمات خوب اتخاذ شده در کمیته اقتصادی تغییر کاربری ۲۸۰۰ مترمربع از فضاهایی بود که قابلیت تغییر کاربری داشتند که در آینده آموزش و پرورش و تامین منابع مالی لازم برای اجرای طرح‌ها می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

وی عنوان کرد: فعال شدن کارگروه‌های ذیل شورای آموزش و پرورش در حوزه‌های اجتماعی نیز یکی دیگر از اقدامات خوب انجام شده برای بررسی همه جوانب و رایزنی با دستگاه‌های مربوطه درخصوص مسائل مورد نظر است‌ که مدیریت خوبی در این راستا هم صورت گرفت.

اصغری بیان کرد: تعاملات شکل گرفته بین آموزش و پرورش و نهادها و دستگاه‌های مختلف استان باعث تصمیمات درست و جدی در شورای آموزش و پرورش استان قزوین شد.



قزوین جزو ۴استان برتر در توسعه رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای

وی ادامه داد: از جمله تصمیمات گرفته شده در شورای آموزش و پرورش استان قزوین بحث تشکیل هنرستان هنرهای زیبا برای دختران و پسران بود؛ همچنین توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و همین امر موجب شد تا قزوین جزو ۴ استان‌ برتر قرار گیرد.

این مقام مسئول گفت: سال ۹۹ پروژه کوچ با همکاری علوم پزشکی اجرا شد که استان قزوین نیز در این زمینه بسیار موفق بود و در قالب اجرای این طرح سنجش وزن و چاقی دانش آموزان انجام و پیمایش جدی در سطح استان صورت گرفت.

وی بیان کرد: متاسفانه آمار و اطلاعات نگران کننده‌ای را با اجرای پروژه کوچ به دست آوردیم به طوریکه حدود ۲۹ درصد از دانش‌آموزان استان قزوین دچار اضافه وزن و چاقی بودند و کرونا هم به این مسئله دامن زده بود که با اقدامات مداخله کننده در حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت موجب کاهش ۴ درصدی در این رقم شد.

اصغری با اشاره به اجرای طرح هدایت عنوان کرد: یکی دیگر از موضوعات مهمی که استان قزوین توانست اقدامات خوبی را محقق سازد بحث طرح هدایت و تامین گوشی و تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند بود.

وی عنوان کرد: ۲۳ هزار و ۶۵۰ دانش‌آموز قزوینی فاقد ابزار مناسب برای دریافت آموزش‌های مجازی بودند اما به همت دستگاه‌های مختلف و نهادهای حمایتی و مشارکت خیرین این آمار به کمتر از ۴ هزار نفر رسیده است که استان قزوین در این زمینه رتبه اول را به دست آورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان گفت: متاسفانه قزوین، استان دهم بین استان‌های کشور در میزان اعتیاد دانش‌آموزی است که واقعا نگران کننده بوده و وظایف ما را سنگین‌تر می‌کند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان