۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین جشنواره تلاوت‌های مجلسی قرآن کریم ویژه نوجوانان در قزوین برگزار شد
کد خبر: ۳۵۴۰۰۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۹/۷ ساعت: ۱۱:۰ ↗ لینک کوتاه

دبیر برگزاری جشنواره تلاوت‌های مجلسی قرآن قزوین:

جشنواره تلاوت‌های مجلسی قرآن کریم ویژه نوجوانان در قزوین برگزار شد

لطفی از برگزاری جشنواره تلاوت‌های مجلسی قرآن کریم ویژه نوجوانان در مجموعه آستان امامزاده آمنه خاتون خبر داد.

جشنواره تلاوت‌های مجلسی قرآن کریم ویژه نوجوانان در قزوین برگزار شد
مسعود لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ از برگزاری جشنواره تلاوت‌های مجلسی قرآن کریم ویژه نوجوانان در قزوین خبر داد و اظهار کرد: جشنواره تلا‌وت‌های مجلسی چند سالی است که در کشور آغاز شده و در دو بخش بزرگسالان و نوجوانان برگزار می‌شود که بخش بزرگسالان که تا سال‌های گذشته تنها در بخش کشوری و استانی فعال بود؛ امسال برای اولین بار در بخش بین‌الملل نیز حضور خواهند داشت.

وی افزود: استان قزوین چندین سالی است که بحث تلاوت‌های مجلسی را در بخش بزرگسالان برگزار نماینده به کشور معرفی می‌کند اما در بخش نوجوانان امسال برای اولین سال است که متولی شدیم تا این رقابت‌ها صورت بگیرد.

دبیر برگزاری جشنواره تلاوت‌های مجلسی قرآن قزوین بیان کرد: این جشنواره به ارگان خاصی وابسته نیست و کاملا به صورت مردمی و خودجوش برگزار می‌شود همچنین تفاوتی که این جشنواره با مسابقات معمول دارد، در این است که نفرات برتر اول تا سوم شرکت‌کنندگان مسابقه به جای پذیرفته شدن توسط رای داوران با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند.

لطفی عنوان کرد: امسال سعی کردیم که این جشنواره را با توجه به پتانسیل مجموعه امامزاده آمنه خاتون و نوجوانان با استعدادی که در این مجموعه فعال هستند در این مجموعه برگزار کنیم چون حدود شش سالی است که جلسات جزخوانی ماه مبارک رمضان در این مجموعه دایر است و پذیرفته‌شدگان جشنواره تلاوت‌های مجلسی از خوش‌خوان‌هایی هستند که در بحث جزخوانی ماه رمضان حضور دارند.



وی ادامه داد: علاوه بر محافل مختلفی از تلاوت قرآن که در مجموعه آستان مقدس امامزاده آمنه خاتون انجام می‌شود، کلاس‌های متنوعی نیز برگزار می‌شود که کلاس‌های قرآن در روزهای دوشنبه هر هفته دایر است که شرکت‌کنندگان جشنواره و جلسات نیز در این کلاس‌ها حضور دارند.

دبیر برگزاری جشنواره تلاوت‌های مجلسی قرآن قزوین عنوان کرد: در اولین مرحله استانی تلاوت‌های مجلسی در سطح نوجوانان سعی کردیم از تمام استان مانند شهر الوند یا شهرهای اطراف نیز از داوطلبان خوشخوان دعوت به عمل آوریم تا در این جشنواره شرکت کنند.

لطفی در پایان گفت: حسین قلی پور، محمد مهدی بهاری و امیررضا مهرداد به ترتیب نفرات اول تا سوم پذیرفته‌شدگان در این جشنواره هستند.



انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان